נעילה חיובית בארה"ב; פייסבוק זינקה ב-9%

מניית צ'יפוטלה קפצה ב-24% ומניית AMD עלתה ביותר מ-13% • בגזרת המאקרו: נתוני אבטלה וגז טבעי

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, זאת לאחר יום שאמנם הסתיים במגמה מעורבת אבל התנהל בירידות רוב הזמן. המסחר באירופה נסגר בעליות.

 

יום לא פשוט לטסלה : לא רק שראש מערך המכוניות של החברה ג'ים טסלר פרש לטובת אינטל, אלא שבסקר שבדוח שפרסם "המועצה הלאומית לבטיחות ובריאות בעבודה" נכתב כי שיעור תאונות החברה בעבודה היה גבוה ב-31% מהממוצע בתעשיית הרכב ב-2016, ושיעור הפציעות הקשות היה גבוה ב-83%. בנוסף, תוארו הפרות של תקנות בטיחות ממשלתיות ע"י החברה, וצוטט תחקיר של אתר החדשות Reveal שקבע כי הירידה שחלה בשיעור הפציעות בטסלה נובעת מדיווח לא מדויק מצד החברה ולא מסביבה בטוחה יותר. 

בגזרת המאקרו התפרסם היום דוח דרישות האבטלה הדו-שבועי. כמות הבקשות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב עמדה על 209 אלף, נמוכה מהצפי ל-230 אלף בקשות ומהנתון הקודם, שהסתכם ב-232 אלף בקשות. גם דוח מלאי הגז הטבעי במחסנים תת-קרקעיים התפרסם היום ועמד על מינוס 18 מיליארד (הנתונים הם בפיט מרובע). הצפי היה למינוס 11 מיליארד לעומת מינוס 36 מיליארד בשבוע שעבר.

דוחות רבעוניים:

פייסבוק  זינקה במסחר בעקבות הדוחות טובים שפרסמה אתמול. ההכנסות ברבעון הראשון עקפו באופן משמעותי את תחזיות האנליסטים ועמדו על 11.97 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-11.4 מיליארד. החברה רשמה רווח נקי של 4.99 מיליארד דולר - 1.69 דולר למניה, כשהציפיות היו לרווח של 1.35 דולר למניה (לקריאה נוספת). 

מניית צ'יפוטלה מקסיקן גריל  הציגה את הקפיצה הגדולה ביותר מאז 2006. זאת בעקבות דוחות טובים ברבעון הראשון של השנה. מסעדת המזון המקסיקנית דיווחה על עלייה של 7.4% בהכנסות, שהסתכמו ב-1.15 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה עמד על 59.4 מיליון דולר, זינוק של 29% לעומת הרבעון המקביל. 

חברת השבבים אדוונס מיקרו דיוויס  (AMD) עלתה לאחר שפרסמה דוחות חזקים. החברה עברה מהפסד של 33 מיליון דולר ברבעון המקביל, לרווח של 82 מיליון דולר. 

ג'נרל מוטורס  נשמה לרווחה היום עם פרסום הדוחות שלה. החברה דיווחה על רווחים של 1.43 דולר למניה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו רווחים של 1.24 דולר למניה. ברבעון המקביל אשתקד השיגה החברה רווחים של 77 סנט למניה. הכנסות הרבעון של ג'נרל מוטורס הסתכמו ב-36.1 מיליארד דולר לעומת התחזיות המוקדמות שצפו הכנסות של 34.66 מיליארד דולר. החברה רשמה ברבעון החולף הוצאה חד פעמית של 900 מיליון דולר לצורך ארגון מחדש של עסקיה בקוריאה.

טיים וורנר  פרסמה היום דוחות חזקים מהמצופה. הרווח הנקי ברבעון הראשון צמח ב-14% ל-1.64 מיליארד דולר. ההכנסות עמדו על 8 מיליארד דולר, עלייה של כ-4% לעומת הרבעון המקביל. הציפיות להכנסות עמדו על 7.92 מיליארד דולר. הכנסות החברה-הבת Warner Bros ירדו ב-4% והסתכמו ב-3.2 מיליארד דולר. ההכנסות של HBO עלו ב-3% והסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר. 

אמזון.קום , אינטל  ומיקרוסופט  פרסמו דוחות בתום המסחר. מניית אינטל מזנקת ב-5% במסחר המאוחר ואילו מניית אמזון מזנקת בכ-7%. בנוסף יתפרסמו דוחות של סטארבקס  בסגירת המסחר.

בדוחות של אתמול יצאו כשידן על העליונה בואינג  ופייפל הולדינג .

צ'ק פוינט  הפחיתה את הרווח המתוכנן וספגה ירידות קשות במהלך יום המסחר.