פייסבוק ישראל ובאומן-בר-ריבנאי חוברים לפיילוט משותף

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי חבר לפייסבוק ישראל כחלק מפיילוט המקרב בין חברות מבוססות אי-קומרס ועולם הפרסום המסורתי

מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, יוסי לובטון / צילום: איל יצהר
מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, יוסי לובטון / צילום: איל יצהר

בימים אלה עלה לרשת קמפיין פרסום שיצר משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי עבור סטארט-אפ אמריקאי שמשווק מזרונים במכירות מקוונות. ל"גלובס" נודע כי הקמפיין הוא אקורד הסיום של פיילוט עולמי שמובל על-ידי פייסבוק ישראל שמטרתו לחבר בין חברות וסטארט-אפים שמבוססים על אי-קומרס לבין יכולות המיתוג שמצויות במשרדי פרסום מסורתיים.

היכולות הטכנולוגיות החדשות הביאו לכך שחברות נטו לקצר תהליכים ולשווק באמצעות פרפורמנס (שיווק מוטה תוצאות) מבלי להתעכב על שיווק קלאסי ובניית מותג. המגמה בלטה אפילו יותר בעולם הסטארט-אפים, בהם חלק ניכר מהיזמים הם אנשי טכנולוגיה שרחוקים מאוד מעולמות השיווק. אולם בהדרגה חווה השוק סוג של התפכחות, מתוך הבנה שגם בעולם חדש שבו קל יותר להגיע לצרכן חשוב לבנות מותג באמצעות קריאטיב.

בפייסבוק מנסים להיכנס לתפר הזה ולחבר בין שני הקצוות. אמנם החברה עורכת בשוטף השתלמויות למפרסמים ומשרדי פרסום המתמקדים באפשרויות שמציעה הפלטפורמה לפרסום קריאטיבי, אולם התוכנית כפי שהיא באה לידי ביטוי בפיילוט היא סוג של אקדמיה לימודית אינטנסיבית עם תוכנית לימודים סדורה ומותאמת. את התוכנית עבר צוות ייעודי של באומן בפייסבוק וצוות משותף עם אנשי פייסבוק שעבד על הקמפיין הראשון.

מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, יוסי לובטון, אישר את הידיעה ואמר בתגובה: "אנחנו גאים שנבחרנו על-ידי פייסבוק להיות השותפים לתוכנית. אין ספק כי אחד האתגרים של עולם הפרסום הוא לתת פתרונות לחברות שנולדו בעולם החדש המבוססים על קריאייטיב, אסטרטגיה וסטוריטלינג".