מהיום: קנאביס רפואי - גם בסופר-פארם; כמה זה יעלה?

עד היום ניתן היה לרכוש קנאביס רפואי רק בבי"ח אברבנאל ובחנות ייעודית של "תיקון עולם" בת"א • BOL פארמה תהיה הספקית העיקרית של סופר-פארם בתחום • המחיר - 120-140 שקל ל-10 גרם - גבוה יותר פר גרם מאשר זה אליו התרגלו הצרכנים עד היום

קנאביס רפואי/ צילום:שאטרסטוק
קנאביס רפואי/ צילום:שאטרסטוק

רשת בתי המרקחת סופר-פארם הודיעה היום (א') על השקת פעילות הקנאביס שלה במסגרת רפורמת הקנאביס הישראלית. חברת BOL פארמה, בראשות המנכ"ל תמיד גדו, תהיה הספקית העיקרית של רשת סופר-פארם ותחל כבר היום במכירת קנאביס ב-25 סניפים של הרשת שכבר הוכשרו וקיבלו אישור למהלך. בהמשך הכוונה היא להרחיב את הפעילות ל-50 סניפים.

עד היום ניתן היה לרכוש קנאביס רפואי רק בבית החולים אברבנאל ובחנות ייעודית של הספקית "תיקון עולם" בתל-אביב.

גם תחת ההנחיות החדשות, הקנאביס הרפואי יונפק כמובן אך ורק לבעלי מרשם, במינון שיקבעו הרופאים. בניגוד למצב עד כה, שבו נמכרו המוצרים במחיר אחיד לכל מרשם ללא תלות במינון, כעת המחיר ייקבע לפי המינון ולפי ריכוז החומרים הפעילים (THC ו-CBD) המצויים במוצר.

המחיר למוצרים של BOL שיימכרו בסופר-פארם ינוע בין 120-140 שקל ל-10 גרם - מחיר גבוה יותר פר גרם מאשר זה אליו התרגלו הצרכנים עד היום, אולם ההערכה היא שהצרכנים יקבלו מינון נמוך יותר, מדויק יותר לצורכיהם, ולכן התשלום הכולל לא ישתנה משמעותית.

ד"ר תמיר גדו, מנכ"ל BOL פארמה, אמר כי "צרכני הקנאביס ייהנו עתה ממוצר איכותי יותר, ולמרות עלויות הייצור הגבוהות יותר, שנובעות מהאיכות והתקנים המשופרים, המחיר יהיה אטרקטיבי יותר משיטת התמחור שלפני הרפורמה. חברת BOL פארמה השתדלה להוריד המחיר לצרכן, כך ש-90% מהלקוחות ישלמו בין 240-360 שקל לחודש, לעומת 370-470 שקל בהסדרה הקיימת - אנחנו מדברים על ירידה ממוצעת של 30% במחיר לכ-90% מהחולים. בשל שיפור איכות המוצר, המטופלים יקבלו כעת מוצר נקי יותר, בעל חיי מדף עדיפים ובעל הדירות המאפשרת טיפול אפקטיבי יותר".

חברת עמיר שיווק  הבורסאית, המשווקת מוצרים חקלאיים ומתכננת להשקיע 27 מיליון דולר ב-BOL פארמה, עלתה היום 2.18%, והחברה נסחרת לפי שווי של 437 מיליון שקל. העובדה כי BOL היא הספקית העיקרית של סופר-פארם, וכובשת מקום בתוך הכספות של הרשת ובתודעה של הרופאים, מעניקה לה יתרון יחסי בין חברות הקנאביס בשיווק לשוק הישראלי.

כל מוצרי הקנאביס יונפקו על-ידי רוקחים ייעודיים שעברו הכשרה להנחות את המטופלים כיצד לצרוך את המוצרף שיגיע כתפרחת גולמית, יחידות מגולגלות (סיגריות) או שמן.

ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם, מסר כי "אנו גאים לשתף פעולה עם משרד הבריאות, לקחת חלק ברפורמה חשובה זו ולהנגיש לעשרות אלפי המטופלים נזקקים לקנאביס רפואי את השירות. בתי המרקחת של סופר-פארם נמצאים בפריסה ארצית ופתוחים שעות גמישות, ואני בטוח שזו הקלה גדולה למטופלים. בבחירת הספק היה חשוב לנו, מעבר לאיכות ולמעבדה המתקדמת, להבטיח גם שמירה על המחיר הממוצע לצרכנים, ואני שמח שהצלחנו בכך".

סניפי סופר-פארם המשתתפים בפיילוט:

ביג פולג / גיבורי ישראל 5, נתניה דרום

 הוד השרון / ז'בוטינסקי 3, הוד השרון קניון מרגליות

מרכז דוד / הנשיא אפרידר 3, אשקלון

קניון מודיעין / לב העיר 2, מודעין, קניון מודעין

מעלות / א.ת. מעלות צים, מעלות תרשיחא

סטאר סנטר אשדוד / ז'בוטינסקי 41, אשדוד

רוטשילד / רוטשילד 45, ראשון לציון

רמת ישי / אקליפטוס 3, אזור התעשיה, רמת ישי

תל מונד / הדקל 47, תל מונד

כרמיאל סנטר / מעלה כמון 14, מרכז ביג, כרמיאל

תלפיות /  גנרל פייר קינג 26, ירושלים

נצרת עילית / דרך העמק 41, מתחם דודג' סנטר נצרת עילית

שדרות / סימטת פלדה 1, שדרות

גרנד קניון / טוביהו דוד 125, באר שבע

קניון איילון / אבא הלל 165,קניון אילון, רמת גן

גרנד קניון / גולן שמחה 54, חיפה

קניון רננים  / המלאכה 2, רעננה