שחקן מעו"ף: בתשואת האג"ח הנוכחית בארה"ב העליות ייבלמו

בתשואה של 3% קרנות גידור ומוסדיים לא מחפשים הרפתקאות במניות ומותירים את הבמה לציבור התזזיתי

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

בסקירה האחרונה מהשבוע החולף הנחנו כי מרבית העלייה מאחרינו וכעת אנו צפויים לאבד מומנטום באופן יחסי. בפועל, גם אם אכן לא באותו הקצב, העליות נמשכו במה שנדמה כמו אופוריה קיצונית בקרב הציבור. הדבר היה כה הזוי לפרקים, עד כי מניות דואליות נסחרו בת"א 1% מעל ערכן בניו-יורק, לא מתוך הנחה כי בהכרח וול סטריט תרשום עלייה, אלא פשוט מהטעם שמנהלי הקרנות ירכשו בלית-ברירה עפ"י התשקיף (ושוב, ניצלו מפדיונות עתק ברגע האחרון).

זה לא עשה רושם מיוחד על האסטרטגיה שהצענו מהטעם הפשוט שאמנם הערכנו רגיעה, אך גם לא רצינו ללכת נגד המגמה, ולכן לראשונה מזה חודשים ארוכים בחרנו במדד 1,460 כתיבת אוכף חודשי (ולא שבועי) 1450. מי שפעל באופציות השבועיות נכנס למערבולת שקשה לצאת ממנה עם זינוק של 800% בעלות הכתיבה. באופציות החודשיות בהן פעלנו המצב רגוע בהרבה עת מלכתחילה כתבנו עמוק בכסף, ולכן די בירידה מתונה בכדי לגזור תשואה נאה.

הסיבה בגינה הערכת שחקני המעוף לתיקון לא השתנתה היא אג"ח ארה"ב ל 10 שנים. זה וזה בלבד צפוי לבלום את שוק המניות האמריקאי מאחר והתשואה הנוכחית, 2.96%, היא אלטרנטיבה כה אטרקטיבית למניות עד כי בשישי זהו נס של ממש שלא רשמנו ירידה חדה בהרבה במדדי ניו-יורק.

האמריקאים סבורים, בהסתמך על מקרי העבר, כי גם הפעם רף ה 3% לא ייפרץ, וצפוי תיקון חד, אך במקרה שלא אלה יהיו פני הדברים, אנו צפויים לירידה מהירה בארה"ב שכמובן תגרור אחריה העולם. לא דרמה ובטח לא מפולת אבל כזו היכולה שוב להזכיר כי התנודתיות והדשדוש כאן אך לא מגמת העלייה.

זה לא ישפיע מיידית על ת"א. הציבור לא מתעניין ב"שטויות" דוגמת אג"ח ממשלתי וכדומה, אבל פער הדואליות לא יאפשר באמת למדדים להוסיף ולנסוק כפי שהרגלנו עד כה. באותה נשימה נציין כי האלימות מטה, שהייתה מוגזמת לחלוטין, הזמינה במידה רבה את האלימות מעלה, אבל כפי שהיה מקום לתיקון מעל 1,400, כך יש מקום כעת למימוש רווחים מהיר במיוחד מצד משקיעים.

היות וזוהי הערכתנו, אין מקום לבצע פוזיציה חדשה בהכרח אלא פשוט לנייד צד ה-PUT מהשבוע החולף מעלה לכדי כתיבת PUT 1480 והגנה במרחק שווה (1450). אנו לא מחפשים ירידה למרכז פוזיציה הוא 1,465, שכן מלכתחילה הפוזיציה נפתחה במדד 1,460, ולכן די בירידה ל 1,475-1,480 בכדי לרשום תשואה חריגה כפועל של אי-מימוש מהיר.

אפשרות אחרת במדד הנוכחי (1489) למי שישב עד כה על הגדר היא קניית CALL 1,490 מאי וכתיבת CALL 1,490 אפריל. רק ירידה חדה ביותר כגאפ פתיחה יכולה להסב נזק כשכאמור איננו רואים תרחיש מעין זה ולמעשה עמידה מקום, עלייה או ירידה עד סביבות 1,470, והרווח מובטח.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.