המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת; פייסבוק נסקה

הרשת החברתית נסחרה בירידות רוב הזמן אבל עלתה בעקבות כנס F8 • נובל אנרג'י דיווחה על רווח נקי בהיקף 554 מיליון דולר ברבעון הראשון • סנאפצ'ט דיווחה לאחר סגירת המסחר על תוצאות מאכזבות שגרמו למניה לצנוח

בורסת ניו-יורק / צילום:  אנדרו קלי, רויטרס
בורסת ניו-יורק / צילום: אנדרו קלי, רויטרס

המסחר בארה"ב התנהל היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר נאסד"ק המדד הירוק המוביל וה-S&P עלה בשעות המסחר האחרונות. זאת לאחר שהמסחר אתמול ננעל במגמה אדומה. המסחר באירופה מתנהל דווקא בעליות, והמסחר באסיה נסגר במגמה חיובית. בורסות פריז, פרנקפורט, סין והונג-קונג היו סגורות היום לרגל יום הפועלים הבינלאומי.  

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול (ב') אירוע חריג בקריה בתל-אביב, ובו הציג בפני מצלמות הטלוויזיה מידע שיש בידי ישראל בנוגע להפרות שאיראן ביצעה. "מדובר בסט מודיעיני מן הגדולים שידע מדינת ישראל. מכיון שאנחנו רוצים שהקהילה הבינלאומית תראה ותדע את הדברים". נתניהו אמר כי מדובר בהוכחות מלאות וחדשות בנוגע לנשק גרעיני שאיראן מסתירה בארכיון האטומי שלה. בתגובה לנאומו של נתניהו הנפט עבר אתמול לעליות, לאחר שנסחר במשך רוב שעות היום בירידות שערים. היום הנפט חזר לירידות ומחירו עומד על 74 דולר. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב לדבריו של נתניהו ואמר כי "מה שקרה היום, מה שקרה בזמן האחרון ומה שלמדנו - כל אלה מראים שצדקתי ב-100% (לגבי איראן)".  לדבריו, נאומו של נתניהו שולח את "המסר הנכון". הוא הדגיש, כי הביטול הפוטנציאלי של ההסכם ישלח את המסר הנכון לקוריאה הצפונית לקראת המו"מ המתוכנן עם פיונגיאנג על הדרישה שתתפרק מנשק גרעיני.

חברת אפל  פרסמה ומחקה הצעת עבודה שמרמזת כי ברצונה לייצר בעצמה את המודם המובנה במכשירי האייפון. מההצעה אפשר להסיק כי אפל מתכננת להפסיק או לצמצם את רכישת ה שבבים האלחוטיים מהיצרנית קוואלקום, שעמה היא נמצאת בקרב משפטי מתמשך, ואף להפסיק או לצמצם את ההתקשרות עם אינטל  (לקריאה נוספת). אפל צפויה לדווח בתום המסחר היום על תוצאותיה ברבעון הראשון. 

מייסד וואטסאפ יאן קום הודיע כי הוא עוזב את פייסבוק . לפי ה"וושינגטון פוסט", אף שקום לא ציין זאת, הדבר נובע מכך שהוא "הותש" מהבדלי הגישות בינו לבין הנהלת פייסבוק, סביב נושאים כמו שימוש במידע, התבססות על פרסומות כמודל הכנסות וגם הצפנה ותשלומים במובייל. קום צפוי לעזוב גם את דירקטוריון פייסבוק (להרחבה). 

עם זאת, בעקבות כנס F8 בו הציגו אנשי הרשת החברתית את הכלים העתידיים שיוצעו למשתמשים, קפצה המנייה לקראת סוף המסחר.

עונת הדוחות:

עונות הדוחות ממשיכה היום בוול סטריט. כך, חברת התרופות מרק  דיוחה היום על רווח של 736 מיליון דולר ברבעון הראשון - צניחה של 52% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות עלו ב-6% ל-10.04 מיליארד דולר. 

גם חברת התרופות פייזר  פרסמה היום את דוחותיה. הרווח הנקי עלה ב-14% ועמד על 3.56 מיליארד דולר. ההכנסות עלו ב-1% בלבד והסתכמו ב-12.9 מיליארד דולר.

חברת נובל אנרג'י  הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים לרבעון הראשון. הרווח הנקי עמד על 554 מיליון דולר, לעומת 36 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. הקפיצה ברווח מיוחסת למכירת נכסים בהיקף 795 מיליון דולר. הכנסות החברה עמדו על 1.29 מיליארד דולר, עלייה של 24%.

סנאפ  דיווחה לאחר סיום המסחר על תוצאות מאכזבות לרבעון הראשון, עם הכנסות של 230.7 מיליון דולר לעומת תחזיות של 244.5 מיליון דולר. מספר המשתמשים שלה עומד על 191 מיליון, לעומת ציפיות ל-194.2 מיליון. לפי הערכות סיבה מרכזית לנתונים הנמוכים היא העיצוב מחדש שהאפליקציה עברה לאחרונה, שעלתה לה במשתמשים רבים. בעקבות הדיווח צנחה המניה במסחר המאוחר ב-10%.