נעילה מעורבת בוול סטריט; המגמה השתפרה לקראת הנעילה

אורבוטק, אלוט ואורמת הכו את התחזיות בדוחות הרבעון • גם המגמה של הנפט השתפרה בסיום

סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס
סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, זאת לאחר החלטתו של טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין. מעט לאחר ההודעה הירידות הוחרפו, אך בשעה האחרונה למסחר המגמה השתפרה עד הנעילה. 

 

טראמפ אמור להכריז על עתיד הסכם הגרעין הערב בשעה 21:00. אם יפרוש מהעסקה, יהיה טראמפ חופשי להטיל מחדש את הסנקציות שהושעו בעקבות החתימה על ההסכם, ואפילו להטיל סנקציות חדשות. כמה דיפלומטים אירופיים עדיין מקווים, שבעקבות הפרישה לא ייחפז טראמפ להטיל מחדש את כל הסנקציות המושעות. השתהות מכוונת תפתח אולי חלון זמן לנהל מו"מ עם האיראנים על תיקונים בהסכם שיוכלו להשביע את רצון הבית הלבן. יש הערכות, כי בנאומו הערב לא ישבור טראמפ את כל הכלים. ייתכן שהוא יתייחס רק לחלק מהרשימה הארוכה של הסנקציות שההסכם השעה - אלה שהשעייתן מחייבת החלטה של המדינות החתומות כל שלושה חדשים.

בתוך כך, בשעות האחרונות בתקשורת האמריקאית התפרסמו ידיעות לפיהן טראמפ עתיד לפרוש מהעסקה עם איראן. בגרף הבא ניתן לראות את הירידה המשמעותית במחיר הנפט שבאה מיד לאחר פרסום הידיעות. מאז מחיר הנפט עלה במעט:

 

מחיר הנפט, היום
 מחיר הנפט, היום

בגזרת המאקרו יתפרסמו היום (ג') יתפרסו דוח סטטוס הבנייה והמשרות. הנתון עומד על 214 אלף לעומת צצפי הוא ל-218 אלף בתים חדשים שעומדים להיבנות במהלך החודש וזה פחות מנתוני אפריל שעמדו על 225 אלף. בדוח המשרות, לעומת זאת הציג עלייה משמעותית - והוא עומד על 6.55 מיליון לעומת צפי להתמתנות העלייה מהחודש הקודם: 6.02 מיליון לעומת 6.05 מהחודש הקודם.

הערב ייפתח כנס המפתחים של גוגל  בעיר מאונטן ויו שבקליפורניה. לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", אחת ההכרזות של גוגל בכנס נוגעת לעדכון מערכת ההפעלה אנדרואיד שתסייע למשתמשים לנהל טוב יותר את הזמן שהם מבלים מול מכשירים סלולריים ואף להגביל אותו. עוד פורסם כי מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, מתכנן לדבר בנאומו בפתיחת הכנס על אחריות תאגידית. רק לאחרונה, סרגיי ברין, ממייסדי גוגל, פרסם מכתב בו דיבר על הצורך של חברות טכנולוגיה להראות אחריות וחמלה. 

דוחות:

אורבוטק  פירסמה את אחד הדוחות הרבעוניים האחרונים שלה כחברה עצמאית, לפני שרכישתה על ידי KLA Tencor תושלם במהלך השנה הנוכחית. ברבעון הראשון אורבוטק עקפה את תחזיות האנליסטים וסיפקה לרבעון השני תחזית דומה לתחזית השוק. במקביל אורבוטק דיווחה היום גם על קבלת הזמנות בהיקף כ-50 מיליון דולר לפתרונות ייצור לאלקטרוניקה מתקדמת לסמארטפונים. 

אורמת טכנולוגיות  עקפה את תחזיות האנליסטים - והציגה הכנסות של 184 מיליון דולר, ירידה של 3.1% ביחס לרבעון המקביל, אך גבוה מתחזיות השוק שהיו לכ-177 מיליון דולר. הכנסות מגזר החשמל צמחו ברבעון ב-14.4% לכ-132 מיליון דולר, בעוד שהכנסות מגזר המוצרים ירדו ב-34.3% ל-48.7 מיליון דולר. אורמת הציגה גם הכנסות "אחרות" מתחום פעילות חדש שלה - אגירת האנרגיה, אליו נכנסה כתוצאה מרכישת חברת וירידיטי בשנה שעברה - ואלו הסתכמו ב-2.9 מיליון דולר (לעומת 0 הכנסות ברבעון המקביל), כשנכון לרבעון הראשון מגזר זה מציג הפסד גולמי. בסך הכול, הרווחיות הגולמית של אורמת ברבעון הייתה 39.9%, עלייה קלה ביחס לרבעון המקביל.

חברת הטכנולוגיה אלוט עקפה מעט את תחזיות האנליסטים בהכנסות הרבעון הראשון, והציגה הפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות השוק. אלוט מספקת פתרונות אבטחה עבור מפעילות תקשורת, כאשר בעבר עיקר הפעילות שלה היה בייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת. בתגובה לדוחות, מניית אלוט  נסחרת ביציבות בבורסה בת"א. אלוט  נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א בשווי של 170 מיליון דולר.