נפרץ מאגר המידע הפיננסי של מיליוני אזרחים הודים

האתר שנפרץ קישר קרנות פנסיה למאגר הביומטרי והיו בו פרטים מזהים של עובדים ופרטים על משכורות • עד כה, אף גורם לא לקח אחריות על הפריצה • בפחות משנה - 14 פורטלים ממשלתיים נפרצו בהודו

פשעי סייבר, האקר בפעולה / צילום: Shutterstock ארטם אולשקו
פשעי סייבר, האקר בפעולה / צילום: Shutterstock ארטם אולשקו

ייתכן שהמידע הפיננסי של מיליוני הודים נגנב מאתר השייך למאגר הביומטרי ההודי Aadhaar. לפי אתר קוורץ, דליפת המידע התרחשה מאתר של קרן הפנסיה לעובדים EPFO שאפשר להם לקשר את קרן הפנסיה שלהם למערכת של אדהאר. למרות שלא הייתה חובה כזו על האזרחים, הם עודדו לעשות זאת כדי לשפר את השירותים שיקבלו. באתר היו פרטים מזהים של העובדים ופרטים על משכורותיהם. מכתב רשמי המתאר את הפריצה דלף לטוויטר השבוע.

לא ברור כמה הודים הושפעו מהפריצה, אך 34.5 מיליון מהמשתמשים באתר קישרו את חשבונותיהם למאגר בהתאם להמלצות. נכון לעכשיו, אף גוף לא לקח אחריות על נושא הפריצה. אתמול ה-EPFO הוציא הודעה לפיה "עד כה לא אושר או בוסס שהתרחשה דליפת מידע כלשהי".

בשנה האחרונה, הרשויות בהודו וחברות פרטיות הגבירו את מאמציהן כדי לגרום ליותר ויותר הודים לחבר למערכת אדהאר שירותים ופרטים מגוונים אודותיהם - מחשבונות בנק ועד שירותי הטלפון הנייד. זאת למרות דליפות ופריצות חוזרות ונשנות למערכת. בין אפריל 2017 לינואר 2018, 114 פורטלים ממשלתיים הודיים נפרצו, לפי מידע שסיפק לפרלמנט ההודי השר לענייני אלקטרוניקה ו-IT.