דוד זיסר לשוק הנדל"ן: "צריך להיזהר, ואסור להתמנף יותר מדי"

בנו של מוטי זיסר בכנס הנדל"ן של פירמת DLA PIPER: "כולם יודעים מה יכול לקרות כשהריביות יעלו"

דוד זיסר / צילום: שראל הדרי
דוד זיסר / צילום: שראל הדרי

דוד זיסר, בנו של איש העסקים המנוח מוטי זיסר, מעביר מסר לענף הנדל"ן: "צריך להיזהר, ואסור לנו להתמנף יותר מדי, גם כשהריביות נמוכות. כולם יודעים מה יכול לקרות כשהריביות יעלו". דוד זיסר, בנו של איש העסקים המנוח מוטי זיסר, אמר את הדברים בכנס הנדל"ן שערכה הבוקר (ד') פירמת עורכי הדין DLA PIPER בתל-אביב.

זיסר, מנכ"ל OMNAM המתמחה בהשקעה בבתי מלון באירופה, הוא בנו של איש העסקים המנוח מוטי זיסר ז"ל, מי שהיה בעל השליטה בחברת הנדל"ן אלביט הדמיה, אשר קרסה בשל מינוף יתר. אלביט הדמיה עסקה בייזום נדל"ן, בעיקר במזרח אירופה ובהודו, ונקלעה לקשיים בעקבות המשבר העולמי של סוף העשור הקודם. בתחילת 2014 עברה הבעלות בחברה לידי נושי האג"ח, במסגרת הסדר חוב חסר תקדים שכלל תספורת של כ-70% על חוב של 2.5 מיליארד שקל (1.8 מיליארד שקל מהחוב הומרו למניות החברה שקיבלו מחזיקי האג"ח). הבוקר, הזהיר זיסר הבן מפני מהלך של מינוף, בעיצומו של רב-שיח שעסק בשיבוש שוק הנדל"ן המסחרי. הוא התייחס בין היתר לכניסת Airbnb החברתית, כדוגמה לשיבוש הענף המסורתי.

שרית פולבוי, מנהלת השקעות הנדל"ן בקרן הפנסיה עמיתים, אמרה בשיח כי הם מסתכלים על אותם גורמים משבשים ומפקפקים בהנחות היסוד שחיינו לפיהן בעבר: האם השקעה במגדלי משרדים בפריפריה תהיה רלוונטית בעוד 20 שנה; האם השקעה במקבצי מגורים שמרוחקים מתחבורה ציבורית בפריפריה יחזיקו מעמד?; האם הדייר המסחרי, שכרגע נראה לנו חזק מאוד בכלל יהיה קיים בעתיד? "יש לקחת את כל הנחות היסוד הללו בספק", אמרה.

עוד נכחו ראשי הפירמה בישראל עורכי הדין ג'רמי לוסטמן ונעמי מרילס; ג'ונתן רוס, מנהל מחלקת נדל"ן בינלאומי בקבוצת מגדל; אלי רזין, מנכ"ל Credifi - פלטפורמה המספקת פתרונות מבוססי ענן של ביג-דאטה לשווקי הנדל"ן המניב אשר השלימה לא מכבר גיוס של 13 מיליון דולר; אבי רוטנר, מנכ"ל Altitude Health המחזיקה בעשרות בתי-אבות בארה"ב ונמצאת בתהליך לגיוס 55 מיליון דולר באג"ח בבורסה של תל-אביב ואחרים.