בתוך 3 חודשים: סבב מינויים נוסף בהנהלת בנק הפועלים

דני קולר, ראש חטיבת שווקים פיננסים עוזב ויוחלף ע"י ידין ענתבי • עופר קורן יחליף את ענתבי כראש החטיבה הפיננסית • אמיר בכר ימונה לראש חטיבת ניהול סיכונים

דני קולר / צילום: סיון פרג'
דני קולר / צילום: סיון פרג'

כ-3 חודשים לאחר סבב המינויים הגדול שביצע מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו בהנהלת הבנק, נראה כי שוב ישנם שינויים בהנהלה. דני קולר, ראש חטיבת שווקים פיננסים הודיע על עזיבתו. קולר פורש מהבנק לאחר כ-19 שנים, מתוכם 10 שנים כחבר הנהלה. הוא שימש בעבר בין היתר כמנהל חטיבת ניהול סיכונים ומנהל החטיבה הבינלאומית ויו"ר ישראכרט.

את קולר יחליף בתפקיד ידין ענתבי, המכהן כיום כראש החטיבה הפיננסית (ה-CFO של הבנק). ענתבי הצטרף לבנק לפני 4.5 שנים, ולפני כן היה מנכ"ל דש והמפקח על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר. את ענתבי יחליף בתפקיד עופר קורן, שיצטרף להנהלת הבנק. קורן הצטרף לבנק לפני כ-5 שנים, והוא מנהל את היחידה ליישום רפורמת שטרום, הכוללת את הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים הגדולים. לפני הצטרפותו לבנק שימש קורן כשותף בחברת הייעוץ טריגר-פורסייט.

בנוסף לכך מונה ד"ר אמיר בכר לראש חטיבת ניהול סיכונים. בכר (46) עובד כשמונה שנים בבנק הפועלים, כאשר בשנה וחצי האחרונות הוא משמש כמנהל אגף ייעוץ ומחקר. לפני כן כיהן כשש שנים כקצין ציות ראשי. בכר הגיע לבנק הפועלים מבנק ישראל, שם עבד במשך 10 שנים, ושימש בין היתר כיועץ משפטי לפיקוח על הבנקים.

מי שהיה אמור במקור להתמנות לתפקיד זה הוא ניב פולני. אלא שכפי שנחשף ב"גלובס" בנק ישראל לא אישר את מינויו. הסיבה לכך היא מעורבותו באישור הלוואה בעייתית מסוג בק טו בק ללקוח אוסטרלי משנת 2004. הלוואה זו היא חלק מהליכים משפטיים שמקיימות הרשויות באוסטרליה בחשד שלקוחות אוסטרליים של בנק הפועלים העלימו מס. במקום זאת ימונה פולני למנהל הפיתוח העסקי בבנק.


זהו סבב המינויים השני שמבצע פינטו בהנהלת פועלים  בתוך 3 חודשים. התוצאה שבתוך מספר חודשים החליפו תפקיד ו/או הצטרפו 6 חברי הנהלה מתוך 11 חברי ההנהלה של הבנק.