טוויטר מכה את התחזיות; פרסמה מדיניות פרטיות חדשה

עברה את הערכות האנליסטים לגבי הכנסות ומספר המשתמשים הפעילים לחודש, בזכות האימוץ של מודעות הווידאו שהחברה מציעה באסיה ובשווקים נוספים מחוץ לארה"ב • הרווח לרבעון הראשון של 2018 עמד על 61 מיליון דולר, לעומת הפסד של 61.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
מנכ"ל ומייסד טוויטר, ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

טוויטר מדווחת היום (ד') על רבעון רווחי נוסף - השני ברצף. החברה עברה את הערכות האנליסטים לגבי הכנסות ומספר המשתמשים הפעילים לחודש, בזכות האימוץ של מודעות הווידאו שהחברה מציעה באסיה ובשווקים נוספים מחוץ לארה"ב. מניית טוויטר  רושמת עליות בזכות הדוחות המעודדים.

הרווח של טוויטר לרבעון הראשון של 2018 עומד על 61 מיליון דולר, לעומת הפסד של 61.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנה שעברה. הרווח הרבעוני non-GAAP ברבעון הנוכחי עומד על 123 מיליון דולר, לעומת 53 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנה שעברה.

מספר המשתמשים החודשיים של טוויטר עלה ל-336 מיליון, עלייה של 3% מהרבעון הראשון בשנה שעברה, כשהאנליסטים צפו שהמספר ברבעון זה יעמוד על 334 מיליון. מספר המשתמשים מהווה אינדיקציה לפוטנציאל מכירות עתידי עבור משקיעים. מאז הרבעון הרביעי הצטרפו לשירות 5 מיליון משתמשים מחוץ לארה"ב ומיליון משתמשים אמריקאים.

ההכנסות ברבעון זה עלו ל-664.9 מיליון דולר, עלייה של 21% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, כשהאנליסטים צפו הכנסות של 607.6 מיליון דולר. גם ההכנסה ממודעות - 575 מיליון דולר הייתה גבוהה מציפיות האנליסטים ל-523.1 מיליון דולר. מודעות וידאו סיפקו יותר מחצי מההכנסות ממודעות.

מכירות בינלאומיות היוו 48% מרווחי החברה ברבעון הנוכחי, עלייה של 53% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. המכירות בארה"ב לעומת זאת היוו רק 2% מהכנסות החברה. טוויטר הצהירה כי היא מצפה לצמיחה של 10-15% במספר העובדים בחברה ב-2018 ולהעסיק אנשים שיעזרו לשפר את "בריאות" הדיונים בפלטפורמה.

הרבעון הרביעי של 2017 היה הרבעון הרווחי הראשון של טוויטר אי-פעם, והחברה הצהירה אז שהיא מצפה להיות רווחית בכל שנת 2018. החברה אמרה כי כתוצאה מרפורמת המסים של ארה"ב היא קיבלה הטבות מס בשווי 21 מיליון דולר. 

מדיניות פרטיות חדשה

טוויטר חשפה אתמול (ג') את מדיניות הפרטיות החדשה שלה, כחלק מגל של עדכונים למדיניות פרטיות בקרב חברות הטכנולוגיה במטרה להתאים אותן לרגולציית הפרטיות האירופאית החדשה - GDPR. הרגולציה מאפשרת לאירופאים לבקש לגשת לדאטה שחברות כמו טוויטר אוספות עליהם ואף למחוק אותו ותיכנס לתוקף ב-25 במאי. גם המדיניות החדשה של טוויטר תיכנס לתוקף בתאריך זה.

המדיניות החדשה היא באורך 4,900 מילים, ומתואר בה כי טוויטר אוספת מידע על משתמשיה מכל המכשירים בהם הם משתמשים, ומהאתרים בהם ביקרו שכוללים תוכן מטוויטר גם אם לא היו מחוברים לשירות באותו זמן. בנוסף, טוויטר אוספת פרטי קשר על משתמשיה דרך חבריהם ומכריהם. כל הפרטים הללו נותנים לטוויטר תמונה עשירה של ההרגלים, תחומי העניין והמיקום של משתמשיה.

עוד צוין כי טוויטר משתמשת במידע כדי להתאים לגולשיה מודעות שלדעתה תואמות את תחומי העניין שלהם. "אנו משתמשים במידע כדי להפוך את הפרסומות שלנו לרלוונטיות עבורכם, למדוד את האפקטיביות שלהם ולזהות את המכשירים שלכם כדי להציע לכם מודעות בתוך טוויטר ומחוצה לו", נכתב במדיניות. מתואר כי מלבד מודעות, יש גם רצון להתאים ציוצים ותוכן רלוונטי בזמן הגלישה. טוויטר משתמשת במידע שהיא אוספת גם כדי לאתר הונאות וסוגים אחרים של ניצול בפלטפורמה, לדבריה.

המשתמשים יכולים לבחור לבטל חלק מהדרכים בהן טוויטר משתמשת במידע כדי להתאים פרסומות עבורם. ניתן גם לבטל את האפשרות של טוויטר לנטר את המשתמשים במעבר בין מכשירים ולהשתמש במיקום כדי להתאים מודעות. המדיניות החדשה תהיה זהה לכל המשתמשים, ולא תשתנה רק עבור המשתמשים מאירופה.