מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3% למרות ירידה במדד הדיור

המדד למחירי הדירות המתייחס לחודש פברואר רשם ירידה בשיעור 0.2%, ירידה קטנה יותר מהחודש שעבר • מדד המחירים לצרכן עלה, ובכך מגיע קצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ל-0.2%

עליית מחירי הדיור / צילום: שאטרסטוק
עליית מחירי הדיור / צילום: שאטרסטוק

מדד מחירי הדירות ממשיך להראות על ירידה, אם כי קטנה יותר מהמדד הקודם - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו הערב (א'). על פי הנתונים, המדד הארצי של מחירי הדירות המתייחס לחודש פברואר רשם ירידה בשיעור 0.2%. בחודש שעבר נרשמה ירידה גדולה יותר בשיעור 1.1% ולפניו ירידה בשיעור 0.7%. 

בכל הנוגע למדד הדירות המחוזי, נרשמה מגמה מעורבת. במחוזות ירושלים, מרכז ודרום נרשמו ירידות בעוד במחוזות צפון, חיפה ותל-אביב נרשמו עליות. כך, במחוז דרום נרשמה הירידה המשמעותית ביותר בשיעור 1%, במחוז מרכז ירידה בשיעור 0.9% ובמחוז ירושלים ירידה בשיעור 0.6%. במקביל, במחוז צפון נרשמה עליה בשיעור 1.4%, במחוז תל-אביב עליה בשיעור 0.4% ובמחוז חיפה עליה בשיעור 0.1%.

מדד דירות חדשות רשם אף הוא ירידה נוספת, אם כי זעומה ביחס למדד החודש הקודם. על פי נתוני הלמ"ס, נרשמה ירידה בשיעור 0.2% בלבד כאשר שיעור הדירות המוזלות מכלל הדירות שנדגמו במדד עמד על 18.1%. נזכיר כי מדד דירות חדשות בחודש הקודם רשם ירידה משמעותית יותר בשיעור כ2%.

עליית במדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן רשם בחודש מארס עלייה של 0.3%. בכך מגיע קצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ל-0.2% קצב חיובי אך עדיין נמוך בהרבה מהיעד התחתון של בנק ישראל ומקצב האינפלציה במרבית המדינות בעולם.

עליות מחירים בולטות נרשמו במחירי ההלבשה וההנעלה (4.9%) ומנגד ירדו מחירי הפירות והירקות הטריים ב-3.2%.