ירידות בסיום המסחר בבורסה; התמתנו העליות בטבע בסגירה

בוול סטריט טבע עולה בכ-1.5% בעקבות פרסום דוחות הרבעון הראשון • צו הפירוק לקבוצת יורוקום נכנס היום לתוקף

הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים (ה') בירידות, לאחר העליות המתונות במסחר אתמול. המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת ואילו המסחר באירופה עבר לירידות. בורסות וול סטריט נסגרו אמש במגמה אדומה.  

 

נציג הבנק הפדרל ריזרב האמריקאי הודיע אמש כי הבנק לא מעלה את הריבית, בהתאם לתחזית - עם זאת הוא צופה עלייה באינפלציה.

מסלים המאבק בין הנהלת הבורסה בת"א לבין פועלים , על רקע היציאה הקרבה של כלל הבנקים מהבעלות על הבורסה. הבנק יצא בחריפות נגד התעריפון החדש שמקדמת הבורסה לעניין הפצת מידע. בתגובה הבהירה היום הבורסה, שבניהול איתי בן זאב, כי הבנק פועל מאינטרס צר, ומעדיף לצמצם את התחרות (לקריאה נוספת).

ירכזו עניין:

חברת התרופות טבע  פרסמה היום את דוחות הרבעון הראשון של השנה. מחזור מכירות של החברה עמד על 5.1 מיליארד דולר, ירידה של 15% מהרבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מתחרות גנרית בארה"ב ל"תרופת הבית" של טבע - הקופקסון. הרווח החשבונאי עמד על 1.05 מיליארד דולר או 1.03 דולר למניה לעומת 580 מיליון דולר או 0.58 דולר למניה בשנה שעברה. סה"כ התחייבויות החברה ירדו בכ-1.7 מיליארד דולר. טבע מזנקת בכ-8% במסחר המוקדם בארה"ב. מדובר בתוצאות ראשונות לתכנית הרה ארגון של שולץ ולחדשות בנוגע לאישור התרופה החדשה של החברה למיגרנה. נציין שהחברה משנה השנה את סקטורי הדיווח מסקטורי פעילות סקטורים גאוגרפיים, מה שיקשה על המשקיעים להבין כיצד התחרות הגנרית לקופקסון 40 מ"ג משפיעה על תוצאות החברה (לסיפור המלא). 

צו הפירוק לקבוצת יורוקום נכנס היום לתוקף. הבנקים הנושים של יורוקום החליטו לא להיכנע ללוחות הזמנים והעדיפו שלא לחתום על עסקה למכירת אינטרנט זהב , בעלת השליטה בבזק , בתנאים שהוצעו להם ולפני שהפירוק נכנס לתוקף. עורכי הדין של דיסקונט , הפועלים ובינלאומי  ימונו היום באופן רשמי למפרקי יורוקום, ואילו עו"ד חגי אולמן, המייצג את הקונסורציום ביורוקום נדל"ן, ימונה לכונס של מניות חברת חלל  (להרחבה).

חברת ציוד התקשורת טלרד נטוורקס  מפטרת עובדים במחלקת מחקר ופיתוח. זאת, ככל הנראה על רקע עצירה בפרויקט לפריסת תשתיות תקשורת בארה"ב. הנהלת החברה, המעסיקה כיום 865 עובדים, פיטרה לאחרונה 10-15 עובדים.

רשת שופרסל , שמלבד פעילות הקמעונות שלה מחזיקה בפעילות נדל"ן משמעותית, מקדמת בימים אלה עסקת קומבינציה יחד עם החברה-האחות גב ים , להקמת קומפלקס מניב ברעננה, שיכלול שטחי משרדים בשטח של כ-41 אלף מ"ר, המיועדים בעיקר לחברות הייטק, נוסף לכ-1,000 מקומות חנייה תת-קרקעיים בהיקף של כ-30 אלף מ"ר.

מניית טוגדר  זינקה אתמול ביותר מ-20%. זאת לאחר שאושרה באסיפה הכללית של החברה, העסקה ליציקת פעילות הקנאביס הפרטית לחברה. לאחר האישור הופכת טוגדר משלד בורסאי לא מעניין לחברה עם פעילות אמיתית ומשמעותית.

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  התאוששו אתמול לאחר יומיים רצופים של ירידות. זאת ברקע לכניסת אקספון 018 לשוק הסלולר. המחירים האגרסיביים של הרשת החדשה, שפועלת תחת המותג We4G, מעוררים את חששות המשקיעים מההשכלות השליליות על החברות בענף הסלולר, שסובלות מחוסר איזון כבר תקופה ארוכה.