המסחר בארה"ב ננעל בעליות; IFF צנחה ביותר מ-10%

מניית אפל נסחרה במחיר שיא • מניית טאואר נפלה בנאסד"ק • טראמפ יודיע מחר על החלטתו לגבי הסכם הגרעין עם איראן

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ב') במגמה חיובית, בהמשך לנעילה הירוקה של סוף השבוע. 

 

העליות במדדים המובילים בארה"ב התחזקו לקראת הסגירה בעקבות ציוצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שכתב כי "אני אודיע על החלטתי לגבי הסכם הגרעין עם איראן מחר מהבית הלבן ב-14:00". 

 

מניית אפל  המשיכה את המגמה החיובית של שבוע שעבר, ואת יום המסחר הראשון של השבוע היא סיימה במחיר שיא של 185 דולר למניה. ביום שישי האחרון חשף המשקיע וורן באפט כי רכש 75 מיליון ממניותיה במהלך הרבעון הראשון השנה. 

החדשות הגדולות של היום, בטח מנקודת המבט הישראלית, הן כמובן מכירת פרוטרום  הדואלית בשווי של 7.1 מיליארד דולר לחברת תמציות הטעם וריח האמריקאית FFI.  
העסקה תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, במסגרתו תשלם IFF  סכום של 71.19 דולר במזומן ו-0.249 מניות שלה עבור כל מניית פרוטרום (לבעלי מניות פרוטרום יונפקו בסך הכל 18.6% ממניות IFF). השלמת המיזוג, שלאחריו תהפוך פרוטרום לחברה בת בבעלות מלאה של IFF, צפויה בתוך 6-9 חודשים ממועד החתימה עליו, בכפוף להשלמת+ תנאים מתלים שונים. במהלך חתימת העסקה, מריל לינץ' בנק אוף אמריקה ייצגה את פרוטרום. לאחר השלמת מהסכם המיזוג תרשום IFF את מניותיה למסחר בתל-אביב, במקביל למסחר בניו-יורק.

עוד בגזרת הישראליות בוול סטריט, חברות הטכנולוגיה סייברארק (המספקת פתרונות אבטחת סייבר לארגונים) ואטיוניטי (פתרונות לגישה, לניהול, לשיתוף ולהפצת נתונים) נסחרו בעליות מרשימות במהלך סוף השבוע לאחר פרסום דוחות אופטימיים לעתיד.
סייברארק  ייצרה במהלך הרבעון מזומנים בסך 33.1 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסיום הרבעון היו לה בקופה 344 מיליון דולר. במאזן החברה נרשם סכום של 18.5 מיליון דולר עבור רכישת עסקים; סייברארק דיווחה בחודש מארס על רכישת Valutive הישראלית, אך לא פרסמה אז את סכום הרכישה.  
אטיוניטי , המנוהלת על-ידי שמעון אלון, נסחרת בשווי 209 מיליון דולר. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים כשהציגה רווח נקי צנוע על בסיס Non-GAAP, בעוד שבשוק ציפו ממנה לרשום הפסד. הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-18.2 מיליון דולר, עלייה של 31.8% לעומת הרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים. לפי כללי GAAP, אטיוניטי עברה מהפסד תפעולי לרווח תפעולי של 752 אלף דולר, ועברה גם לרווח נקי של 204 אלף דולר לעומת הפסד של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי הסתכם ב-1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 397 אלף דולר ברבעון המקביל. בכך הגיע הרווח הנקי למניה ל-7 סנטים.

חברת השבבים טאואר   אכזבה היום את השוק עם תוצאות חלשות מהצפוי ברבעון הראשון של השנה. למרות תחזית לצמיחה ברבעון השני ביחס לראשון, תחזית האנליסטים הייתה גבוהה יותר. ברבעון הראשון הציגה טאואר הכנסות של 313 מיליון דולר, נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 325 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון מצביעות על ירידה של 5.3% בהשוואה לרבעון המקביל. גם הרווח הנקי התכווץ ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-26.1 מיליון דולר, כאשר הרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הגיע ל-31.1 מיליון דולר, לעומת 49.9 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-31 סנט, נמוך ב-11 סנטים מתחזיות האנליסטים.

לפי דוח התעסוקה של אפריל שפורסם ביום שישי שיעור האבטלה בארה"ב ירד באפריל ל-3.9% אחרי שהחזיק מעמד מעל 4.1% בששת החודשים הקודמים. הפעם האחרונה שבה נרשמה אבטלה נמוכה יותר הייתה באפריל 2000. מדידה רחבה יותר של תת-תעסוקה, שכוללת אנשים שלא מחפשים עבודה באופן פעיל או כאלו שרוצים לעבור ממשרה חלקית למלאה, ירדה ל-7.8%, רמת שפל מאז שנת 2001.

מחירי הנפט עלו לרמה הגבוהה ביותר מאז 2014 בצל המשבר הכלכלי של ונצואלה והשאלה על הטלת הסנקציות על איראן. מחיר ברנט הגיע ל-75.63 דולר ונגעו בשיא של 75.89. המחיר של יו.אס. ווסט טקסס אינטרמידייט עלה ב-80 סנט ל-70.52% לחבית, הפעם הראשונה שהמחיר עובר את ה-70 מאז, כאמור, 2014.