P2P מגיע לעולם הביטוח: BTB חוברת לאייל ראובן ורועי חתוקה

הפלטפורמה של עו"ד שלומי תורג'מן ושל אלון כץ הודיעה על פורטל ייעודי לסוכני ביטוח, מתכננים פיננסיים ויועצים פנסיוניים • מה הריבית הממוצעת על הלוואות?

P2P / שאטרסטוק
P2P / שאטרסטוק

האם סוכני הביטוח מתחילים לחבור לעולמות הפיננסיים המקוונים, כחלק מההליך שמורגש היטב במערכת הבנקאית, ושעדיין בחיתוליו בעולם המוסדי? פלטפורמת BTB של עו"ד שלומי תורג'מן ושל אלון כץ הודיעה על פורטל ייעודי לסוכני ביטוח, מתכננים פיננסיים ויועצים פנסיוניים, והיא חוברת לשיתוף-פעולה עם סוכני הביטוח והמתכננים הפיננסיים אייל ראובן ורועי חתוקה. במסגרת זו השניים, בנפרד עם הפעילויות של כל אחד מהם, יתווכו בין הפלטפורמה להשקעות אלטרנטיביות לבין לקוחותיהם וגם לסוכנים אחרים.

עולם ההלוואות הישירות, ה-P2P (קיצור ל-Peer to Peer), וההלוואות הישירות בין משקיעים לעסקים, נמצא בצמיחה בעולם וגם בארץ. החברה של תורג'מן ושל כץ פועלת בעולם זה, ושם מציינים היום כי "פעילות גיוס הכספים שקיימה עד כה חברת BTB הסתכמה בארבע שנות פעילות בכ-170 מיליון שקל, שגויסו מן הציבור בלבד, להלוואות למגזר העסקי".

לדבריהם, "כעת, לאחר בחינה מקיפה של הנתונים והרחבת המודל והיכולות הטכנולוגיות של החברה, הוחלט להרחיב את הפעילות ואת קצב גיוס הלקוחות באמצעות לידרים חוץ-בנקאיים". נציין כי פלטפורמות ה-P2P בישראל נמצאות בתהליך של רישוי ופיקוח.

על כן הם חברו לשיתוף-פעולה עם ראובן, לשעבר סמנכ"ל בקבוצת ההשקעות אינפיניטי-אילים, וכיום מנכ"ל משותף בחברת E2earnings, שבה הוא שותף עם אלי טילסון מפנשו נדל"ן. הצדדים לשיתוף-פעולה זה מציינים, כי קהל היעד שלהם הוא "סוכנים פיננסיים, מתכננים פנסיוניים וסוכני ביטוח המתמחים בתחום ההשקעות האלטרנטיביות".

כמו כן, לאחרונה חתמה BTB על הסכם שיתוף-פעולה נוסף, עם Private להשקעות אלטרנטיביות של רועי חתוקה, שציין כי מבחינתו "חברות ה-P2P מעניקות גישה להלוואות לעסקים איכותיים" ושזה תורם לפיתוח המשק.

הפלטפורמות הדיגיטליות של ה-P2P מתווכות בין לווים למלווים, ומבצעות הליך של חיתום וגבייה של כספי ההלוואה בתמורה לעמלות משני הצדדים. חתוקה וראובן יקבלו מ-BTB עמלה שנתית עבור העסק שייצרו.