דלתא: הסכם אופציה לרכישת Eminence מצרפת ב-125 מ' אירו

Eminence הוא מותג צרפתי של הלבשה תחתונה לגברים הנמכר ללקוחות בפלח שוק עליון • הרכישה עתידה לכלול את המותג ATHENA, את מותג ההלבשה האיטלקי Liabel וכן מספר חברות-בת באירופה

מנכ"ל דלתא, אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי
מנכ"ל דלתא, אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי

חברת ההלבשה התחתונה דלתא , הנמצאת בשליטת המנכ"ל אייזיק דבח, חתמה על הסכם אופציה לרכישת קבוצת Eminence הצרפתית בכ-125 מיליון אירו. הרכישה עתידה לכלול את המותגים הצרפתיים Eminence ו-ATHENA, את מותג ההלבשה האיטלקי Liabel וכן מספר חברות-בת באירופה.

Eminence הוא מותג צרפתי של הלבשה תחתונה לגברים הנמכר ללקוחות בפלח שוק עליון, ואילו המותג ATHENA פונה בעיקר לשוק הרחב (Mass Market). המותג השלישי, Liabel, הוא מותג איטלקי ותיק (נוסד ב-1851) של חולצות טריקו והלבשה תחתונה לכל המשפחה.

בשנה שעברה הסתכמו מכירות אמיננס בכ-99 מיליון אירו, מרביתם (87%) היו מכירות של מוצרי גברים, והיתרה לנשים (8% מהמכירות) ולילדים ולתינוקות (5%). מרבית המכירות היו בשוק הצרפתי (79%), והיתר במערב אירופה, בעיקר באיטליה (17%) ובבלגיה (3%).

הקבוצה מעסיקה היום 755 עובדים (כ-500 עובדים בצרפת, כ-195 עובדים במפעל ברומניה וכ-60 באיטליה). מטה הפעילות של הקבוצה ומרכזי הפיתוח, העיצוב והלוגיסטיקה שלה נמצאים בצרפת.

הרכישות הגדולות של דלתא
 הרכישות הגדולות של דלתא

בדלתא מעריכים כי אם תושלם העסקה (ככל הנראה במהלך הרבעון השלישי של השנה, בכפוף לתנאים מתלים ולאישורים שונים), לאחר השלמת העסקה היא צפויה להוסיף כ-100 מיליון אירו למכירות הקבוצה, כך שיגיעו ליותר מ-1.5 מיליארד דולר על בסיס שנתי. התרומה לרווח למניה צפויה להסתכם ב40--45 סנט.

דלתא עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי הלבשה תחתונה, גרביים, הלבשת ילדים, הלבשת פנאי והלבשת ספורט וכושר, ומוכרת את מוצריה ברשתות קמעונאיות בולטות בעולם תחת מותגים שונים.

זוהי רכישה שנייה בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר שמבצעת דלתא בתוך פחות משנתיים, לאחר שבחודש יוני 2016 רכשה את חברת V.F Corporation האמריקאית, שהחזיקה 3 מותגי ג'ינס (For All Mankind 7) וכן מותגים בתחום ההלבשה העליונה לנשים ולילדים (Splendid ו-Ella Moss), ב-120 מיליון דולר.

המנכ"ל אייזיק דבח ציין היום (א') כי "זו עסקה טובה ביותר עבורנו המשקפת את המאמצים האסטרטגיים שלנו להרחיב את הפעילות הממותגת של הקבוצה ולחזק את נוכחותנו באירופה ובקטגוריית הגברים. אנחנו רואים בעסקה פלטפורמה שתאפשר לנו השגת צמיחה במכירות מוצרי דלתא בקטגוריות הנשים, אקטיבוויר וגרביים ללקוחות חדשים בשווקים בהם לא הייתה לנו פעילות מהותית".