נייס רוכשת את Mattersight האמריקאית תמורת 90 מיליון דולר

החברה הנרכשת מתמחה בפתרונות מחשוב ענן למרכזי שירות ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 71 מיליון דולר • מנכ"ל נייס, ברק עילם: הרכישה מאשררת את ההובלה שלנו כחוד החנית בפתרונות אנליטיקס בענן

ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: CRC Media
ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: CRC Media

חברת הטכנולוגיה נייס   ממשיכה לבצע רכישות: היום הודיעה החברה על רכישת חברת Mattersight, שמספקת פתרונות אנליטיקס מבוססי ענן למרכזי שירות. Mattersight נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 71 מיליון דולר, כאשר נייס משלמת פרמיה של כ-25% על מחיר המניה של החברה הנרכשת - 2.7 דולר לכל מניית Mattersight - כך שהיקף הרכישה צפוי להסתכם בכ-90 מיליון דולר. הרכישה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2018 ולא אמורה לדלל את הרווח למניה (Non-GAAP) של נייס בשנה זו. העסקה כפופה לאישור בעלי המניות של החברה הנרכשת. Mattersight ממוקמת בשיקגו ומעסיקה כ-180 עובדים.

נייס מספקת פתרונות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים והיא נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של ת"א לפי שווי שוק של 5.8 מיליארד דולר. בסוף 2017 היו בקופת נייס 525 מיליון דולר לעומת חוב לטווח ארוך של 477 מיליון דולר, שנלקח לצורך מימון רכישת InContact ב-2016. זאת הייתה הרכישה הגדולה ביותר בתולדות נייס, 940 מיליון דולר. בסך הכול, בשנים 2016-2017 נייס רכשה 5 חברות בהיקף כולל של כ-1.2 מיליארד דולר, שהגדולה ביניהן היא כמובן InContact.

לפי הודעת נייס, באמצעות ניתוח אינטראקציות, Mattersight מייצרת תובנות עמוקות הן לגבי הלקוח והן לגבי נציג השירות, ופועלת על פי תובנות אלו בזמן אמת על מנת לחבר ביניהם באופן ייחודי. שילוב הפתרונות הקיימים של נייס עם אלו של Mattersight אמורים, להערכת נייס, לאפשר לארגונים ליהנות מהפתרונות המתקדמים ביותר בשוק, המייצרים פרסונליזציה וקשר אישי בין הלקוח לארגון בזמן אמת. לדברי ברק עילם, מנכ"ל נייס, "אנליטיקס מהווה אבן-יסוד באסטרטגיה של נייס. התרשמנו מהטכנולוגיה החדשנית והמומחיות של Mattersight, כמו גם מהיחסים האסטרטגים ארוכי הטווח עם כמה מהלקוחות הגדולים בעולם. רכישה זו מאשררת את ההובלה שלנו כחוד החנית של התעשייה בפתרונות אנליטיקס בענן".

קלי קונווי, מנכ"ל Mattersight, הוסיף: "אנו שמחים לשלב כוחות עם נייס, חברה המובילה בתחומה. אנו משוכנעים שהשילוב של שתי החברות יאפשר לנו לספק את מיטב הפתרונות ללקוחותינו, ויהיה זה בית מצוין למוצרים ולצוות העובדים שלנו". 

החברה הנרכשת הציגה ב-2017 הכנסות של 46.5 מיליון דולר, צמיחה של 10.5% ביחס ל-2016. עם זאת היא אינה רווחית, וב-2017 ההפסד שלה הסתכם ב-16.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 21.6 מיליון דולר ב-2016. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה גם הוא שלילי בגובה 3 מיליון דולר.