הזוג אלוביץ: להורות למשטרה להעביר לנו דוח החיפוש בביתנו

הבקשה מתייחסת לדוחות החיפוש והפעולה הנוגעים לחיפוש שהתקיים בביתם של בני הזוג אלוביץ וכן למסמכים נוספים שהמשטרה העבירה לבית המשפט

שאול אלוביץ / צילום: אמיר מאירי ושלומי יוסף
שאול אלוביץ / צילום: אמיר מאירי ושלומי יוסף

באי-כוחם של שאול ואיריס אלוביץ, עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר ממשרד חן, יערי, רוזן-עוזר, הגישו היום (ג') בקשה לקבל לעיונם חומרים שהוגשו על-ידי המשטרה לבית המשפט במעמד צד אחד.

הבקשה מתייחסת לדוחות החיפוש והפעולה הנוגעים לחיפוש שהתקיים בביתם של בני הזוג אלוביץ וכן למסמכים נוספים שהמשטרה העבירה לבית המשפט, הכוללים התייחסויות נוספות לנושא החיפוש, לרבות טיעונים, השלמת טיעונים וסיכומים.

כזכור, במקביל למעצרם של בני הזוג בחודש פברואר השנה, ערכו חוקרי המשטרה חיפוש בביתם ותפסו חפצים יקרי-ערך, לרבות חפצי אמנות ותכשיטים. לפני כחודש הורה בית המשפט למשטרה להעביר לעיונם של בני הזוג את צו החיפוש שאושר במעמד צד אחד, וכעת טוענים סנגוריהם של בני הזוג כי "אין כל סיבה לפיה דוח החיפוש ודוחות הפעולה הקשורים בחיפוש ובתפיסה שנערכו בבתי העוררים לא יועברו לעיונם".

הבקשה מגיעה על רקע הערר שהגישו אתמול (ב') בני הזוג על החלטת בית המשפט לדחות את בקשתם לשחרר את הרכוש ואת הכספים שנתפסו בפשיטה על ביתם.

העברת המסמכים המבוקשים לעיון היא מוצדקת במיוחד, לשיטתם, לאור העובדה שבית המשפט ביסס את החלטתו "על חומר זה שנסתר מעיני העוררים", ולכן יש להעביר את המסמכים לעיונם לקראת הדיון בערר.

עוד מודגש בבקשה כי כל טענה שהוצגה על-ידי המשטרה בפני בית המשפט במעמד צד אחד, ולא הועלתה בדיון בעל-פה במעמד הצדדים, "הרי שאלה טענות שחובה היה להעבירם לידיעת העוררים ולתגובתם עובר למתן החלטת בית המשפט נשוא הערר. זוהי מצוות הדין". 

הדיון בערר על הרכוש התפוס יתקיים בשבוע הבא בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בפני השופט יוסי טופף.

שאול ואיריס אלוביץ נעצרו בפברואר השנה במסגרת סבב החקירות השני בתיק 4000 (פרשת בזק), אז פשטה המשטרה על ביתם ותפסה רכוש בבעלותם בשווי מיליוני שקלים. במסגרת החקירה הוצאו נגד הזוג אלוביץ 4 צווי תפיסת נכסים. בין היתר הוטל צו מניעה על 4 דירות של הזוג ברחוב יהונתן בתל-אביב וברחוב יואב בעיר ועל נכסים נוספים שלהם. כמו כן נתפסו 3 מכוניות - המרצדס של שאול, אאודי ששייכת לפי הנטען לבן ליאור ואאודי ששייכת לאיריס. בנוסף נתפסו חשבונות בנק וחשבונות ניירות ערך ופוליסות ביטוח שבבעלות הזוג אלוביץ וחפצי אומנות, תכשיטים ופריטים נוספים שנלקחו מביתם.

השניים חשודים בקיום מערכת יחסים שוחדית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר לכאורה קידם את ענייני בזק במשרד התקשורת בתמורה לסיקור מוטה לטובת משפחת נתניהו באתר וואלה מקבוצת בזק. זאת בנוסף לחשדות נגד בעל השליטה בבזק ונושאי משרה בכירים בה, שהועברו לפני מספר חודשים לבחינת הפרקליטות, לפיהם נהגו לכאורה בכספי החברה כבשלהם, קידמו אינטרסים אישיים, העבירו מידע אסור בלי מעצורים וקיבלו בתוך כך מאות מיליוני שקלים.