קרן אמון מגייסת 200 מיליון דולר לקרן שנייה

קרן aMoon של מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל מתכננת לגייס קרן שנייה בהיקף של 500 מיליון דולר • "כאשר החלו לפנות אלינו משקיעים, עלה הצורך להפריד בין ההצעות, לכן הוקמה קרן אמון 2"

מריוס נכט - תמר מצפי
מריוס נכט - תמר מצפי

קרן aMoon של מריוס נכט וד"ר יאיר שינדל מתכננת לגייס קרן שנייה בהיקף של 500 מיליון דולר. הסגירה הראשונה של הקרן, בהיקף של 200 מיליון דולר, תתרחש בימים הקרובים.

קרן אמון הראשונה הוקמה לפני כשנה והשקיעה עד כה כ-120 מיליון דולר מכיסו של נכט בלבד. מריוס נכט היה ממייסדי צ'ק פוינט ובשנים האחרונות מכר מניותיו בחברה, בין היתר כדי לייסד קרן בתחום הבריאות. שינדל, שהיה ראש המיזם הממשלתי "ישראל דיגיטלית", גוייס כדי לנהל את הקרן.

שינדל: "כיוון שהכסף שהושקע בקרן הראשונה היה כולו של מריוס, הקרן השקיעה בשני סוגים של חברות - או חברות בשלבים מאוד מוקדמים, כולל בניה של חברות מאפס כמו במקרה של DayTwo, או חברות בשלבים יחסית מאוחרים, כמו ביונדווקס, קרטיהיל. או מאפי פארמה, חברות שתוך שנתיים-שלוש כבר אפשר להבין האם הן יהיו הצלחה או לא.

"כאשר החלו לפנות אלינו משקיעים וביקשו להשקיע איתנו, עלה הצורך להפריד בין ההצעות, כדי להתאים לטעמים והצרכים השונים של סוגי משקיעים שונים. לכן הוקמה קרן אמון 2, שתשקיע בחברות בשלבים מאוחרים, וכן קרן קטנה בשם אמון לאבס, שתשקיע בפרוייקטים מוקדמים". הקרן עדיין אינה חושפת את שמות המשקיעים בה.

הקרן כבר החלה להשקיע בחברות לייט סטייג' מתוך חלקו של נכט בקרן, שצפוי לעמוד על כ-25% ממנה. בין החברות באמון 2 כרגע נמצאות קרטיהיל, איילה פארמה וביולוג'יק דזיין.

קרטיהיל היא חברה שפיתחה שתל סחוס מאלמוג, ובה מושקעת גם חברת האחזקות אלרון וקרן ההון סיכון פרגרין, וחברות גדולות כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון. שינדל:"הן עשו את הבלתי אפשרי וייצרו מוצר המאפשר הצמחה של סחוס טבעי, הגביע הקדוש של התחום". קרטיהיל נמצאת בעיצומו של ניסוי קליני מול ה- FDA , שעשוי להיות האחרון לפני שיווק בארה"ב.

איילה פארמה הוקמה על ידי אמון יחד עם קרן IBF ועם חברת הביטוח הראל, כדי לרכוש את הנכסים של חברת בריסטול מיירס הענקית בתחום הסרטנים המציגים מוטציה גנטית בשם Notch. שתי הקרנות נלהבות מאוד לגבי החברה, אשר תחל בניסוי המוצר שלה בקרוב, לסרטן של בלוטות הרוק. שינדל: "הניסוי הזה צפוי להיות קטן יחסית, משום שמדובר במחלת יתום ומשום שאנחנו מתאימים אישית את הטיפול לחולים עם גן מסויים, שאחרי שהמחלה שלהם חוזרת אחרי תרופה אחת ייעודית למחלה זו, אין לרפואה עוד מה להציע להם. ה- FDA מאשר מסלולים מאוד קצרים למצבים מן הסוג הזה, ותחמור התרופה עשוי להיות מכניס מאוד. לאחר מכן נוכל לפנות לסוגי סרטן הרבה יותר נפוצים המציגים מוטציית Notch , למשל סרטן שד שאינו מגיב לתרופות (טריפל נגטיב)".

בראיון ל"גלובס" שפורסם אתמול, אמר פרופ' דיוויד סידרנסקי מקרן IBF, כי משקיעי איילה פארמה מקווים להפוך אותה לחברה פיתוח תרופות מובילה שתישאר בישראל ותרכוש מוצרים נוספים וכן כי בכוונתם להנפיק אותה בבורסה בעוד כשנה, במידה ותנאי השוק יאפשרו.

Biolojic Design היא חברה בתחום הטיפול מבוסס הנוגדנים לסרטן ומחלות נוספות. לחברה הסכם שיתוף פעולה עם חברת מדימיון, חטיבת הסרטן של תאגיד אסטרהזנקה.

גם קרן אמון לאבז כבר ביצעה השקעה אחת, בחברת קריוס (Karius) שמפתחת בדיקת דם לזיהוי מבדל של זיהומים שונים. החברה הוקמה בארה"ב אך נוסדה ומנוהלת על ידי הישראלי ד"ר מיקי קרטס מאוניברסיטת סטנפורד, שבאמתחתו כבר אקזיט אחד בתחום.

בפורטפוליו של aMoon 1, הקרן בה השקיע רק נכט, נמצאות חברות כמו DayTwo, ביונדווקס, אפוס, מידיאל ארליסיין, ריג'נרה ואחרות. חברת פורטפוליו נוספת היא מאפי פארמה שחתמה לאחרונה על הסכם אסטרטגי עם חברת מיילן, שתנאיו לא פורסמו אך לדברי שינדל הוא צפוי לענות על כל הצרכים הכספיים של מאפי עד להשלמת ניסוי קליני שלב III במוצר המוביל שלה. 

בקרן הראשונה הושקעו עד כה כאמור כ-120 מיליון דולר והסכום עשוי לגדול עד 200 מיליון דולר בעקבות השקעות המשך בחברות הקיימות.

שינדל ממשיך לנהל את ההשקעות של כל שלוש הקרנות, יחד עם צוות שצפוי להכפיל את גודלו בטווח הקרוב. השותפים בקרן הם יצחק דבש, בעבר שותף מנהל בקרן רנסאנס ובנקאי השקעות מנוסה, בין היתר בבנק ההשקעות קרדיט סוויס, וטוד סון, לשעבר מקרן ההשקעות בבריאות Signet Healthcare, אשר עלה לישראל והצטרף לקרן.

בין חברי צוות הנוספים נמצאים גיא שפיגלמן שניהל את קרן האימפקט Presentense, וישמש כ"יזם הבית" וד"ר תומר ברקוביץ', בעבר סמנכ"ל כספים באלקוברה ולפני כן בבנק ההשקעות JP Morgan, וכן רואי ויזנר ועו"ד מיכל גורן-מילר. 

קרן אמון 2 מתכננת לבצע כ-15 השקעות, לא רק בחברות ישראליות אולם לדברי שינדל "יש בישראל די והותר חברות מתקדמות וראויות המתאימות להשקעה מאיתנו".