המיזם האינטרנטי שיעשה את הקניות בסופר השכונתי בשבילכם

מיזם ברינג ברינג מבטיח להביא משלוחים מהסופרמקרטים השכונתיים לצרכן בתוך 4 שעות בלבד • מנכ"ל המיזם: "המטרה שלנו להיות שחקן משמעותי בשוק שבו כיום שופרסל שולטת, ואנחנו מכוונים להיות מספר 2 חזק"

סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

רשתות המזון הפסדיות במכירות באונליין? מיזם אינטרנטי חדש לרכישת מוצרים אונליין בשם ברינג-ברינג (BringBring) מבקש להוכיח שאפשר אחרת. המיזם, שבו השקיעה גם ענקית המזון והמשקאות קוקה-קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות), מבטיח להביא משלוחים מהסופרמרקט לצרכן בתוך 4 שעות בלבד באמצעות שליחה מסופרמרקטים שכונתיים.

מדובר במיזם נוסף שמנסה למנף את הצמיחה היחסית בשוק הקמעונאים הפרטיים והשכונתיים, ולהתחרות מול אתרי האונליין של רשתות המזון בהזמנות מעל 200 שקל. כלומר, לא ניתן לבצע דרכו רכישות בהיקף נמוך מכך, כדי לייצר הצדקה למשלוח.

במיזם הושקעו למעלה מעשרה מיליון שקל, ועומדים מאחוריו היזמים משה מקסימוב, יזם בתחום הקמעונאות ומקים "מכולת בשכונה", איש העסקים אופיר שטיינברג, שכיהן בעברו במספר תפקידים בתחום הלוגיסטיקה והקמעונאות, ביניהם מנכ"ל בקבוצת דיפלומט, ואלון זמיר, לשעבר סמנכ"ל השיווק של "קוקה-קולה" בישראל.

"במקום להחזיק מחסנים ומלאים, יצרנו רשת מבוזרת של עשרות סופרמרקטים, כשהליך הסליקה מתבצע אצלנו. אנחנו מחברים אותו לסופר הקרוב ביותר ומלקטים את ההזמנה", מסביר שטיינברג, שמכהן כמנ"כל המיזם החדש, ומוסיף "אנחנו לא חברת שליחויות או לוגיסטיקה, מבחינת הצרכן החוויה היא של סופרמרקט אונליין".

על השאלה כיצד צפוי להתבצע המשלוח בצורה לוגיסטית משיב מנכ"ל המיזם: "המינימרקטים מלקטים את המשלוח באמצעות כוח אדם של שליחים וסדרנים שנמצאים בחנות. בעל העסק מקבל את ההכנסות של הסל הגדול יותר, בניקוי עמלה של כמה אחוזים". שטיינברג מדגיש כי בנוסף לשילוח של הסופרמרקטים, למיזם יש מערך תומך עם אנשי שטח וחברות מעטפת, וכי הצרכן הסופי יקבל את החבילה עם הלוגו והאריזה האחידה של ברינג-ברינג.

ומה תהיה התועלת עבור המינימרקטים השכונתיים? לדברי שטיינברג, במקום הזמנה של סל, שצרכנים רוכשים כיום במינימרקטים השכונתיים שהיקפה הממוצע היא 75 שקל, והיא נחשבת לקנייה משלימה, "אנחנו מייצרים להם הכנסה חדשה עם סל בהיקפים של רכישה בסניפי הדיסקאונט שהינו כ-500 שקל".

המיזם מבטיח מחירים תחרותיים שיפתו את הצרכנים להעדיף לבצע את הקנייה דרך ברינג ברינג, ולא דרך פלטפורמות קיימות כמו אתרי הסחר של שופרסל, רמי לוי או ויקטורי. על השאלה כיצד ניתן יהיה להתחרות ברמת המחירים של רשתות הדיסקאונט משיב שטיינברג: "אנחנו לא משמשים כגוף רכש, אבל אם אנחנו מגדילים את הרווחיות והמחזור, כוח הקנייה שלו גדל באמצעות זה שהוא עובד איתנו. אנחנו מתכוונים להציע מחירים תחרותיים שיתאימו למחירי קנייה גדולה. באמצעות זה שאנחנו מספקים לקמעונאי סל גדול יותר שבלעדינו לא היו מגיעים אליו. מהצד השני, אנחנו מצליחים להוזיל את העלויות כי הסל הגדול יותר מאפשר להם לעבוד ברווחיות יותר נמוכה מהמקובל".

להערכת שטיינברג, שוק המסחר המקוון בתחום מוצרי המזון והצריכה מגיע להיקף שנתי של למעלה מ-2 מיליארד שקל. כיום פועלים כ-7,000 סופרמרקטים פרטיים, שאינם שייכם לרשתות הגדולות. אך לא כל סופר פרטי יכול לקחת חלק במיזם: "יש לנו תו תקן לפי מחזור חודשי של למעלה מחצי מיליון שקל עם כמות עובדים שמאפשרת להכיל מספר משמעותי של הזמנות ביום, ואנחנו יכולים לגדול בקצבים שכל שחקן משמעותי מהשוק יכול לעמוד בהם. ויש מעל 1,000 עסקים שמתאימים לתו התקן שבנינו. אנחנו יכולים לכסות את כל ישראל בפחות מ-100 סופרמרקטים. כיום אנחנו מכסים את גוש דן". יוזמי המיזם מכוונים גבוה: "המטרה שלנו להיות שחקן משמעותי בשוק שבו כיום שופרסל שולטת עם קצב מכירות של כ-1.5 מיליארד בשנה, ואנחנו מכוונים להיות מספר 2 חזק".

במה המיזם שונה מהמיזם שהשיקה לאחרונה ענקית המזון והטואלטיקה יוניליוור, "שופו"? "שופו סיפק פלטפורמה דיגיטלית וכל סופר אחראי על הנראות והמגוון. אצלנו זה התחייבות למערך כולל ואחיד", משיב שטיינברג.

ברינג ברינג נוסדה ב-2017, והמטה שלה ממוקם בבניין המשרד של עזריאלי ראשונים בראשון לציון. כיום בברינג ברינג מועסקים 25 עובדים, מחציתם בתחום הטכנולוגיה והיתר בתחומי שירות לקוחות ותפעול. כאמור מאחורי הפרויקט עומדים כ-7 יזמים, אשר צרפו אליהם משקיעים פרטיים ואת החברה המרכזית למשקאות קלים שבבעלות משפחת ורטהיים.