אקזיט של 100 מיליון: פאלו אלטו רכשה את סקדו הישראלית

החברה של ניר צוק רכשה את פלטפורמת איסוף ושמירת המידע שהייתה לאחת ממתחרותיה • קרן RDC השקיעה 5 מיליון דולר בסה"כ, ול"גלובס" נודע כי ההחזר שלה מהעסקה יעמוד על 18 מיליון דולר

פאלו אלטו נטוורקס  רכשה את הסטארט-אפ הישראלי סקדו (Secdo) בכ-100 מיליון דולר. על פי מקורבים לסקדו, שווי העסקה הוא כ-100 מיליון דולר.

פאלו אלטו נוסדה על ידי ניר צוק, יוצא צ'ק פוינט, והיא המתחרה הישירה שלה. בארבע השנים האחרונות זינק שוויה של פאולו אלטו מכ-6 מיליארד דולר ל-14 מיליארד. מספר לקוחות החברה עומד על כ-45 אלף, וצומח בכ-2,000 מדי חודש, ומספר העובדים עלה מ-250 לכ-5,000 וממשיך לצמוח בכמה מאות מדי רבעון. הכנסותיה בשנה הפיסקלית שעברה עקפו את אלה של צ'ק פוינט ועומדות על 1.76 מיליארד דולר, לעומת 1.74 מיליארד דולר לצ'ק פוינט.

סקדו פיתחה פלטפורמה רחבה אשר אוספת ושומרת, באופן רציף, את כל המידע על השימוש בעמדות הקצה. את המידע היא מנתחת באופן אוטומטי באמצעות שימוש במנוע ניתוח וחקירה מוגן פטנטים. הפלטפורמה משמשת ארגונים, ומאפשרת לצוותי אבטחת המידע של הארגונים, לחקור ולאמת כמות רבה של התראות בצורה מהירה.

הטכנולוגיה של סקדו אוספת את מה שקורה בתחנות הקצה לאורך זמן ומנתחת את המידע הזה בשרת המרכזי. הדבר מאפשר לחברה לספק ללקוחותיה שני דברים: ראשית הם מסוגליים לזהות תקיפות. הדבר השני הוא לתת תמונה מלאה של כל ההתרחשויות עד רגע התקיפה - שני הדברים הללו נעשים באופן אוטומטי באמצעות המנוע האנליטי שפיתחו. סקדו אוספת את כלל המידע ומחברת אותו לכדי תמונה מלאה, לכל אירוע בנפרד. התמונה הזאת מוצגת בזמן אמת למשתמש הקצה.בנוסף, סקדו אוספת את המידע על התקפות עבר כדי לספק שיטות טיפול והסרת איומים, באופן שאמור להחזיר את עמדת הקצה ואת הרשת הארגונית למצב של טרום תקיפה.

הרכישה מוסיפה את יכולות איסוף וחקירת המידע של סקדו מנקודות הקצה, למוצר Traps לאבטחת המידע לנקודות קצה של לקוחות פאלו אלטו. "אנחנו מאמינים שצוותי אבטחת מידע זקוקים לכלי המתקדם והעקבי ביותר בנוגע לאבטחת נקודות קצה. עם הפתרון של סקדו כחלק מהפלטפורמה של פאלו אלטו נטוורקס, אנחנו נאיץ את היכולת לזהות ולמנוע מתקפות אבטחת מידע בענן, בתחנות הקצה וברשת" מסר מארק מקלולין, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו נטוורס.

עד לרכישה גייסה סקדו מעל 11 מיליון דולר, בסבב סיד של 3 מיליון דולר וסבבב A של 8 מיליון דולר. את סבב A הובילה קרן RDC (בבעלות משותפת של אלרון ורפאל), וכן השקיעו בחברה קרן הון הסיכון של איל עופר O.G. Tech Ventures ואיינג'לים, בינהם מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט, ומייסדי חברת אנוביט, פרופ' אודי ווינשטיין, ד"ר אופיר שלוי ואריאל מייסלוס. קרן RDC היא המשקיע הגדול ביותר בסקדו והחזיקה עד כה 20% מהחברה. היא השקיעה 5 מיליון דולר בסה"כ, ולגלובס נודע כי ההחזר שלה מהעסקה יעמוד על 18 מיליון דולר. בנוסף, קרן ההשקעות של אייל עופר החזיקה כ-10% בחברה. יו"ר אלרון אדוארדו אלשטיין מסר בעקבות העסקה כי תחום הסייבר יהיה מבחינת החברה מנוע צמיחה משמעותי לשנים הקרובות.

סקדו הוקמה בשנת 2015 ע"י שי מורג (מנכ"ל) וגיל ברק, שניהם יוצאי יחידת העילית 8200. החברה מעסיקה כיום כ-70 עובדים, 50 מתוכם במרכז הפיתוח של החברה ברעננה ועובדים נוספים בארה"ב ובבריטניה. בעקבות הרכישה, עובדי החברה צפויים להשתלב בפאלו אלטו נטוורקס.

תז: סקדו

שנת הקמה: 2015. 

מייסדים: שי מורג וגיל ברק. 

מס' עובדים: 70. 

מיקום: רעננה, ישראל, ארה"ב ובריטניה.

משקיעה מרכזית: RDC. 

גיוסים עד כה: 11 מיליון דולר.

רכישה: כ-100 מיליון דולר.