הנפקת סילברסטין נהנתה מביקושי יתר בשלב המוסדי

האג"ח של סילברסטין פרופרטיז הונפקו בריבית של 3.4% - הריבית הנמוכה ביותר שלפיה גייסה חברת נדל"ן אמריקאית בבורסת תל אביב עד היום

לארי סילברסטין / צילום: רויטרס
לארי סילברסטין / צילום: רויטרס

אחרי כמה שבועות של שקט, שוב נרשמו סימני התעוררות בהנפקות האג"ח של חברות הנדל"ן האמריקאיות, עם השלמת השלב המוסדי בגיוס החוב שמבצעת סילברסטין פרופרטיז של יזם הנדל"ן האמריקאי לארי סילברסטין.

בהנפקה שמובילה לידר הנפקות, נהנתה סילברסטין מביקושי יתר של יותר מפי שניים מהסכום שאותו ביקשה לגייס, והבטיחה גיוס של כ-635 מיליון שקל (176 מיליון דולר) בריבית של 3.4%, שהיא ככל הידוע, הריבית הנמוכה ביותר שלפיה גייסה חברה אמריקאית בשוק עד היום. האג"ח מדורג AA מינוס על ידי S&P מעלות.

לארי סילברסטין בן ה-86 פועל עשרות שנים בתחום הנדל"ן בארה"ב, ובין השאר, הקבוצה שלו מקימה את מגדלי המשרדים במרכז הסחר העולמי (אזור מגדלי התאומים לשעבר) במנהטן. הקבוצה מוכרת לשוק ההון הישראלי, שכן בשנים האחרונות השתתפו משקיעים מוסדיים ישראליים גדולים, ובהם מנורה מבטחים, מגדל, אלטשולר שחם, פסגות ועמיתים, בכמה עסקות רכישה ומימון של סילברסטין בנכסים בניו יורק ובוושינגטון - מה שככל הנראה סייע לחברה לגייס את הסכום ביתר קלות ובריבית הנמוכה יחסית. על פי ההערכות, השחקנים הגדולים בשוק גם לקחו חלק בהנפקה.

סילברסטין פרופרטיז לימיטד איגדה לצורך ההנפקה שמונה נכסים הממוקמים באזורי ביקוש במנהטן וכוללים יותר מ-800 אלף מ"ר של שטחי מסחר ודיור להשכרה. שבעה נכסים מהפורטפוליו הם נכסים מניבים במנהטן (כ-58% משרדים, והשאר מגורים), בשיעורי תפוסה של כ-95%. נוסף על כך, יש לחברה קרקע לפיתוח באזור המידטאון של מנהטן.

החברה רשמה בשנה שעברה הכנסות של כ-210 מיליון דולר. ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) שלה עמדה על כ-118 מיליון דולר, וה-FFO (תזרים תפעולי מפעילות) המתואם הגיע לכ-99 מיליון דולר. בסוף 2017 הסתכם מאזן החברה בכ-3.6 מיליארד דולר, וההון העצמי שלה (בניכוי זכויות מיעוט) עמד על כ-1.5 מיליארד דולר.

רגיעה בשוק בשבועות האחרונים

על רקע העלייה ברמת התנודתיות בשווקים, וכן תזמון חג הפסח ויום העצמאות, הפעילות בשוק הנפקות האג"ח המקומי, ובעיקר של חברות הנדל"ן הזרות, נרגעה קצת בשבועות האחרונים. לפי נתוני הבורסה, חברות הנדל"ן גייסו בסיכום חודש אפריל כ-1 מיליארד שקל, כשעל הנפקת האג"ח המשמעותית מבין החברות הזרות הייתה אחראית סטרוברי, שגייסה כ-240 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון הראשון השנה נמשכה הדומיננטיות של חברות הנדל"ן האמריקאיות בגיוסי שוק החוב המקומי, שהיו אחראיות על הנפקות בהיקף של כ-3 מיליארד שקל - קרוב ל-30% מסך גיוסי ענף הנדל"ן הרבעוניים, שהצטברו לכ-11.5 מיליארד שקל. זאת, מתוך יותר מ-23 מיליארד שקל שגויסו ברבעון בשוק האג"ח הקונצרני המקומי.