צ'ק קאפ גייסה 17.5 מיליון דולר בדיסקאונט, המניה איבדה 48%

החברה פיתחה גלולה לאיתור פוליפים במעי הגס • הירידה הדרמטית במניה קשורה כנראה גם באופציות שהיוו חלק מההנפקה

 גלולת האיתור של צ'ק קאפ / צילום: אתר החברה
גלולת האיתור של צ'ק קאפ / צילום: אתר החברה

חברת המכשור הרפואי צ'ק קאפ  הנסחרת בנאסד"ק הודיעה במהלך סוף השבוע על גיוס של 17.5 מיליון דולר. הגיוס בוצע בדיסקאונט של 38% על מחיר המניה בנאסד"ק בבוקר יום ההודעה. ההנפקה הובילה לירידה של 48% במחיר המניה ביום שישי, כך ששווי השוק של החברה היום עומד על 7 מיליון דולר (לפני הכסף). מחיר המניה נמוך כעת ב-19% ממחיר המניה בהנפקה.

הירידה הדרמטית במניה קשורה כנראה גם באופציות שהיוו חלק מההנפקה ואשר חולקו ביחס של אופציה אחת לכל מניה. האופציות הונפקו במחיר מימוש זהה למחיר שבו הונפקה המניה, כך שהיו בתוך הכסף ביום ההנפקה, אך הן נמצאות כבר מחוץ לכסף לאחר הירידות החדות.

את ההנפקה הובילו H.C. Wainwright & Co. לחתמים יש אופציית "גרין שו" לרכישת מניות ואופציות באותם תנאים כמו המשקיעים בהנפקה, תמורת עוד 2.6 מיליון דולר.

צ'ק קאפ פיתחה גלולה לבליעה המהווה מעין מכ"מ לאיתור פוליפים במעי הגס לשם מניעה מוקדמת של סרטן, וזו אמורה להחליף את בדיקת הקולונוסקופיה בחלק מן המטופלים אשר אינם מעוניינים או אינם מסוגלים לעבור את הבדיקה. צ'ק קאפ יצאה להנפקה בשלב יחסית מוקדם בחייה לעומת חברות מכשור רפואי בנאסד"ק - עוד לפני שהיה בידיה מוצר מוכן ומאושר לשיווק בארה"ב, וכן לפני שבחנה בבני אדם את הגרסה הסופית של המוצר איתו היא מעוניינת לצאת לשוק.

בורסת נאסד"ק לא הייתה ידידותית במיוחד בשנים האחרונות לחברות מכשור רפואי, ואף שצ'ק קאפ הצליחה לגייס בתחילת 2015 בהנפקתה 24 מיליון דולר, מהם 12 מיליון ששוריינו מבעוד מועד בהנפקה פרטית בהובלת חברת פוסון פארמה הסינית, הרי שמאז ההנפקה איבדה המנייתה 94% מערכה.

הסכום שגויס עשוי לאפשר לחברה לסיים ניסוי קליני משמעותי במוצר המוביל שלה. בסוף 2017 היו בקופת החברה 6.7 מיליון דולר, והיא שמרה כ-10 מיליון דולר לפעילותה השוטפת, כך שהסכום עשוי להספיק לה עד סוף 2019. תוצאות טובות בניסוי עשויות לשפר את שווי החברה, אשר כרגע עלול להקשות עליה לגייס סכומים נוספים להם היא עשויה להזדקק כדי לממן את המשך פיתוח המוצר שלה, עוד לפני ההגעה לשלב המכירות.

בעלי המניות המובילים בחברה היום הם פונטיפקס (14%), פוסון פארמה (14%), קוואנט גלובל (12%), Sabby (5.2%) ו- Armstice capital. מנכ"ל החברה הוא הישראלי אלכס עובדיה, אשר כיהן כמנהל הפעילות בישראל ומונה בפברואר לנהל את החברה כולה, במקום האמריקאי ביל דנסל.