הנקראות ביותר

אל-על השיגה מימון לרכישת מטוס דרימליינר נוסף מבואינג

זהו המטוס החדיש השני שנרכש מאז אוקטובר 2015, במסגרת תוכנית ההצטיידות של אל-על ב-16 מטוסי דרימליינר ● 3 מטוסים נוספים בצי שלה הם חכורים

דרימליינר רביעי לאל-על / צילום יחצ אל-על
דרימליינר רביעי לאל-על / צילום יחצ אל-על

חברת אל-על  ממשיכה במימוש תוכנית ההצטיידות במטוסי דריימליינר מתוצרת בואינג. החברה דיווחה אתמול (ג') כי חתמה על מזכר הבנות עם בנק זר ועם חברה יפנית המשמשת כחתם עבור משקיעים יפנים, לצורך קבלת מימון בסך של 145 מיליון דולר לרכישת מטוס מדגם 9-787.

מדובר במטוס השני שנרכש מבואינג מאז אוקטובר 2015, והחמישי מדגם זה אותו תקבל אל-על במסגרת עסקת ההצטיידות בצי המטוסים החדישים. השלמת עסקת המימון מותנית בחתימה על הסכם מפורט בין הצדדים. בעבר חתמה אל-על על הסכם לרכישת שבעה מטוסים מבואינג, אולם כעת בכוונתה לרכוש רק שישה מתוכם עקב חתימה על הסכם החכרה נוסף.

לדברי אל-על, חבילת המימון לרכישת המטוס מבוססת על הלוואה בכירה של 95 מיליון דולר בריבית ליבור ל-3 חודשים בתוספת מרווח לתקופה של כ-12 שנים, וכן על הלוואה זוטרה של 21 מיליון דולר בריבית ליבור ל-3 חודשים בתוספת מרווח עם החזר על פני כ-6 שנים, שאת שתיהן יעניק הבנק הזר. עוד כוללת החבילה סכום של 29 מיליון דולר שיתקבל מהמשקיעים היפנים. מרווח הריבית המשוקלל לעסקת המימון הינו בטווח שבין 1%-2%.

המימון יובטח בשעבוד על המטוס, בהמחאה של הזכויות הקשורות בביטוחי המטוס, ובאחריות שמעניקות בואינגס ורולס רויס למטוס ולמנוע, בהתאמה. מאל-על נמסר עוד, כי כחלק מעסקת המימון יועבר המטוס לבעלות של חברה ייעודית (SPC) ביפן. לאחר 10 שנים יועבר המטוס פורמלית לבעלות אל-על, בכפוף לפירעון יתרת החוב באותה עת, במחיר קבוע וידוע מראש של כ-52 מיליון דולר.

איבדה כמעט 70% בשנה האחרונה

אל-על נמצאת כיום בעיצומו של תהליך הצטיידות ארוך-טווח ב-16 מטוסי דרימליינר חדישים מדגמי 8-787 ו-9-787. נכון למארס 2018 הפעילה החברה ארבעה מטוסי 9-787, מתוכם שלושה חכורים ואחד בבעלות. את המטוס הראשון רכשה החברה בסיוע הלוואות בסך 135 מיליון דולר שקיבלה מבנקים זרים.

עוד בנושא שוק ההון


אל-על סיימה את 2017 עם הכנסות של 2.1 מיליארד דולר, ששיקפו צמיחה של 2.9% (או 59 מיליון דולר) בהשוואה ל-2016. לצמיחה זו תרמו עלייה בכמות הנוסעים שהטיסה החברה וגידול בתשואה מנוסעים עבור כל ק"מ של טיסה.

מנגד, גדלו הוצאות ההפעלה של החברה ב-6.7% (או 110 מיליון דולר) ל-1.75 מיליארד דולר, עקב עלייה בהוצאות השכר ובמחירי הדלק הסילוני, וכן הוצאות גבוהות יותר בשל התחזקות השקל מול הדולר והוצאה חד פעמית על הסכם פשרה עם רשות המסים.

בשורה התחתונה, הציגה אל-על ב-2017 רווח נקי של 6 מיליון דולר, לעומת 81 מיליון דולר ב-2016 ו-107 מיליון דולר ב-2015. אל-על נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 480 מיליון שקל (133 מיליון דולר), לאחר שאיבדה בשנה האחרונה כמעט 70% מערכה.

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא שוק ההון?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
היי טק
נתוני מסחר
נתח שוק
הסיפורים הגדולים
גלובס TV
פרויקט מיוחד
✓ הרישום בוצע בהצלחה!