אי.בי.אי משיק קרן עוקבת אחר מניות קנאביס בצפון אמריקה

הקרן תהיה קרן מחקה אשר עוקבת אחר מדד ה-North America Cannabis Index

מנכ"ל אי.בי.אי, עדו קוק / צלם: תמר מצפי
מנכ"ל אי.בי.אי, עדו קוק / צלם: תמר מצפי

בית ההשקעות אי.בי.אי הגיש תשקיף לקרן נאמנות חדשה העוקבת אחר מניות בתחום הקנאביס. הקרן תעקוב אחרי מניות קנאביס בארה"ב וקנדה, ולא אחרי המניות הנסחרות בישראל בתחום זה ושהיו בשבועות האחרונים במוקד תשומת הלב של השוק.

הקרן היא קרן מחקה אשר עוקבת אחר מדד ה-North America Cannabis Index. לפחות 75% מהשווי הנקי של נכסי הקרן יהיה חשוף למניות הנכללות ב- North American Cannabis Index, כפי שיפורסם מעת לעת. הקרן תגבה דני ניהול של 0.8%.

המדד: עם תשואה של 55%

מאי.בי.אי נמסר כי המדד עוקב אחר הביצועים של חברות ציבוריות מצפון אמריקה עם פעילות עסקית משמעותית בתעשיית הקנאביס. חברה נחשבת כזכאית להכללה במדד אם היא מייצרת את הקנאביס עצמו, מעבדת אותו, עורכת מחקר בקנאבינואידים - החומרים הפעילים בקנאביס, מייצרת את הציוד הדרוש לגידול או לצריכה של קנאביס או מנהלת פעילות נדל"נית שמשרתת בעיקר את שוק הקנאביס. בשנה האחרונה עלה המדד ב-55%, כאשר רוב העליה היא בחצי השנה האחרונה.

מדד ה-north america cannabis index
 מדד ה-north america cannabis index

חברה הרוצה להיכלל במדד, חייבת להיות בעלת שווי שוק מינימלי של 75 מיליון דולר קנדי (חלק ניכר מן המניות הללו נסחרות בקנדה ולא בארה"ב) ומניה קיימת במדד צריכה להיות בעל שווי שוק מינימלי של 67.5 מיליון דולר קנדי. כמו-כן, חברה הרוצה להיכלל במדד חייבת להיות בעלת מחזור מסחר יומי ממוצע מינימלי של 250 אלף דולר קנדי ומניה אשר כבר קיימת בו צריכה להיות בעלת מחזור מסחר יומי ממוצע מינימלי בסכום של 200 אלף דולר קנדי. במועד התשקיף נכללות במדד 37 מניות. כיום אין במדד חברות ישראליות.

אי.בי.אי. ממצבת את עצמה כגוף המגיב במהירות לטרנדים בשוק. ב-2017 השיק בית ההשקעות קרן לתחום ה-P2P, הלוואות בין גורמים פרטיים.

בתוך כך, בשוק מניות הקנאביס הישראלי הצליחה חברה ראשונה שהכריזה על פעילות בתחום לתרגם את ה"הייפ" לכסף של ממש. חברת מדיוי השלימה אתמול גיוס של כ-5 מיליון שקל במחיר המבוקש - 78 שקל למניה, דומה למחיר השוק ביום ההנפקה, וכן אופציות. בעקבות הצלחת ההנפקה עלתה מניית החברה היום בכ-9%, אל מעבר למחיר ההנפקה והחברה נסחרת לפי שווי של 160 מיליון שקל.