דב בהרב מצמצם משרה ומסתפק בשכר של 22 אלף ש' בחודש

וגם: מועדון ידידי אוניברסיטת תל-אביב מגלה עובדה חשובה

דב בהרב / צילום: תמר מצפי
דב בהרב / צילום: תמר מצפי

דב בהרב מצמצם משרה ומסתפק בשכר של 22 אלף שקל בחודש

אסיפת בעלי המניות של גילת לוויינים תתכנס ב-24 במאי ותתבקש לאשר הקצאה של אופציות למנכ"ל יונה עובדיה, ואת הפחתת היקף המשרה ובהתאם גם את התגמולים, של היו"ר דב בהרב. גילת, שבשליטת קרן פימי בראשות ישי דוידי, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת בעיקר בטכנולוגיות לווייניות. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א ושווי השוק שלה הוא 466 מיליון דולר. מחיר המניה של גילת עומד על 8.5 דולר, והאופציות שמבקשת החברה להקצות לעובדיה הן במחיר נמוך יותר, ונמצאות "בתוך הכסף".

בחברה מבקשים להקצות לעובדיה אופציות לרכישת 100 אלף מניות במחיר של 7.86 דולר שהיה גבוה ב-5% ממחיר המניה ביום שבו החליטה על כך ועדת התגמול של הדירקטוריון, בפברואר האחרון. בכפוף לאישור בעלי המניות, מחצית מהאופציות יבשילו שנתיים לאחר ההקצאה, והמחצית הנוספת תבשיל בשני חלקים שווים בשנה השלישית והרביעית לאחר ההקצאה, בתנאי שעובדיה יישאר בחברה. בגילת מזכירים שעובדיה זכאי לשכר חודשי של 110 אלף שקל וכי קיבל בעבר 400 אלף אופציות במחיר מימוש של כ-5 דולר. בכל הקשור לבהרב, לשעבר מנכ"ל אמדוקס ויו"ר התעשייה האווירית, שמכהן בתפקיד משנת 2014 והיה גם מנכ"ל זמני בגילת ב2015-2016, יו"ר החברה בי קש להפחית את היקף המשרה שלו מ-40% ל-20%. עד כה היה זכאי בהרב לשכר חודשי של 44 אלף שקל ותשלום הוצאות של עד כ-19 אלף שקל, וכעת הוא יקבל שכר של 22 אלף שקל והחזרי הוצאות של עד 9,350 שקל בחודש.

מועדון ידידי אוניברסיטת תל-אביב מגלה עובדה חשובה

ועוד מאירועי יום העצמאות: המועדון האקדמי-עסקי של אגודת ידידי אוניברסיטת תל-אביב, ערך ביום רביעי אירוע אינטלקטואלי לחבריו, בהשתתפות האלוף ניצן אלון, ראש אגף המבצעים של צה"ל; אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של חדשות ערוץ עשר העיתונאית ואשת התקשורת אילנה דיין, מובילת תוכנית התחקירים "עובדה". המארחים: פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה; אמנון דיק, יו"ר המועדון והמנכ"לית סיגל אדר, קיבלו את פניהם של: אלפרד אקירוב, מייסד ובעלי אלרוב; סמי וטובה סגול; אתי וגבי רוטר, בעלים ומנכ"לים משותפים ברשת קסטרו; שוקי שוורץ, בעלי טולמנ'ס; שולה רקאנטי; רו"ח יצחק סוארי; התעשיין גד פרופר ואחרים.

בשיחה עם דיק סיפרה דיין על חוויותיה, וחשפה את ההתלבטות שקדמה להקראת תגובת לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו במלואה, בתכנית עובדה שעסקה בלשכה.

"ביום השידור צילמנו סרטונים קצרים שבהם אני כן עונה", הודתה דיין, "ואז עשיתי את הדבר שבזכותו אני אומרת שאני רעייה טובה - העברתי אותם לבעלי ושאלתי אותו 'מה אתה חושב?' הוא אמר שזה נשמע קטן וש'מה אומרים - לא אומרים' זה מספיק. עכשיו אתה רואה? זה אומר שלא רק נתניהו מתייעץ בבת הזוג שלו", הסבירה דיין לדיק.

אמנון דיק ואלפרד אקירוב / צילום: איציק בירן
 אמנון דיק ואלפרד אקירוב / צילום: איציק בירן

צפרה כץ, מנכ"לית אורקל, מפרגנת למוח הישראלי

דיויד פרידמן, שגריר ארה"ב ורעייתו תמי, ערכו בשבוע שעבר בביתם שבהרצליה פיתוח, את אירוע קבלת הפנים של אורקל ישראל בשיתוף עם פורום שגרירי הייטק - לכבוד צפרה כץ, מנכ"לית משותפת באורקל שביקרה בישראל. באורחים: בכירי החברה, משקיעים ויזמים האחראים יחד לאקזיטים של למעלה מ-70 מיליארד דולר.

