רווח חד-פעמי הזניק את רווחי חברת אדמה ברבעון הראשון

בניטרול הרווח החד-פעמי דווקא נרשמה ירידה מסוימת ברווח הנקי ברבעון הראשון, וזאת בשל חולשה במכירות באירופה

חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה / צילום: אלון רון
חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה / צילום: אלון רון

יצרנית חומרי ההדברה לחקלאות, חברת אדמה, פרסמה היום (ו') הערכות מוקדמות לרבעון הראשון של 2018, ולפיהן היא רשמה בתקופה זו רווח נקי של בטווח של 295-326.3 מיליון דולר (1.875-2.075 מיליארד יואן). הרווח למניה הסתכם בתקופה זו בטווח של 0.1206-0.1334 דולר (0.7664-0.8479 יואן).

חברת אדמה פתרונות לחקלאות הישראלית השלימה ברבעון השלישי של 2017 את מיזוגה עם ואל תוך חברת סנונדה הסינית, שמניותיה נסחרות בבורסת שנזן. מאז פועלות השתיים תחת השם אדמה, כשבעלת השליטה בחברה הממוזגת היא ענקית הכימיקלים הסינית כמצ'יינה.

טרם המיזוג, רשמה סנונדה ברבעון הראשון אשתקד רווח נקי של 8.5 מיליון דולר ואילו אדמה הציגה באותה התקופה רווח נקי של 114 מיליון דולר. כך שתוצאות החברה הממוזגת מעידות לכאורה על זינוק של לפחות 140% ברווח הנקי ברבעון הראשון, לעומת הרווח הנקי שהציגה אשתקד כל חברה בנפרד.

עם זאת, בפועל הושגה הצמיחה ברווח הנקי רק כתוצאה מרווח חד-פעמי שרשמה אדמה פתרונות חקלאות בגין מכירת הזכויות על חלק ממוצריה המשווקים באירופה. מכירה זו נעשתה כחלק מעסקה במסגרתה רכשה כמצ'יינה את הבעלות על חברת סינג'נטה השווייצרית, שנחשבת לאחת מהיצרניות הגדולות בעולם של מוצרי הדברה מוגני פטנט וזרעים מהונדסים. לדברי אדמה, הכספים שהתקבלו ממכירת אותם מוצרים, שימשו אותה לתשלום לסינג'נטה עבור תיק מוצרים המשווקים באירופה, בעלי מאפיינים דומים לאלו שנמכרו.

לדברי הנהלת אדמה, בניטרול הרווח החד-פעמי ממכירת המוצרים דווקא נרשמה ירידה מסוימת ברווח הנקי של שתי החברות יחדיו ברבעון הראשון (כלומר רווח נקי נמוך יותר מ-123 מיליון דולר), וזאת בשל חולשה במכירות באירופה. חולשה זו נבעה הן בשל התארכות החורף השנה ביבשת, שעכבה את רכישת מוצרי ההדברה בידי החקלאים, והן בשל מועד מכירת הזכויות על המוצרים באירופה כחלק מעסקת סינג'נטה.

מניית החברה הממוזגת אדמה-סנונדה נסחרה היום בבורסת שנזן לפי מחיר של 14.95 יואן, המשקף לחברה שווי של 35.2 מיליארד יואן (5.6 מיליארד דולר).