מנכ"לית חדשה לחבר הבורסה של אי.בי.אי: לבנת מזרחי רינסקי

מזרחי רינסקי, שניהלה את חדרי העסקאות בבנק אגוד, תחליף את ג'וליאן אסוס שהודיע על עזיבתו למגדל שוקי הון • אסוס עזב זמן קצר לאחר שהברוקר בניהולו נקלע להפסד חריג של לקוחות במסחר בנגזרים על מדד הפחד

לבנת מזרחי רינסקי / צילום:אילן בשור
לבנת מזרחי רינסקי / צילום:אילן בשור

כפי שנחשף ב"גלובס", לבנת מזרחי רינסקי תהיה מנכ"לית חבר הבורסה שבשליטת בית ההשקעות אי.בי.אי - אי.בי.אי שירותי בורסה - במקומו של ג'וליאן אסוס, שהודיע לאחרונה על פרישתו מהתפקיד ומבית ההשקעות. כל זאת, זמן קצר לאחר שחבר הבורסה נקלע שלא בטובתו להפסד חריג ובעייתי של כ-35 מיליון שקל, מהשקעות שביצעו לקוחותיו בני"ע נגזרים על מדד הפחד בוול סטריט.

אסוס ניהל את הברוקר הלא-בנקאי הגדול במשך כשבע שנים, והוא מצטרף עתה לשותף המיעוט של אי.בי.אי בחבר הבורסה - מגדל שוקי הון (19.9%) - בתפקיד מנכ"ל מגדל בנקאות להשקעות.

באי.בי.אי פירטו היום כי מזרחי רינסקי, ששימשה עד אשתקד כראש ענף עסקות של בנק אגוד, ובמסגרת זו מנהלת את חדרי המסחר של הבנק, מנוסה בתחומי "ניהול של חדרי המסחר השונים, לרבות מט"ח, ריביות, וברוקראז' בני"ע ישראלים וזרים", והיא גם כיהנה כ"דירקטורית באגוד הנפקות ובמסלקת המעו"ף של הבורסה". בסך הכול היא עבדה באגוד כ-20 שנה, בשלל תפקידים.

מנכ"לית חבר הבורסה החוץ-בנקאי הגדול אמורה להיכנס לתפקידה באמצע חודש יוני, ולדברי עדו קוק, מנכ"ל בית השקעות א.בי.אי, "אי.בי.אי הוא בית ההשקעות המוביל בישראל בפעילות הברוקראז' המוסדי והקמעוני". הוא ציין, כי "ניהול הברוקראז' דורש מקצועיות והבנה בשווקים הפיננסיים המורכבים", וכי "הצלחת החברה נשענת בראש ובראשונה על ההון האנושי".

שורה של מהלכים לחיזוק פעילויות

בית ההשקעות אי.בי.אי, שבניהול קוק ושנסחר לפי שווי של כ-580 מיליון שקל, מקדם בימים אלה שורה של מהלכים שמטרתם לחזק כמה מפעילויותיו, במטרה ובתקווה לשוב ולהיות אחד מהשחקנים הגדולים בשוק בתי ההשקעות וקבוצות הביטוח.

מדובר בבית השקעות ותיק ובעל מוניטין, שעבר בשנים האחרונות חילופי דורות מדור המייסדים לדור השני, של יורשיהם, וכיום הוא מוביל מיזוג של פעילויות הגמל וההשתלמות שלו עם אלו של בית ההשקעות הלמן אלדובי, בתקווה ליהנות מהיתרונות לגודל בשוק זה.

לבית ההשקעות פעילויות נוספות בולטות, בהן פעילות ניהול התיקים וההשקעות, שגם בה הוא נמנה עם מובילי השוק הרלוונטי. כמו כן, בשנה האחרונה התאפיינה פעילות קרנות הנאמנות של בית ההשקעות בצמיחה נאה, וחבר הבורסה שלו נמנה עם המובילים בשוק, ומציג תוצאות טובות, להוציא את הנזק החד-פעמי מפרשת החשיפה להפסדי לקוחות חברת הבורסה על נגזרים של מדד הפחד בוול סטריט.

כאמור, לפני כשלושה חודשים דיווח אי.בי.אי על הפסד חריג ובעייתי של כ-10 מיליון דולר (35 מיליון שקל) שנוצר כתוצאה מחשיפה לפעילות של לקוחות אשר ביצעו פעילות בנגזרים על פוזיציית חסר (שורט) על מדד ה-VIX (מדד הפחד בוול סטריט). אותם לקוחות נכנסו לחריגת אשראי, שאותה נאלץ בית ההשקעות לכסות ממקורותיו.

באי.בי.אי מפרטים, כי בית ההשקעות "הינו חבר בורסה מ-1973 ומספק שירותי ברוקראז' לגופים המוסדיים הגדולים בארץ ובעולם וללקוחות פרטיים", ובתחילת 2016 מוזגה פעילות חבר הבורסה של מגדל שוקי הון עם זו של אי.בי.אי.

כמו כן, היום הודיעה חברת הגמל והפנסיה של בית ההשקעות מיטב דש על מינוי בכירה גם אצלה: סיגל וקנין מונתה לתפקיד סמנכ"לית תפעול. במיטב דש גמל ופנסיה, בניהול טדי לין, מפרטים כי "בתפקידה האחרון כיהנה וקנין כמנהלת תחום תכנון ופיתוח בקבוצת כלל חברה לביטוח, ולפניו כמנהלת מערך הגבייה. נוסף על כך, עד 2014 כיהנה במגוון תפקידים ניהוליים בקבוצת מגדל".