חשש מתקיפה בסוריה: אזהרה לחברות התעופה במזרח התיכון

הארגון לבטיחות אווירית יורוקונטרול שיגר אזהרה לחברות התעופה המפעילות טיסות במזרח התיכון, בדגש על טיסות החולפות באזור ניקוסיה שבקפריסין, לאור החשש מפתיחת מתקפה אווירית בסוריה ב-72 השעות הקרובות

הארגון לבטיחות אווירית יורוקונטרול שיגר אזהרה לחברות התעופה המפעילות טיסות באזור המזרח התיכון לאור החשש מפתיחת מתקפה אווירית בסוריה ב-72 השעות הקרובות - כך מפרסמת התקשורת העולמית.

הארגון טוען כי טילי אוויר-קרקע וטילי שיוט שעשויים להיות משוגרים באזור עשויים לשבש את מערכות הניווט של מטוסי חברות התעופה המפעילים טיסות במדינות המזרח התיכון, בדגש על טיסות החולפות באזור ניקוסיה שבקפריסין.

האזהרה באה לאור התבטאויותיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדבר האפשרות לפצוח בפעולה צבאית בסוריה בעקבות מתקפת הגז בסוף השבוע האחרון. טראמפ ביטל את נסיעתו המתוכננת לדרום אמריקה והזהיר השבוע מפני תגובה "מהירה וחזקה".

 

אזהרת ארגון היורוקונטרול מציעה לקחת בחשבון את אפשרות התקיפות האוויריות בסוריה בכל הנוגע לתכנון הטיסות במדינות שבאזור. יצוין במקביל כי טיסות מסחריות שמבוצעות מעל שמי סוריה כוללות כיום רק את חברת התעופה הסורית סיריין אייר ואת החברה הלבנונית מידל איסט איירליינס (לפי ממצאי אתר FlightRadar24).

באתרי החדשות השונים פורסמו תגובות של נציגי חברות התעופה באירופה לאור האזהרות כאמור, בהן למשל של לופטהנזה, שלפי הודעת הדובר שלה מודעת לאזהרות האמורות. החברה אף הדגישה כי חברות התעופה שבקבוצה לא טסות מזה זמן מה במרחב האווירי שמעל סוריה.

בנוסף, חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי ביצעה הערכת בטיחות וביטחון, וכי תנקוט אמצעי זהירות, כולל בכל הנוגע לטיסותיה בקווים מתל-אביב. גם החברות ריאנאייר ובריטיש הודיעו כי הן בוחנות את משמעות האזהרות. 

מאיזי ג'ט נמסר בתגובה: "איזי ג'ט ביצעה הערכה בטיחותית וביטחונית של הפעילות באזור, וכתוצאה מכך תנקוט מספר אמצעי זהירות, כולל ניתוב הטיסות מתל-אביב. בטיחות הנוסעים וצוות המטוס הם בראש סדר העדיפויות של איזי ג'ט". 

רשות שדות התעופה בישראל לא קיבלה הוראות מיוחדות בעניין, ולכן אין כל שינוי בהנחיות לחברות התעופה. גם באל-על מכירים את הנושא אך לא מגיבים בכל הנוגע לנושאי ביטחון. לאזהרות אין נגזרות שקשורות בפעילות בנמל התעופה בן-גוריון, וברשות מדגישים כי לא התקבלו כל הוראות מיוחדות בנושא.