וול סטריט ננעלה בעליות חדות; אפל בשיא

אפל זינקה ב-3.9% בתגובה לרכישת 75 מיליון ממניות החברה בידי וורן באפט • 164 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי באפריל - מתחת לציפיות • שיעור האבטלה מתחת ל-4% לראשונה מאז שנת 2000

פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס
פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים חדות, בהובלת מניות הטכנולוגיה, ובראשן אפל. זאת לאחר פתיחה שלילית, על רקע נתונים מעורבים שהתפרסמו לפני תחילת המסחר על שוק העבודה בארה"ב, ושיחות על הסכם סחר חדש בין סין לארה"ב.

 

מניית אפל זינקה היום, לאחר שהמשקיע וורן באפט חשף כי רכש 75 מיליון ממניותיה במהלך הרבעון הראשון השנה. מניית החברה הגיעה למחיר שיא, ורשמה עלייה שבועית של 12.7% - העלייה השבועית הגבוהה ביותר שלה זה שש שנים.

הדוחות הטובים של הפירמות האמריקאיות לרבעון הראשון הושפעו באופן משמעותי משני גורמים: צמיחה מואצת של הכלכלה והפחתת המסים הדרמטית של ארה"ב. בשווקים חוששים מפני העתיד כשמהמסחר בשוק האג"ח עולים חששות כבדים מכך שהסיכויים שהכלכלה האמריקאית (ואיתה כלכלת שאר העולם) תגלוש למיתון עמוק - גבוהים.

לפני תחילת המסחר התפרסם נתון המשרות החדשות במגזר הלא-חקלאי, שנוצרו בארה"ב באפריל, שהצביע על 164 אלף משרות, ושיעור האבטלה ירד ל-3.9% מ-4.1%. זוהי הפעם הראשונה מסוף שנת 2000 ששיעור האבטלה יורד מתחת ל-4%. ציפיות הכלכלנים היו לתוספת משרות של 188 אלף.

עוד התפרסמו נתוני השכר השעתי הממוצע המשולם לעובדים בארה"ב, שהצביעו על עלייה של 4 סנטים, או 0.1%, לשכר שעתי ממוצע של 26.84 דולר, זאת לעומת צפי לעלייה של 0.2%. קצב העלייה השנתי של השכר נותר על רמה של 2.6% זה החודש השלישי ברציפות.

נתוני תוספת המשרות עבור חודש מארס תוקנו כלפי מעלה ל-135 אלף לעומת 103 אלף. נתוני פברואר תוקנו מטה מ-326 אלף ל-324 אלף. 

עוד ריכזה היום עניין מניית טבע  שפרסמה אתמול דוחות כספיים טובים. המשקיעים עדיין חוששים מההתפתחות העסקית של החברה אך מתחילה לזלוג אופטימיות למסחר במניה.

פייסבוק  קיימה השבוע את כנס המפתחים שלה והציגה שורה של פיתוחים מעניינים שאמורים להביא לכך שהחברה תשמור על מעמדה הדומיננטי בחיינו. טוויטר  דיווחה הלילה כי כנראה נחשפו סיסמאות של משתמשים וביקשה ממשתמשיה להחליף סיסמאות.