רשויות ארה"ב ישלחו טיוטת הסדר לבנק מזרחי טפחות

אי.בי.אי: "נצפה להפרשות נוספות בגין החקירה במהלך השנה הקרובה" • עד היום הפריש הבנק כ-162 מיליון שקל בגין החקירה

אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות / צילום: שלומי יוסף
אלדד פרשר, מנכ"ל מזרחי טפחות / צילום: שלומי יוסף

התקדמות בחקירה של הרשויות בארה"ב נגד מזרחי טפחות בחשד שהבנק סייע ללקוחותיו האמריקאיים להעלים מס. מדוחות הבנק שפורסמו היום עולה כי בחודש שעבר שלחו הרשויות האמריקאיות מכתב ולפיו הם יעבירו לבנק בקרוב טיוטת הסדר. יחד עם זאת לא ברור מתי היא תישלח.

"הבנק מקיים מגעים מקדמיים עם משרד המשפטים לעניין מתווה אפשרי לסיום החקירה, בכל הקשור לסוג ההסכם ועקרונותיו", נכתב בדוח הכספי. "המשמעות היא ניצני התקדמות בנוגע לחקירה בארה"ב כאשר בשלב זה נראה שהבנק הולך כאמור להסדר מסוג DPA, בדומה להסדר שהיה בבנק לאומי, ולכן נצפה להפרשות נוספות בגין החקירה במהלך השנה הקרובה", כותבת דורין צלניר פלאס, מנהלת מחלקת מחקר, אי.בי.אי.

נציין כי עד כה הפריש הבנק כ-162 מיליון שקל בגין החקירה, ולא בוצעו הפרשות נוספות בדוח האחרון. "יתכן שבעתיד יתברר שסכום ההפסד שיתממש יהיה גבוה משמעותית מסכום ההפרשה שנזקפה עד כה", נכתב בדוחות .
למרות שמשרד המשפטים האמריקאי ציין שישלח טיוטת הסדר בקרוב, הרי שתהליך העברת הנתונים לרשויות עדיין לא הסתיים לחלוטין: "משרד המשפטים בארצות הברית הפנה אל הבנק בקשות נוספות לבצע בדיקות, לרבות לעניין חשבונות נוספים, אשר עשויים להיות רלוונטים לחקירה. הבנק פועל על מנת להיענות ולהשלים את המבוקש בבקשות אלה", כותב הבנק בדוחותיו.

נציין כי חקירה דומה מתנהלת כיום גם מול בנק הפועלים, אלא שבבנק הפועלים נראה כי המצב קשה יותר - הבנק כבר הפריש מעל למיליארד שקל, וציין בדוחותיו כי ככל הנראה גובה הקנס הסופי יהיה גבוה יותר משמעותית. בנוסף בנק הפועלים נמצא במצב פחות מתקדם במזרחי טפחות, שכן ככל הידוע בניגוד למזרחי הוא עדיין לא קיבל מכתב לפיו טיוטת ההסדר תועבר אליו.