סומוטו מעריכה שתציג ברבעון הראשון ירידה של 18% בהכנסות

ממלא מקום המנכ"ל: "ברבעון המשכנו להגדיל את הוצאות המכירה והשיווק בגין הפצת מוצרי החברה, וזאת לאור שיעורי הרווחיות שאותם אנו מזהים בפעילות זו.

חברת האינטרנט סומוטו פרסמה היום תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון של 2018. לפי הדיווח, סך ההכנסות ברבעון צפוי להגיע ל-12-11.5 מיליון דולר, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) יגיע ל-2.4-2 מיליון דולר (18.7% מההכנסות).

תחזית ממוצע הטווח משקפת עלייה של כ-10% ב-EBITDA, וירידה של כ-18% בהכנסות החברה בהשוואה לרבעון הרביעי לשנת 2017. לעומת הרבעון המקביל אשתקד נרשמה ירידה של כ-20% בהכנסות, ושל כ-30% ב-EBITDA.

בחברה מציינים, כי העלייה ברווח התפעולי לעומת הרבעון הרביעי נרשמה למרות גידול של כ-1.3 מיליון דולר בין הרבעונים בגין הוצאות מכירה ושיווק, בקשר עם הפצת מוצרי החברה דרך רשתות פרסום מקוונות במגזר הפצת האפליקציות, אשר ההוצאות בגינה נרשמות בעת התהוותן, וההכנסות מתהוות לאורך זמן.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים עמדה על כ-15 מיליון דולר בסוף הרבעון, והיתרה נטו בניכוי אשראי הגיעה לכ-10.7 מיליון דולר, ירידה של 1.5 מיליון דולר בהשוואה לסוף 2017.

בסומוטו מדגישים, כי החברה ממשיכה לייצר תזרים מזומנים משמעותי וחיובי מפעילות שוטפת.

התייעלות מקיפה בתחום הווידיאו

סומוטו פועלת בתחום של שיווק באינטרנט ופרסום בווידיאו ובמובייל, ובאספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות. בדצמבר האחרון פרש מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, בן גירון, מתפקידו, מספר ימים לאחר אזהרת רווח חמורה שפרסמה החברה.

גירון, שהוחלף על-ידי סמנכ"ל הכספים אסף יצחיאק, נותר בעל המניות המרכזי בחברה, עם החזקה של 14.4% מההון. הוא ממשיך לכהן כדירקטור ויועץ לחברה בתחום איתור הזדמנויות השקעה וטכנולוגיות חדשות, לרבות עסקאות מיזוגים ורכישות.

בחברה מציינים, כי במהלך הרבעון הראשון הושלמה תוכנית התייעלות מקיפה בתחום הווידיאו, שכללה התאמת מסגרת הוצאות והתמקדות בתחומי הפעילות הרווחיים יותר שלה. התוכנית השפיעה לחיוב באופן חלקי בלבד ברבעון הראשון, וצפויה לבוא לידי ביטוי מלא ברבעונים הבאים של 2018.
מניית סומוטו רשמה היום עלייה של 3%, אולם בשנה האחרונה נפלה ביותר מ-30% ושוויה של החברה הצטמק לכ-130 מיליון שקל.

במקביל לפרסום התוצאות המקדמיות הכריזה סומוטו על השקת פלטפורמה טכנולוגית מתקדמת לפרסום בווידיאו, שפותחה על-ידי החברה, ומיועדת לקצר באופן משמעותי את הקשר בין מפרסם לבעל האתר, עם שקיפות מרבית ויצירת ערך משמעותית למפרסמים ולבעלי שטחי הפרסום.

יצחיאק ציין היום, כי "ברבעון הראשון של 2018 המשכנו להגדיל את הוצאות המכירה והשיווק בגין הפצת מוצרי החברה, וזאת לאור שיעורי הרווחיות שאותם אנו מזהים בפעילות זו. לאור נזילות גבוהה, התזרים החיובי המשמעותי ואסטרטגיית הצמיחה של החברה, אנחנו ממשיכים לבחון רכישת פעילויות סינרגטיות בתחומים משיקים לליבת הפעילות, מתוך מטרה להציף ערך לבעלי המניות של החברה".