עליות בסיום המסחר בבורסה; בלוקצ'יין כרייה זינקה ב-50%

בסוף השבוע ארה"ב, צרפת ובריטניה הנחיתו מהלומת טילים על שלוש מטרות בסוריה, כגמול על השימוש בגז רעיל שעשה משטר אסד נגד אוכלוסייה אזרחית בדומא • המסחר בוול סטריט הסתיים בסוף השבוע בירידות • פערי הארביטראז' השליליים לוחצים את השוק

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (א') במגמה חיובית. מניות הסלולר, הובילו את העליות במדד ת"א 35.

שעות המסחר הראשונות נפתחו במגמה שלילית, זאת על רקע המתיחות הגיאו-פוליטית לאחר התקיפה בסוריה שהתרחשה בלילה שבין שישי לשבת, במהלכה ארה"ב, צרפת ובריטניה הנחיתו מהלומת טילים על שלוש מטרות בסוריה, כגמול על השימוש בגז רעיל שעשה משטר אסד נגד אוכלוסייה אזרחית בדומא, לא הרחק מדמשק, לפני פחות משבוע. באותה התקפה נספו כ-40 אנשים, לרבות משפחות עם ילדים שנחנקו למוות בעת שחסו במקלטים.

 

בנאום קצר לאומה אמר טראמפ, כי הפעולה כבר נמצאה בעיצומה בעת נאומו, שהחל ב-4 לפנות בוקר. "(השימוש בגזים רעילים) אינו פעולה של בן אנוש", אמר טראמפ. "אלה פשעים של מפלצת" [לידיעה המלאה].

נשיא סוריה בשאר אסד התייחס אתמול אחר הצהריים לראשונה לתקיפה שהובילה ארצות הברית ואמר כי "המערב הבין שאיבד שליטה ואמינות", בכל הקשור למלחמה המתנהלת במדינה השסועה זו השנה השמינית. לדבריו, המתקפה המשולבת רק מגבירה את נחישותה של דמשק "להילחם בטרוריסטים ולמחוץ אותם בכל סנטימטר של האומה". 

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה כי התקיפה, שהגיעה לאחר המתקפה הכימית של משטר אסד על אזרחים בדומא שבפאתי דמשק לפני שבוע, הייתה מוצדקת ולגיטימית.

המסחר בבורסות ניו-יורק הסתיים בסוף השבוע בירידות, בפתיחת עונת הדוחות. בתל-אביב ננעל המסחר ביום חמישי במגמה חיובית. התקיפה בסוריה משחררת לחץ, ופערי הארביטראז' השליליים לוחצים את השוק. טבע בפער שלישי של 1% .

מניית סלקום  עלתה בסמוך להכרזה על זכייתה במכרז של צה"ל ומשרד הביטחון, ותמשיך להעניק שירותי סלולר לעוד שלוש שנים.
(לסיפור המלא)

הבוקר פרסמה פרטנר  הודעה לפיה היא החלה בשיתוף פעולה עם שירותי הוידאו של אמזון. "ללקוחות פרטנר TV יש מעתה גישה ישירה מממיר פרטנר TV לשירות אמזון פריים וידיאו, המציע צפייה במגוון רחב של תוכן מקורי ורכש בינלאומי של אמזון פריים וידיאו, כולל סדרות טלוויזיה וסרטים", כך לשון ההודעה.

גם אחרי שמניות הבנקים הישראלים טיפסו בקרוב ל-20% בשנה האחרונה, בנק ההשקעות סיטי חיוביים לגבי ביצועי הסקטור הצפויים. סיטי העלה לפני מספר ימים לבנק דיסקונט  את ההמלצה מנייטרלי לקנייה, כך שכעת כל ארבעת הבנקים הגדולים בישראל שסיטי מסקר נמצאים בהמלצת קנייה. בנוסף סיטי גם העלה את מחיר היעד למניית בנק לאומי  ל-26 שקלים. מחיר זה גבוה ב-22% לעומת מחיר המניה הנוכחי, וזהו האפסייד הגבוה ביותר מבין מחירי היעד שקבע סיטי לבנקים הישראלים.

