סטלה הנדלר מקדמת את פרויקט הסיבים האופטיים

דירקטוריון בזק צפוי לדון בפרויקט הסיבים האופטיים של החברה בשבוע הבא • מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית שעלותו מוערכת במיליארדים

סטלה הנדלר / צילום: אביב חופי
סטלה הנדלר / צילום: אביב חופי

מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, צפויה להציג בשבוע הבא בפני דירקטוריון החברה את עקרונות התוכנית לפריסת הסיבים האופטיים לבתים.

כפי שנחשף ב"גלובס", הנדלר מתכוונת לקדם את הפרויקט טרם עזיבתה בעוד כשלושה חודשים. גם דוד גרנות, יו"ר הדירקטוריון הזמני, תומך בקידום הפרויקט. השניים רואים בו אינטרס ראשון במעלה עבור בזק.

יחד עם זאת, הפרויקט ככל הנראה לא יעלה לאישור הדירקטוריון כבר בשבוע הבא, אלא רק ייערך דיון אודות המשמעויות שלו. האישור יינתן במועד מאוחר יותר. חשוב לומר שמדובר בפרויקט יקר במיוחד שעלותו עשויה להגיע לכמה מיליארדי שקלים.

הפרויקט שנועד לאפשר מהירות גלישה בלתי מוגבלת באינטרנט ולהחליף את הפריסה הקווית הישנה של בזק, יצא לדרך כבר ב-2012. ישראל נחשבת לאחת המדינות המפגרות בתחום, ושימוש בסיבים אופטיים נעשה כבר מספר שנים ברחבי העולם.

בזק התנתה בעבר את פריסת הסיבים האופטיים, פרויקט בעל חשיבות לאומית, בביטול ההפרדה המבנית. החקירות סביב החברה הובילו לכך שבשלב הנוכחי היא לא בדיוק במצב שהיא יכולה להציג התניות כאלה, וביטול ההפרדה המבנית יידון מבלי לקשור בין הדברים.

עוד לפני חג הפסח, בזק שלחה למשרד התקשורת מסמך עקרונות אודות המיזם שבו היא גם מציעה פתרון לשימוש מתחרותיה בסיבים שתפרוס. המודל שמציעה בזק הוא מחיר קמעונאי מינוס 15% לכל חברה שתרצה לחכור ממנה סיב לבית לקוח.