סלקום | בלעדי

הושלם צירוף התדרים של אקספון וגולן לרשת סלקום

עם התחלת פעילותה של אקספון ניתן היה לצרף את התדרים שלה לרשת המשותפת, דבר שישפר את חוויית הגלישה של לקוחות שלוש החברות • החלו העבודות להקמת רשת דור 4.5 על בסיס התדרים שהקצתה גולן טלקום

ניר שטרן / צילום: סיון פרג'
ניר שטרן / צילום: סיון פרג'

שיפור בביצועי הרשת המשותפת של סלקום, גולן ואקספון בעקבות צירוף התדרים של אקספון לרשת המורכבת מתדרי שלושת המפעילים.

המשמעות היא שסלקום מפעילה כעת את רשת הדור הרביעי שלה LTE באופן אופטימלי - כלומר על רוחב פס של 20 מגה בתחום ה-1,800 מגה הרץ. כעת מורכבת רשת הדור הרביעי מ-10 מגה של סלקום ו-5 מגה (כל אחת) שמגיעים מגולן ואקספון, שגם לקוחותיהם יחושו כעת בהבדל.

עד כה סלקום הפעילה את רשת הדור הרביעי שלה על 15 מגה בלבד (10 של סלקום ו-5 מגולן), ועם הצירוף של תדרי אקספון (שפועלת בשוק תחת המותג We4G) ניכר כי הביצועים ברשת השתפרו. כלומר, כל הלקוחות "מתחלקים" ברוחב פס גבוה יותר של תדרים מה שמאפשר שיפור בחוויית הגלישה.

בכל הקשור למעבר לדור 4.5 (LTE Advanced) הרי שסלקום, בניגוד למתחרותיה, לא מיהרה בהשקה והיא המתינה להשלמת כניסתה של אקספון וחיבורה לרשת על מנת לבצע את ההשקעה. החברה עורכת ניסויים ברחבי הארץ ויש להניח שבקרוב תואץ הפריסה של הטכנולוגיה שמחייבת שימוש ברצועת תדרים נוספת שכבר קיימת ברשות הרשת המשותפת בתחום ה-2,100 מגה הרץ. תדרים אלו היו שייכים לגולן טלקום ברשת הדור השלישי שלה, והם מוקצים לטובת הרשת המשותפת ל-LTE Advanced, אך בתדרים ייעשה גם שימוש משותף עם חברות הסלולר הפלשתיניות.

את הרשת המשותפת, שהוא תאגיד נפרד כפי שדרש משרד התקשורת, מנהל אורן גבאי, יוצא חיל התקשוב.