את נאומה הקדישה כץ ליום העצמאות ה-70 של ישראל. היא פנתה לפרידמן ואמרה כי: "הקשר עם ארה"ב בידיך כל כך חזק ובטוח. לא יכולנו לחשוב על חברים טובים יותר כאן".

לקהל אמרה כץ כי "יש כאן אנשים בקהל שהפכו את המדבר לחוות חקלאיות, אנשים שהפכו מים לסודה, אנשים שהפכו עיוורים לרואים, נכים להולכים. אני לא יכולה לחשוב על מדינה טובה יותר להוביל את מה שמעניין, מרגש וחדשני".

האזינו בגאווה: עוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל; הרצל ארביב, יו"ר עמותת שגרירי הייטק; אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל; אשת העסקים תמי מוזס; ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל; ד"ר עמירם אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי, אהרון אהרון מנכ"ל רשות החדשנות; המשקיעים: גיגי לוי, טל ברנוח, ד"ר יוסי ורדי; מולי אדן, לשעבר סגן נשיא בכיר באינטל העולמית; דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל; נגה קינן מנכ"לית פורום CFO ; פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, מייסדי מובילאיי; נעם ענבר, מנהלת תחום הסטארטאפים של אורקל בישראל; ד"ר מיכל צור נשיאת קלטורה; חזי קאלו מנכ"ל בנק ישראל ואחרים.

אמנון שעשוע דיוויד פרידמן צפרה כץ וזיו אבירם   / צילום: עזרא לוי
 אמנון שעשוע דיוויד פרידמן צפרה כץ וזיו אבירם / צילום: עזרא לוי

שורת הרווח: אנשי ונשות עסקים עומדים בשורת המקהלה

בתחילת השבוע שעבר אירחהליאורה עופר, בעלת השליטה בעופר השקעות ויו"רית אגודת ידידי תיאטרון הקאמרי, את הפרמיירה למחזמר "שורת המקהלה". בתום ההופעה ולאחר מחיאות הכפיים (בהן קם הקהל על רגליו), ניצלו חברי וחברות האגודה את המומנטום כדי להרים כוסית, לשוחח עם היוצרים, לברך את רן גואטה, מנכ"ל התיאטרון הנכנס, ובעיקר כדי להיפגש זה עם זה ולהתמנגל. נצפו בתיאטרון: עמי אראל, יו"ר סלקום; יעל ואיזי בורוביץ'; דיתי ואלכס לנדסברג, סגן יו"ר סנו; עו"ד רם כספי ורעייתו אתי כספי; עו"ד אילן בומבך ורעייתו מירי בומבך; ענת ובני פדני; נאוה ברק ושלום זינגר; רמי ויעל אונגר; אורלי דנקנר; עו"ד אלי זהר; עו"ד ברוריה לקנר, שבנה אמיר כתב את המוזיקה למחזמר; השמאי לוי יצחק; שחקני המחזמר מיה דגן, יחזקאל לזרוב ודנה פרידר, עופר שחל, יו"ר הוועד המנהל של התיאטרון ואחרים.

מיה דגן ויצחק לוי  / צילום: אביב חופי
 מיה דגן ויצחק לוי / צילום: אביב חופי

מי פתחו את יום העצמאות עם תרומה ותמיכה בליצנים רפואיים?

ביום רביעי, ערב יום העצמאות, נערך בביתם של יעקב ורבקה נמרודי שבסביון, אירוע אותו יזמה קבוצת מעגל נשים סביון, במטרה לגייס תרומות לפרויקט אמבולנס ליצנ ים רפואיים. מחירו של כרטיס זוגי לאירוע עמד על 500 שקל, כאשר לאירוע הגיעו כאלף מוזמנים, ובהמשך התקבלו תרומות נוספות מחו"ל.

קרן רז, יו"רית מעגל נשים סביון, פתחה את האירוע והודתה לנוכחים, בהם: רביב צולר, מנכ"ל כיל; עו"ד תמיר גילת; רו"ח יורם טיץ; עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב וסמדר רינות נמרודי שתרמו את הבית בו נערך האירוע; יעל אלמוג זכאי, יו"רית ומייסדת "קפיטליזם קשוב"; דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר פארם ורעייתו מימי לוזון; נאווה רביד, לשעבר מנכ"לית לוריאל ישראל; ואחרים.

מימי ודני לוזון / צילום:  RA הפקת מגנטים
 מימי ודני לוזון / צילום: RA הפקת מגנטים