האיום התממש: גם חברת הביומד קולפלנט בדרך להימחק מת"א

קולפלנט: "שוק ההון בישראל חסר את הכלים המאפשרים לציבור המשקיעים להעריך את החברה"

מרטין שלאף ועלי טבק מהונדסים של קולפלנט. יסייע לחברה להגיע לנאסד"ק? / צילום: רויטרס
מרטין שלאף ועלי טבק מהונדסים של קולפלנט. יסייע לחברה להגיע לנאסד"ק? / צילום: רויטרס

נמשכת מגמת הנטישה של חברות ביומד את הבורסה בת"א. חברת קולפלנט  המפתחת מוצרי רפואיים על בסיס קולגן אנושי, הודיעה היום רשמית על כוונתה להימחק מן המסחר בבורסה בת"א לטובת נאסד"ק. קולפלנט דיווחה על כוונה כללית להימחק מהמסחר בינואר, בסמוך לקבלת ההשקעה המשמעותית האחרונה מקרן אלפא קפיטל של המיליארדר מרטין שלאף, וכעת היא מודיעה על התנעת המהלך.

קולפלנט נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 77 מיליון שקל. החברה הגיעה לבורסה ב-2010 באמצעות מיזוג לשלד בורסאי. מאז איבדה המניה 95% כאשר בשלוש השנים האחרונות עמדה הירידה במניה על 70%.

החברה מבוססת על טכנולוגיה מוערכת, אבל ההתלבטות שלה כיצד למסחר את הטכנולוגיה, כחומר גלם לשימוש של אחרים במתח רווחים נמוך, או כמוצר עצמאי בהשקעה גדולה, הובילו לבלבול, להיעדר הכנסות ולמצוקת מזומנים עד לכניסתם לחברה של עמי שגיא (אביו של המיליארדר טדי שגיא) ואחר כך של שלאף ומיטב דש בשנים האחרונות.

היום יש לחברה שני מוצרים עצמאיים המאושרים לשיווק באירופה, מוצר לטיפול בפצעים ומוצר לטיפול בדלקות גידים אשר גם משווק על ידי חברת רפואת ספורט מובילה, וכן שיתופי פעולה עם חברות בתחום הדפסת האיברים. למרות זאת ההכנסות עדיין נמוכות ועמדו על 1.6 מיליון שקל השנה.

ב-2018 נרשמה קולפלנט לבורסת נאסד"ק, במקביל למסחר בתל אביב, תחת הסימול CLGN. השדרוג לנאסד"ק התרחש לאחר כמה שנים בהן נסחרה החברה בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, במקביל למסחר בתל אביב. בעלי המניות העיקריים בחברה כיום הם מיטב דש (9.2%), עמי שגיא (11.2%) ודוקור לוי (5.75%) .

ההחלטה להימחק מן המסחר בתל אביב, מגיעה למרות שבפברואר 2017 ביקשה קולפלנט לבצע הנפקה של 20 מיליון דולר בארה"ב אך נכשלה בכך ובסופו של דבר גייסה את ההון בהנפקה מקוצצת בת"א.

מקולפלנט נמסר היום כי: "בורסת נאסד"ק ושוק ההון האמריקאי הינם הקרקע הנכונה עבור החברה לשם מימון פעילותה והשאת ערך לבעלי מניותיה. לדעת החברה, שוק ההון האמריקאי מעריך חברות עם טכנולוגיה פורצת דרך כשל החברה, לעומת שוק ההון בישראל אשר חסר את הכלים המאפשרים לציבור המשקיעים להעריך את החברה. עיקר ההון שגייסה החברה לשם מימון פעילותה בשלוש שנים האחרונות הינם ממשקיעים בארה"ב (לא בהנפקות ציבוריות - ג"ו). גיוסי ההון המבוצעים בבורסת ת"א מוגבלים בהיקפם, ואינם עונים על צרכי מימון פעילות החברה. מחיקת המניות מתל אביב תאפשר העברת נפח מסחר מבורסת תל אביב לנאסד"ק, והפיכת אפשרות גיוס הון בנאסד"ק לריאלית.

"החברה סבורה כי המחיקה ממסחר בבורסה בתל אביב תאפשר לחברה להגיע לשווי מניה גבוה משמעותי מהשווי בו היא נסחרת ואליו היא יכולה להגיע בבורסה בתל אביב. בנוסף, החברה התחייבה, במסגרת הסכמי השקעה בהם התקשרה עם משקיעים זרים, כי תעשה את מירב המאמצים על מנת שתוכל להשלים את מחיקת ניירות הערך שלה ממסחר בבורסה בתל אביב".