בלוקצ'יין כריה גנזה גיוס אג"ח להמרה חודשיים לאחר תחילתו

בקבון, שמיזוגה עם בלוקצ'יין כריה הושלם לפני כשבועיים, דיווחה בתחילת מארס על תחילת גיוס בהיקף של עד 39 מיליון דולר • היום הודיעה כי לא גויס כל הון בהנפקת האג"ח

חברת בלוקצ'יין כריה דיווחה היום כי החברה הקנדית שמוזגה באחרונה לתוכה, בקבון הוסטינג סולושנס (הפועלת תחת השם המסחרי Bitfarms בתחום של כריית מטבעות דיגיטליים) החליטה שלא להמשיך בהליך גיוס איגרות חוב להמרה, שעל תחילתו הודיעה בתחילת מארס.

לפי הודעת בלוקצ'יין כריה היום, "ביטפארמס ממוקדת בהמשך הקמת חוות כרייה נוספות, שימומנו מתזרים המזומנים של ביטפארמס מפעילותה השוטפת". החברה מסרה ל"גלובס", כי האג"ח להמרה, בסופו של דבר, לא הונפקו, ולא גויס כל הון. לדברי החברה, "לביטפארמס אין צורך מיידי בגיוס הון חיצוני, והנהלת החברה מאמינה שיש אלטרנטיבות טובות יותר, ובעלויות נמוכות יותר. כאחת מחברות כריית הבלוקצ׳יין הגדולות בעולם, ביטפארמס נהנית ממחזור מזומן חזק, המסייע לה לממן את הרחבת הפעילות והוספת מתקנים".

המיזוג בין בלוקצ'יין כריה (לשעבר "משאבי טבע") לחברת בקבון הושלם לפני כשבועיים, לאחר שנדחה בעבר על רקע דרישת רשות ניירות ערך להשלים פרטים בנוגע אליו. בעקבות המיזוג הוכפל שווי השוק שלפיו נסחרת החברה בבורסת תל אביב, וכיום היא נסחרת לפי שווי של כ-691 מיליון שקל.

המניה ירדה ב-50% מתחילת השנה

בהנפקה הפרטית של אג"ח להמרה, שעליה סיכמה בקבון עם בנקי ההשקעות הקנדיים GMP Securities ו-PowerOne Capital Markets בתחילת מארס, היקף הגיוס המתוכנן היה עד 50 מיליון דולר קנדי (כ-39 מיליון דולר ארה"ב) והחברה מסרה כי הביקוש לאג"ח הגיע בעיקר ממשקיעים מוסדיים ומקרנות גידור בצפון אמריקה. לפי אותה הודעה, הגיוס היה מתוכנן להימשך כשבועיים בלבד, ובמסגרתו החברה הייתה אמורה להקצות עד 50 אלף אג"ח להמרה, שמועד הפירעון שלהן נקבע על 24 חודש ממועד הנפקתן, והן היו אמורות להירשם למסחר בבורסת טורונטו.

הנפקת האג"ח הייתה אמורה להיות בערך נקוב של 1,000 דולר קנדי לכל איגרת, עם ריבית שנתית של 8%, והחברה הייתה אמורה לשלם לבנקי ההשקעות, שילוו את ההנפקה, עמלה במזומן בשווי 6% מכל הכנסות ההנפקה. האג"ח היו אמורות להיות ניתנות להמרה לאחר השלמת המיזוג בין בקבון לבלוקצ'יין כריה. ואולם, כאמור, היום הודיעה החברה על הפסקת הליך הגיוס. 

מניית בלוקצ'יין כריה  נסחרה היום (ב') בצהריים בירידה מתונה, לאחר שהשלימה ירידה של כ-50% מתחילת השנה. בעלי המניות העיקריים בחברה הם היו"ר ניקולאס בונטה (כ-28% מהמניות), אמיליאנו גרוצקי (כ-30%), המשמש דירקטור ומנהל אסטרטגיה בחברה, ורועי סבג (כ-23%), מייסד החברה ולשעבר בעל השליטה בה, שבשבוע שעבר חדל לכהן כמנכ"ל החברה וגם פרש מהדירקטוריון שלה. לדברי החברה, בקרוב יחליף את סבג בתפקיד המנכ"ל ווס פולפורד, שמונה באחרונה למנכ"ל בקבון.