הרווח הנקי של מיקרוסופט זינק ב-35% ברבעון הראשון

הרווח הנקי עמד על 7.4 מיליארד דולר • המניה יורדת במסחר המאוחר

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

מיקרוסופט מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2018 (הרבעון הפיסקלי השלישי). למרות שהחברה עברה את ציפיות האנליסטים, מניית מיקרוסופט  רושמת ירידות מאז פרסום הדוח. הרווח הנקי של מיקרוסופט לרבעון עומד על 7.4 מיליארד דולר - עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח למניה הוא 0.95 דולר, יותר מציפיות האנליסטים לרווח של 85 סנט למניה ועלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות מיקרוסופט היו 26.8 מיליארד דולר - מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 25.77 מיליארד דולר לרבעון, ומהוות עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

הכנסות החברה מתחום המחשוב האישי הכולל את ווינדוס, מכשירי מיקרוסופט, תחום הגיימינג ומודעות חיפוש היו 9.92 מיליארד דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ומעל התחזיות שצפו הכנסות של 9.25 מיליארד דולר מתחום זה.

תחום הפרודוקטיביות העסקית שכולל את תוכנות אופיס, הרשת החברתית העסקית לינקדאין ותוכנת Dynamics הניבו הכנסות של 9.01 מיליארד דולר, עלייה של 16.8% מהרבעון המקביל ומעל התחזיות שצפו הכנסות של 8.73 מיליארד דולר.

קטגוריית הענן של מיקרוסופט הכוללת מוצרים בתחום השרתים ושירותי ענן צמחה ב-17.3% מאז הרבעון המקביל להכנסות של 7.90 מיליארד דולר. גם כאן מיקרוסופט עברה את תחזיות האנליסטים שציפו להכנסה של 7.68 מיליארד דולר. הקטגוריה כוללת גם את שירותי הענן הציבורי Azure של החברה, שמתחרה בשירות של אמזון, והיה מנוע הצמיחה הגדול ביותר של מיקרוסופט לרבעון זה. מיקרוסופט אמנם לא סיפקה את ההכנסות המדויקות שהניב לה, אך ציינה כי הצמיחה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת עבור Azure עמדה על 93%.

"התוצאות שלנו ברבעון הזה משקפות את האמון שיש לאנשים וארגונים בענן של מיקרוסופט", אמר מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה. "אנחנו מראים חדשנות בקטגוריות מרכזיות של צמיחה כמו תשתיות, בינה מלאכותית, פרודוקטיביות, ואפליקציות לעסקים כדי להביא ערך מגוון ללקוחותינו".

נדלה נבחר החודש על ידי מגזין "טיים" לאחד מ-100 האנשים הכי משפיעים בעולם ולמשפיע ביותר בקטגוריית המנהיגים, והוא אף מופיע על אחד מתוך שישה שערי המגזין. בנימוקי הבחריה, נכתב נדלה, שמונה לתפקיד ב-2014, החזיר לחברה את "רוח החדשנות" ובארבע השנים שלו בתפקיד הוא הצליח להגדיל את שווי השוק של מיקרוסופט ב-130%.