קרן קוריאנית צפויה להשקיע באנלייבקס לפי שווי של 100 מ' ד'

קרן KIP הובילה בספטמבר גיוס לחברה מקבוצת הדסית, לפי שווי של 50 מיליון דולר לפני הכסף

שי נוביק, יו"ר אנלייבקס. פונים לשוק האמריקאי / צילום: איל יצהר
שי נוביק, יו"ר אנלייבקס. פונים לשוק האמריקאי / צילום: איל יצהר

חברת אנלייבקס, המפתחת טיפול נגד מחלת שתל נגד מאכסן (שהינה תופעת לוואי קטלנית של טיפולי השתלת מח עצם), הודיעה על חתימת מזכר הבנות להשקעה נוספת של 10 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות הקוריאנית KIP, לפי שווי של 100 מיליון דולר לפני הכסף. הקרן הקוריאנית הובילה גיוס של 8 מיליון דולר לאנלייבקס בספטמבר 2017, שבוצע אז לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר לפני הכסף. על פי מזכר ההבנות, KIP תשקיע 2 מיליון דולר, הדסית ביו  אחזקות הבורסאית תשקיע 1.2 מיליון דולר, ושני הגופים יפעלו יחד לגייס משקיעים נוספים לאנלייבקס.

ההשקעה תצא לפועל - על פי מזכר ההבנות - אם יגויס סכום בהיקף של לפחות 6 מיליון דולר. הדסית ביו אחזקות, אשר לפני ההשקעה החדשה מחזיקה 19.2% באנלייבקס, נסחרת לפי שווי של 45 מיליון שקל. לאחר הגיוס האחרון שבוצע באנלייבקס, בספטמבר האחרון, אמר יו"ר החברה שי נוביק (בעבר נשיא חברת פרולור שנמכרה לאופקו), כי בכוונת החברה לבצע גיוס גדול יותר באופן משמעותי, ציבורי או פרטי. כבר ב-2014, עת נכנס נוביק לתפקידו בחברה, כבר דיווח על כוונתו לבצע לה גיוס פרטי, ולאחריו לקחת אותה לנאסד"ק, אולם בתחילת 2015 נסגר שוק ההנפקות, ונפתח שוב לחברות מסוג זה רק השנה.

נראה כי אנלייבקס עדיין אינה מרגישה בשלה להגיע לשוק זה, והעדיפה בינתיים גיוס פרטי. המניות שתקבל KIP בסבב הגיוס הנוכחי מוגנות בהגנות שונות למקרה שהחברה תנפיק בשווי נמוך יותר.

KIP הקוריאנית השקיעה בעבר בישראל גם בחברות Kahr (גם היא הוקמה על-ידי הדסית) ו-Eloxx (הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 286 מיליון דולר).

המוצר של אנלייבקס עדיין נמצא לפני כניסה לשלב III של הניסויים הקליניים, בהתאם להצהרות החברה בספטמבר 2017 עת בוצע הגיוס הקודם, שלפיהן המוצר יוכל להיכנס לניסויים הללו תוך כשנה.

המוצר של אנלייבקס הוא מוצר אשר מפחית את פעילות המערכת החיסונית. במקרה של מחלת שתל נגד מאכסן, המערכת החיסונית החדשה המושתלת בחולה עלולה להתקיף את גוף החולה, שאותו היא מזהה כזר. לכן יש לבקר את פעילותה עד שתתרגל לסביבתה החדשה.

אנלייבקס מסרה, כי היא תמשיך לפתח את המוצר גם למחלות אחרות הקשורות בפעילות לא רצויה של המערכת החיסונית. כך למשל, המוצר עשוי להתאים לטיפול בספסיס, קריסת מערכות שנגרמת בעקבות תגובת הגוף לזיהום חריף (למשל במקרה של חיידק טורף).