עובדי עמיתים לא מרוצים מהתקדמות המו"מ ונוקטים עיצומים

בעקבות תלונות של עובדי עמיתים שלא קיבלו לדבריהם מענה ראוי, מאיימים העובדים בהשבתת מרכזי השירות • טוענים כי החברה מפרה זכויות, מונעת קידומים ונוקטת צעדים חד-צדדיים בשינויים הארגוניים

המנהל המיוחד של עמיתים, יואב בן אור / צילום: תמר מצפי
המנהל המיוחד של עמיתים, יואב בן אור / צילום: תמר מצפי

עובדי עמיתים, הגוף המנהל של 8 קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, הודיעו כי החלו לנקוט הבוקר (א') צעדים ארגוניים, וזאת בשל "אי-ההתקדמות וחוסר תום-לב שנוקטת ההנהלה במשא-ומתן מול העובדים ונציגי ההסתדרות". המנהל המיוחד של עמיתים הוא יואב בן אור.

הצעד של העובדים עלול להיות דרמטי ולפגוע בציבור רחב, וזאת מאחר שמדובר בגוף שאחראי על תשלום פנסיה חודשית לעשרות אלפי גמלאים. בהסתדרות ציינו היום כי בעמיתים "אמונים על טיפול בקרנות הפנסיה של למעלה מ-236 אלף גימלאים וכ-130 אלף מבוטחים פעילים, הנמצאים תחת כ-10,000 מעסיקים". נציין כי הקרנות הוותיקות אינן מקבלות לקוחות חדשים, וזאת כבר מאז שנת 199 .

כאמור, היום החלו העובדים באסיפת הסברה, כשלדבריהם מחר (ב') ירחיבו את העיצומים ולא יקבלו כלל קהל במרכזי השירות.

בהסתדרות מסבירים כי "העובדים מלינים על חוסר היוועצות והתנהלות חד-צדדית בכל הקשור לשינויים מבניים שעורכת ההנהלה בארגון, ועל הפרות בוטות ומהותיות של זכויות עובדי הקרנות, כגון אפליה בתנאי העסקת עובדי מרכזי השירות והימנעות מקידום עובדים בהסכמים קיבוציים".

מהנהלת עמיתים נמסר בתגובה כי "הנהלת עמיתים מנהלת דיאלוג שוטף ופתוח מול העובדים. אנו נמשיך להתנהל באופן מקצועי וענייני לטובת עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות ולטובת העובדים".

מעמיתים נמסר בתגובה כי "הנהלת עמיתים מנהלת דיאלוג שוטף ופתוח מול העובדים. אנו נמשיך להתנהל באופן מקצועי וענייני לטובת עמיתי ועובדי קרנות הפנסיה הוותיקות".