מלאנוקס: האנליסטים העלו מחירי יעד, אך המניה נחלשה

לפי ברקליס, החברה נהנית מצמיחה גבוהה מהצפוי בתחום השרתים והצמיחה בתחום האחסון • ביום שישי ננעלה המניה בשער של 75.8 המשקף שווי שוק של 4 מיליארד דולר

מלאנוקס / צילום: רויטרס
מלאנוקס / צילום: רויטרס

לאחר שמחיר המניה של מלאנוקס  הגיע בשבוע שעבר לשיא של למעלה מחמש שנים, מעל 78 דולר, בעקבות פרסום הדוחות הכספיים ביום שלישי, המניה נחלשה ואיבדה 3.3% מערכה בהמשך השבוע. מניית מלאנוקס ננעלה ביום שישי במחיר של כ-75.8 דולר שמשקף לחברת הטכנולוגיה שווי שוק של 4 מיליארד דולר בנאסד"ק.

מלאנוקס רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 251 מיליון דולר, רווח נקי של 37.8 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) ורווח נקי Non-GAAP של 51.4 מיליון דולר. ברבעון השני החברה צופה הכנסות של 255-265 מיליון דולר ובשנה כולה הן צפויות להסתכם ב-1.03-1.05 מיליארד דולר, עלייה מתחזית קודמת שהייתה ל-970-990 מיליון דולר.

בתגובה לדוחות ולתחזיות העלה האנליסט ג'וזף וולף מברקליס את מחיר היעד למניה מ-90 דולר ל-97 דולר, וכתב שיש שתי מגמות שמיטיבות עם החברה: צמיחה גבוהה מהצפוי בתחום השרתים, בפרט לענן; והצמיחה בתחום האחסון.

להתמקד בצמיחה האורגנית

וולף התייחס גם למאבק הפרוקסי שמנהלת קרן סטארבורד, שמבקשת להחליף את חברי הדירקטוריון, כאשר להערכתו זהו גורם חשוב, אך הוא נמצא ברקע. וולף מחזיק בהמלצה חיובית על מלאנוקס (לאחר שהעלה את ההמלצה שבוע לפני פרסום הדוחות).

בקרדיט סוויס, לעומת זאת, ההמלצה היא "נייטרלי", והאנליסט ג'ון פיצר כתב שמלאנוקס עקפה את התחזיות גם בהכנסות וגם ברווח. עם זאת, הוא הוסיף כי "שורת ההכנסות ברבעון נהנתה מ-6.8 מיליון דולר הכנסות משינוי חשבונאי חד-פעמי בהכרה בהכנסות, שהנהלת החברה הייתה יכולה להיות יותר שקופה בנוגע אליו כשהיא העלתה את התחזיות בפברואר האחרון". עם זאת, הוא סבור שהמשקיעים צריכים להתמקד בצמיחה האורגנית, וגם הוא מעלה את מחיר היעד למניה, מ-65 דולר ל-75 דולר, שקרוב למחיר השוק.