באשר לבנק הפועלים , בסיטי מציינים כי החקירה בארה"ב תמשיך להעיב על הבנק. סיטי קובע מחיר יעד של 28.5 שקלים למניה, המהווה אפסייד של 17% מהמחיר הנוכחי, ומציינים כי המחיר משקף ציפייה להפרשות נוספות בגין החקירה בארה"ב.

מחיר היעד של מניית מזרחי טפחות  עומדת אצל סיטי על 75 שקלים, 13% מעל מחיר השוק הנוכחי.  סיטי אמנם לא קובע מחיר יעד לבנק הבינלאומי , אך מציין לגביו כי הבנק ימשיך לצמוח בקצב מהיר יותר מהשוק [להרחבה].

סוגיית אישור היצוא לקנאביס לא תעלה היום לדיון בממשלה כמתוכנן. הדיון נדחה ככל הנראה בשבוע לכל הפחות, משום שאבי שמחון, היועץ הכלכלי של ראש הממשלה, טרם הגיש את הדוח המסכם לבדיקתו בעניין. דחיית ההחלטה עלולה להשפיע על מניות חברות גידול הקנאביס בבורסה: מדיוי  וטוגדר , שכבר החלו לפעול בתחום; וכן די פארם  ונקסט ג'ן , שהודיעו על כוונתן להיכנס לתחום; ועמיר שיווק , שהודיעה על כוונתה להשקיע בחברת הפארמה BOL. מבין הללו, רק BOL מוכנה לשיווק והיתר נמצאות לפני שלב השתילה [להרחבה].

באותו נושא, בלוקצ'יין כריה  דיווחה הבוקר כי השלימה את המיזוג עם ביטפארמס.

יצרנית חומרי ההדברה לחקלאות, חברת אדמה , פרסמה בסוף השבוע הערכות מוקדמות לרבעון הראשון של 2018, ולפיהן היא רשמה בתקופה זו רווח נקי של בטווח של 295-326.3 מיליון דולר (1.875-2.075 מיליארד יואן). הרווח למניה הסתכם בתקופה זו בטווח של 0.1206-0.1334 דולר [לקריאה נוספת].

ביוקנסל  מרכזת עניין גם היום לאחר שהחברה דיווחה ביום חמישי לבורסה כי חתמה על הסכמים מחייבים להשקעה כוללת של 22.8 מיליון דולר בחברה. את ההשקעה תוביל קרן שביט קפיטל, ואליה יצטרפו גופי השקעה נוספים מארה"ב ומישראל. כמו כן, בהשקעה ישתתפו בעלי מניות קיימים, לרבות כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, בעלת השליטה בחברה.

אלביט  הודיעה בשבוע שעבר על השלמת רכישת הנכסים והפעילויות של החברה האמריקאית הפרטית Universal Avionics Systems Corporation תמורת כ-120 מיליון דולר (כ-420 מיליון שקל). החברה דיווחה לפני כ-3 שבועות שהיא נמצאת בתהליך לרכישת נכסי החברה מארה"ב וקיבלה את האישורים הנדרשים מהממשל להשלמת העסקה. החברה תמשיך לפעול תחת אותה הנהלה, צוות עובדים ושם, כחברה-בת אמריקאית בבעלות מלאה של אלביט.

חברת אפולו פאוור  דיווחה בשבוע שעבר על "התקדמות בפיתוח הערכה הסולארית המודולרית של החברה לצורך כריית מטבעות וירטואליים". 

האם חברת פרוטרום  שרכשה עשרות חברות בשנים האחרונות, עומדת בפני רכישתה על-ידי אחת החברות הגדולות בעולם בתחום פעילותה? החברה, יצרנית חומרי הגלם ותמציות טעמים לתעשיית המזון והמשקאות, עדכנה הבוקר, בתגובה לפרסום בתקשורת, כי "מזמן לזמן היא בוחנת ומקיימת שיחות בדבר אפשרות ביצועם של מהלכים אסטרטגיים, לרבות בדרך של מיזוג או רכישה".