הירידות התמתנו בסיום המסחר בבורסה לקראת נאום נתניהו

שלמה רודב מונה ליו"ר בזק • יום קשה לחלל תקשורת • טוגדר דיווחה על הרחבת פעילות בחו"ל • פעיל מרכזי בשוק ההון: "טוגדר מסתמנת כהזדמנות קניה"

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

יום המסחר הנוכחי (ב') בבורסת תל-אביב מתנהל במגמה שלילית, שהחריפה לאחר שמשרד ראש הממשלה הוציא הודעה לפיה נתניהו ימסור הערב בשעה 20:00 הודעה מיוחדת על הסכם הגרעין עם איראן. לקראת סיום המסחר בבורסה מתברר שנתניהו אמור למסו את מדתו לגבי הסכם הגרעין של המערב עם איראן מה שהביא להתמתנות משמעותית של הירידות. המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית, בצל התנודתיות שסגרה את סוף השבוע. באסיה נרשם מסחר חיובי.

 

חלל תקשורת  הודיעה הבוקר (ב') בדיווח מיידי לבורסה כי המדינה מתכוונת לרכוש לוויין תקשורת חדש מהתעשייה האווירית, כך נודע לה מגורם ממשלתי. הלוויין החדש ימוקם בנקודת השמיים W4 בהתאם לצורכי המדינה. מדובר במכה רצינית לחברה, לאחר שלפני כחודש הודיעה חלל תקשורת על כוונתה לרכוש את לוויין התקשורת עמוס 8 מחברה אמריקאית, ולא מהתעשייה האווירית.

מניית טוגדר  ריכזה עניין. החברה פרסמה היום דיווח לבורסה לפיו היא מגדילה את היקפי גידול הקנאביס מחוץ לישראל. מדובר בפרסום משמעותי מאוד עבור החברה והמשקיעים שמשמעותו היא שהחברה מקטינה את התלות שלה ביצוא קנאביס מישראל ומרחיבה את היקפי הפעילות שלה בחו"ל, נתון שמצמצם באופן משמעותי את הסיכונים בפעילות החברה. צריך לזכור, לטוגדר יש הסכמי מכירת קנאביס משמעותיים למדינות משמעותיות במערב אירופה וצפון אמריקה שמימוש הסכמים אלה אמור להבשיל כבר במחצית הראשונה של השנה הבאה. ביומיים האחרונים איבדה המניה כמעט מחיצת משוויה בשל פעילות ספקולטיבית של משקיעי קטנים שמכונים בשוק ההון "אינדיאנים", אך המשקיעים הגדולים בשוק, שפוקחים עיניים על החברה, אומרים היום ל"גלובס" כי מסתמנת בטוגדר הזדמנות לאסוף סחורה, מה שמסביר את היקפי המסחר המשמעותיים במניה. 

כאן המקום להזכיר כי ב-1 במאי תתקיים ההצבעה למיזוג פעילות הקנאביס הפרטית של גלובוס לטוגדר בעסקה של הקצאת מניות. בשוק ההון מעריכים כי העסקה צפוייה לעבור במתווה הנוכחי, כלומר שבעלי השליטה יחזיקו בכ-86% ממניות והחברה והיתר יוחזקו בידי הציבור, מה שיהפוך את החברה לחברה עם פעילות אמיתית ומעניינת.

חברת פלוריסטם  קיבלה אישור IND, כלומר אישור לתרופה חדשה נחקרת, עבור תאי הגזע שלה לטיפול בפגיעות קרינה. משמעות האישור היא כי בעת קרות אסון גרעיני , חס וחלילה, תוכל החברה יחד עם שותפיה שירותי ההצלה ובתי החולים, לטפל בנפגעי הקרינה מיידית מבלי לקבל אישור נוסף. במידה ויסתבר שהטיפול הצליח, הוא יאושר גם להמשך הדרך (להרחבה).

מספר דיווחים על מינויי בכירים עלו אתמול:

מנכ"ל בכיר וראש החטיבה הבנקאית בבנק דיסקונט יובל גביש, שבין היתר ניהל בעבר את בית ההשקעות פריזמה, נמנה על הרשימה המצומצמת של המועמדים שוועדת האיתור בכלל ביטוח בוחנת לתפקיד המנכ"ל. על פי הערכות מוקדמות, ועדת האיתור בכלל ביטוח צפויה לסיים את הליכיה בתוך כשבועיים

קובי הבר מבנק לאומי יצטרף לביטוח ישיר  כמנכ"ל איי.די.איי ביטוח. הבר נמנה על הצמרת הבכירה ביותר של בנק לאומי, שם הוא מכהן כחבר הנהלה וראש החטיבה העסקית. בעבר הוא כיהן כראש אגף תקציבים באוצר. בנק לאומי דיווח הערב כי הבר הודיע על כוונתו לסיים את כהונתו בבנק בחודשים הקרובים, תוך שהוסיפו כי טרם נקבע מועד לעזיבתו.

