נטישה נוספת בטסלה: ראש מערך המכוניות האוטונומיות פורש

העזיבה של ג'ם קלר מתווספת לעזיבה של בכירים נוספים בחברה • קלר מצטרף לאינטל

טסלה / צילום: שאטרסטוק
טסלה / צילום: שאטרסטוק

גל עזיבות הבכירים בטסלה נמשך והפעם זהו ג'ים קלר. קלר שעמד בראש מערך המכוניות האוטונומיות של טסלה עבר לאינטל שסרבה להגיב בנושא לעבוד בתחום הבטיחות במערך המכוניות האוטומטיות של החברה. יש לציין כי אינטל רכשה את מובילאיי הישראלית להוביל את מערך המכוניות האוטונומיות שלה שנחשבות לעתיד של התחום.

קלר הצטרף לטסלה בשנת 2016 מיצרנית המעבדים (המתחרה הקטנה של אינטל) AMD לתפקיד סגן נשיא טסלה לענייני מכוניות אוטונומיות. העזיבה של קלר באה לאחר עזיבה של בכיר נוסף, כריס לטנר, שהובא לטסלה ישירות מאפל ועזב חצי שנה בלבד לאחר שהגיע לחברה.

לפני שהגיע לטסלה עסק קלר בהנדסה של מעבדים וכעת יעסוק בחזרה בתחום רק שהפעם באינטל.

בשנה האחרונה סבלה טסלה שנמצאת בבעלות איש העסקים והיזם אילן מאסק, מעזיבה של בכירים וביניהם סמנכ"ל המכירות, סמנכ"ל הכספים וכעת סגן הנשיא לענייני מכוניות אוטונומיות. בכלי התקשורת האמריקאים מעריכים היום כי גל העזיבות קשור לקשיים של החברה בייצור מודל 3 שאמור להיות הדגם המרכזי במכירות החברה. יש לציין כי מכירות מודל 3 של טסלה היו לא רעות בכלל אך החברה מתקשה בייצור של המודל ולעמוד ביעדי מסירה.

תחום המכוניות האוטונומיות נחשב לתחום מרכזי בפעילות של טסלה שאמורה לייצר מכונית חשמלית מספיק מהירה עם יכולת נסיעה לטווחים אורכים וכל זאת ללא מעורבות או עם מעורבות נמוכה מאוד של הגורם האנושי. האתגרים של התחום הם בעיקר בתחום הבטיחות ויכולת הלמידה של המערכות את תנאי הכביש במקביל לנסיעה מהירה מספיק. לאחרונה סבל התחום מבעיות בטיחות.

בשנה שעברה (בינואר 2017) עזב ראש תחום המכוניות האוטומטיות סטרלינג אנדרסון לטובת סטארט אפ בתחום בשם אורורה (AURORA).