גיוסי ביומד: ביוקנסל גייסה 23 מיליון דולר; אינטק - 35 מיליון ד'

ביוקנסל הודיעה בעבר כי בכוונתה להירשם לנאסד"ק, ושביט מוכרת כקרן המשקיעה בחברות לפני הנפקה

חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה
חברת הביומד ביוליין / צילום: אתר החברה

חברת התרופות לסרטן ביוקנסל  גייסה 23 מיליון דולר, בהובלת קרן שביט ובהשתתפות בעלת המניות הגדולה בחברה, כלל תעשיות ביוטכנולוגיה. הסכום אמור לאפשר לחברה להשלים את ניסוי שלב III במוצר המוביל שלה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. 

החברה הודיעה בעבר כי בכוונתה להירשם למסחר בנאסד"ק, ואולי גם להימחק בהמשך מן הבורסה בתל-אביב, וקרן שביט אכן מוכרת כקרן המשקיעה בחברות לפני הנפקה.

הגיוס בוצע לפי שווי של 1.35 שקל למניה (3.4% מעל מחיר המניה אתמול לפני ההודעה), והמשקיעים קיבלו גם אופציות לרכישת מניות החברה ביחס של 0.8 אופציות למניה, במחיר מימוש של 1.6 שקל למניה (24% מעל המחיר הנוכחי).

נוסף על כך, יוענקו למשקיעים הגנות מחיר אם תונפק החברה במחיר למניה נמוך ב-30% מהמחיר בהשקעה הנוכחית.

ביוקנסל דיווחה כבר בינואר על כוונתה לגייס כ-25 מיליון דולר בהובלת קרן פרטית, אך שמה של שביט לא נמסר אז. מחיר המניה שננקב אז היה 1.6 שקל למניה, ובסופו של דבר נסגרה העסקה במחיר מעט נמוך יותר. 

בעלי המניות הבולטים בחברה לפני הגיוס, שישתתפו גם בהשקעה הנוכחית, הם כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (44%), קרן אדג'ווטר (20%) וקרן פלסייד (19.4%). כת"ב תשקיע 3 מיליון דולר במסגרת הסבב, ותחזיק בעקבות הסבב 32% מהחברה. שוויה של ביוקנסל עומד על 125 מיליון שקל, ושוויה של כת"ב על 450 מיליון שקל. מניות שתי החברות לא הגיבו לידיעה.

ביוקנסל מסרה אשתקד, כי בידיה הצעה ממשקיעים פרטיים להשקיע בחברה, אולם בתנאי שתהפוך פרטית. זה היה המניע המדווח להצעת רכש שפרסמה החברה, לפי מחיר של 1.4 שקל המשקף מחיר אפקטיבי נמוך יותר בגלל הכללת אופציות. הצעת הרכש אמנם לא התקבלה על-ידי המשקיעים, אולם בעקבותיה זינקה מניית החברה בכ-100%, וכך התאפשרה ההשקעה הנוכחית, אשר גם שיפרה את הפיזור של המניות ואת הסחירות.

ביוקנסל מפתחת, כאמור, תרופה לסרטן, והמוצר המוביל שלה מיועד לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. החברה מעוניינת להיכנס לניסוי שלב III (ובמקביל, או לאחר מכן, לעוד ניסוי שלב III מאשש) בתרופה. מתחילת 2016 מנהל את החברה ד"ר פרנק הלוסקה, לשעבר הסמנכ"ל הרפואי של חברת Ariad.

אינטק ירדה למחיר ההנפקה

חברת התרופות אינטק פארמה   גייסה אתמול בתל-אביב ובנאסד"ק, במקביל, 35.4 מיליון דולר לפי מחיר של 5.25 דולרים למניה - נמוך ב-18% מהמחיר שבו נסגר המסחר במניה בנאסד"ק לפני פרסום ההודעה.

אתמול ירד מחיר מניית החברה בנאסד"ק ובתל-אביב עד למחיר ההנפקה, ואינטק נסחרת לפי שווי של 130 מיליון דולר. את ההנפקה הובילה אופנהיימר ושות', יחד עם לנדנבורג ת'למן ורות' קפיטל כחתמי משנה.

נכון לסוף 2017 היו לאינטק 55 מיליון דולר בקופת המזומנים, וקצב השריפה שלה עמד על כ-10 מיליון דולר לרבעון, שרובם הוקדשו לניסוי הקליני. כך, שהסכום המשולב עשוי לאפשר לחברה לא רק לסיים את הניסוי, אלא גם להגיע לשלב המסחור של הטכנולוגיה כשהיא אינה משוועת למזומנים.

החברה ציינה בעבר כי היא מקווה לחתום על הסכם מסחור למוצר, ואין בכוונתה לשווקו בעצמה. אולם, עליה להיערך גם לאפשרות של שיווק עצמאי, כדי לא להגיע מעמדת נחיתות למו"מ עם משווקים פוטנציאליים. הסכום שגויס יכול לעזור לחברה להתמודד גם עם מצב של כישלון בניסוי וצורך לחפש לחברה דר חדשה במקרה כזה, שכן יתר מוצריה נמצאים כולם בשלב הקדם-קליני. 

את קרן שביט קפיטל מייצגים עורכי הדין הארי גרינברג ועמי הורדס ממשרד אפרים אברמזון ושות'.