ביה"ד: השעייתו של אלון חסן מנמל אשדוד לא תבוטל

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, שזוכה מכל האישומים נגדו, ביקש לשוב לעבודתו, אך הנהלת הנמל התנגדה • ביה"ד: להנהלת הנמל יש זכות להשעות עובד גם בתקופת הערעור, אם יוגש • הנהלת נמל אשדוד: ההחלטה בעניין חסן תתקבל רק לאחר פסק דין חלוט

אלון חסן / צילום: רפי קוץ
אלון חסן / צילום: רפי קוץ

בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע הכריע היום (ה') בבקשת הביניים של אלון חסן, שדרש להשיבו לעבודתו בנמל אשדוד לאלתר, וקבע כי ניתן להמשיך בהשעייתו כל עוד פסק הדין הפלילי נגדו לא הפך לחלוט.

חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, הושעה מעבודתו בנמל בפברואר 2015, בשל ההליכים המשפטיים הפליליים שהתקיימו בעניינו, ולאחר שזוכה בחודש שעבר מכל האישומים נגדו, ביקש לחזור לעבודתו בנמל. אולם הנהלת הנמל הודיעה כי השעייתו עומדת בעינה, שכן פסק הדין עדיין לא הפך לחלוט (עדיין לא חלף מועד הגשת הערעור על החלטת הזיכוי), ולכן פנה חסן לבית הדין, בבקשה להורות על ביטול השעייתו ולאפשר לו לשוב לעבודתו בנמל לאלתר.

לטענת חסן, לפי ההסכם הקיבוצי, היה על הנהלת הנמל להשיבו לעבודה מיד בתום ההליך בבית המשפט המחוזי, ואין בהסכם סעיף המאפשר להשעותו גם לאורך הליך הערעור, ככל שיוגש.

מכיוון שהדיון עסק בבקשה לסעד זמני בלבד, שכן ההכרעה הסופית תנתן בתאם להחלטת הפרקליטות אם להגיש ערעור על פסק הדין המזכה או לא, רשמו השופטים צבי פרנקל, נציג העובדים אפרים ויגדר ונציג המעסיקים אלברט שטרית: "הגענו למסקנה כי אין מקום לקבל את הבקשה בשלב זה... בפני בית הדין צריכות להיות הוכחות חותכות על זכותו המוחלטת של המבקש, ולא רק הוכחות על זכאות לכאורה".

בהמשך הוסיפו השופטים כי "ממילא נראה כי יש להמתין עד לתום המועד בו למדינה הזכות להגיש ערעור על פסק הדין. המבקש לא שכנע אותנו שייגרם נזק בלתי הפיך לדחיית הבקשה לסעד הזמני. אין אנו מקבלים את טענתו בדיון בפנינו, לפי נפגעה זכותו החוקתית לחופש העיסוק". 

עוד ציינו השופטים כי הסעיף הרלוונטי מההסכם הקיבוצי העוסק בסיום הליכים פליליים כנגד עובד שהושעה, מחייב על פניו המתנה עד גמר הליכי הערעור כדי לדעת אם העובד זוכה או לא זוכה בפסק דין חלוט, "ואין מסתמכים לעניין זה רק על פסק דינה של הערכאה הראשונה".

כזכור, הפרקליטות צריכה להכריע בשאלת הגשת הערעור על זיכויו של חסן בשבועיים הקרובים.

מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה: "החברה פועלת בעניין אלון חסן בהתאם לדיני העבודה, ההסכמים הקיבוציים והוראות רשות החברות הממשלתיות. אלון חסן הוא במעמד של עובד מושעה מחברת נמל אשדוד. ההחלטה בעניינו תתקבל רק לאחר פסק דין חלוט".

את תגובתו של אלון חסן לא ניתן היה לקבל.

חברת נמל אשדוד יוצגה בהליך על-ידי עורך הדין יעקב מלישקביץ' ממשרד נ.פינברג ושות'. חסן יוצג בהליך על-ידי עורכי הדין פז מוזר, תהילה קייסרמן, בטי מצר לוי ורן קונפינו.