גיל שרון, יו"ר ומנכ"ל חברת גולן טלקום, ולשעבר מנכ"ל פלאפון, מצטרף לרשימת המועמדים לתפקיד מנכ"ל בזק . שרון מצטרף לרשימה הכוללת את המועמדים הבאים: רן גוראון, מנכ"ל פלאפון; קובי פז, סמנכ"ל החטיבה העסקית; ומוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי. שם נוסף שמוזכר הוא דודו מזרחי, לשעבר משנה למנכ"ל בזק לכספים וכלכלה, והיום משנה למנכ"ל תנובה.

ובהמשך לענייני בזק, החברה כמובן ממשיכה להיות במוקד תשומת הלב. שלמה רודב מונה לתפקיד היו"ר החדש של בזק. במקביל, המשקיעים כידן דהרי וירון אדיב, שרכשו באחרונה את השליטה בחברת תנופורט, שיפרו את הצעתם לרכישת אינטרנט זהב . דהרי ואדיב מציעים שתי אפשרויות של עסקה: האפשרות הראשונה היא רכישת המניות בתמורה ל-225 מיליון שקל במזומן, כאשר 75 מיליון שקל מהסכום ישולם שנה לאחר העסקה. בנוסף מוצע מנגנון אפסייד של 180 מיליון שקל בהתאם לעלייה במחיר מניית בזק. השניים גם מתחייבים להשתתף בהנפקת זכויות של אינטרנט זהב ב-120 מיליון שקל במחיר השוק שלה. האפשרות השנייה היא תשלום של 200 מיליון שקל במזומן, כאשר 50 מיליון שקל מתוכו ישולם בתוך שנה, והעלאת רכיב האפסייד ל-250 מיליון שקל (לעומת ההצעה הראשונה), שגם כן יהיה כפוף לעלייה במחיר מניית בזק.

ביום חמישי הקרוב תפרסם חברת התרופות טבע את דוחות סיכום הרבעון הראשון של 2018, כאשר לראשונה התוצאות ידווחו כך שלא יכללו פירוט של החלוקה בין הפעילות הגנרית לפעילות התרופות הייחודיות, אלא יפורטו על בסיס חלוקה גיאוגרפית. הדיווח יכלול את צפון אמריקה - ארה"ב וקנדה; אירופה; ושווקי צמיחה - שהם כל שאר המדינות.  בכל סגמנט תדווח טבע  על הרווחיות שלו, שמורכבת מהרווח הגולמי בניכוי הוצאות מחקר ופיתוח, שיווק ומכירות, הנהלה וכלליות והוצאות אחרות הקשורות לאותו סגמנט. עד כה, טבע פירטה באופן זה את הרווחיות של התחום ה גנרי ושל תחום התרופות הייחודיות, כולל של תרופת הדגל קופקסון , אשר כיום נתונה לתחרות גנרית. 

החל ממחר (ג') תכנס לתוקף עלייה של 11 אגורות לליטר דלק. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.46 שקל לליטר. במקביל, ועדת המחירים המשותפת ל משרד האנרגיה ו משרד האוצר המליצה הערב לשרי האנרגיה והאוצר להפחית את מרווח השיווק בשירות עצמי בכ-5 אגורות לליטר בנזין. ההפחתה תיכנס לתוקף החל מחודש מאי. 

חברת הקנאביס הרפואי קנביט הודיעה על חתימת מזכר הבנות להעברת פעילותה לחברה הציבורית הון אחזקות שכעת מצויה בשליטת איפקס הנפקות. לקנביט רישיונות זמניים מטעם היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות, לריבוי וגידול קנאביס לשימוש רפואי, והסכם לשימוש במקרקעין, עד ליום 30 באפריל 2043, בשטח של כ- 23 דונם, אשר עליו בכוונתה להקים חוות גידול קנאביס רפואי. נכון למועד הדיווח יתרת המזומנים בקופתה קנביט הינא כ-4.4 מיליון שקל. כפי שנמסר לחברה על ידי קנביט, סכום זה הועבר כהלוואה שתוחזר מתוך רווחים עתידיים בלבד, ככל שיהיו. 

על פי מזכר העקרונות, לאחר חתימה על הסכם מפורט, יועברו להון אחזקות מלוא הזכויות בקנביט לרבות 74% מפעילות הריבוי והגידול של קנביט וזאת כנגד הקצאת 87.5% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה לבעלי המניות בקבוצת קנביט. ככל וקנביט תפעל גם בתחום ייצור ושיווק מוצרים בתחום הקנאביס לשימוש רפואי כאמור לעיל, תחזיק הון אחזקות ב- 100% מפעילויות אלו.