חברת התזונה המותאמת אישית נויטרינו גייסה 10 מיליון דולר

חזון החברה הוא לפתח את ה-Foodprint, המדד המותאם אישית של השפעת מזון על גופנו

 

 

מזונות בריאות /  צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מזונות בריאות / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת נוטירינו הישראלית-אמריקאית הודיעה היום על גיוס של 10 מיליון דולר לפיתוח מערכת המידע שלה שנועדה לספק תזונה מותאמת אישית ליחידים ותובנות לגבי השפעת מזון על הבריאות לחברות העוסקות בתחום. את ההשקעה הובילו פרג וונצ'רס, שהם משקיעים קיימים בחברה. כמו כן השתתפו פרג וונצ'רס, קרן המשקיעה במיזמים אמריקאים וישראלים בתחומי המידע, נילסן וונצ'רס, השייכת לחברת נילסן אשר מנהלת מאגרי מידע ענפים לגבי דפוסי צרכנות מסוגים שונים, ו- Gandyr Group בשליטת יהודית יובל רקנאטי.

נוטרינו פיתחה מערכת ביג דאטה אשר פועלת לגלות את ההשפעה של סוגי מזון שונים על גוף האדם, ואת ההבדלים בין ההשפעות של מזונות שונים על אנשים שונים. היא משלבת בין מידע שנאסף מהמשתמשים לגבי המזון שהם אוכלים, לבין מידע ממכשירי ניטור שונים ומקורות מידע נוספים. החזון הוא ליצור לכל אדם "טביעת אוכל" (Foodprint), המנבאת כיצד המזון שהוא אוכל ישפיע על גופו. החברה מאמינה כי אם כל אדם יבין את טביעת האוכל האישית שלו, ניתן יהיה להשתמש בה כחלק מהטיפול במחלות כרוניות, בעיקר סוכרת, וכן לשפור תהליכי הרזיה.

נוטרינו פועלת כבר היום בשותפות עם חברות בינלאומיות, בעיקר מתחום הסוכרת, כמו מדטרוניק ואבוט (המפתחות מכשור רפואי בתחום הסוכרת), וולטוק (המספקת מערכת לניהול הקשר בין חולים במערכת כרונית ומערכת הבריאות), דקסקום (המפתחת מכשיר לניטור רציף של סוכר בדם) ו- IBM-Watson (אחת ממערכות ניתוח הביג דאטה המובילות בעולם).

מנכ"ל החברה, יעל גלסמן, מסרה כי: "הטכנולוגיה שלנו חושפת את הקשרים הבלתי נראית עד כה, בין בני אדם לבין המזון שלהם. "כפי שהראינו בשותפויות שלנו עם חברות בינלאומיות - ההזדמנויות הן עצומות".

החברה מסרה כי הטכנולוגיה תשמש לשם יצירת שותפויות נוספות, טיוב מאגר המידע שכבר היום הוא מן הגדולים מסוגו ומכיל מידע על מיליוני סוגי מזון. עוד מסרה כי הפלטפורמה הייחודית שלה תאפשר לחברות השותפות שלה לשפר את סיכויי ההצלחה של מוצריהן (למשל מוצרי הטיפול בסוכרת וניהולה), להבין טוב יותר את דפוסי האכילה באוכלוסיה ולזהות הזדמנויות.

"תחום הבריאות הדיגיטלית צפוי לגלגל מאות מיליארדי דולרים בעשורים הקרובים", אמר היום זיו בן ברוך, שותף מנהל בפרג וונצ'רס. "ישנה דרישה הולכת וגוברת של הצרכנים למידע על המזון שהם אוכלים ועל השפעתו הבריאותית. מידע תזונתי הוא ההזדמנות הבלתי מנוצלת הכי גדולה בתחום הזה".

המוצר הראשון של נוטרינו, המיועד לסוכרת, הושק ב-2016. זוהי אפליקציה בה משתמש הצרכן הסופי אך היא יכולה להיות מקושרת למאגרי מידע של חברות המכשור הרפואי (כמו אבוט ומדטרוניק) או חברות ניהול הבריאות (כמו וולטוק), ואשר מציעה עצות מותאמות אישית למטופל לגבי המזון שעליו לצרוך על פי תגובותיו למזון עד כה (מבחינת רמות הסוכר בדם). לפני כשנה חשפה החברה כי בניסוי שערכה, מצאה כי המוצר מוריד את מספר התקפי ההיפוגליקמיה (ירידה מסוכנת של רמות הסוכר בדם).

החברה הוקמה על ידי יונתן ליפקין וד"ר ירון חדד.

תזונה משפיעה על ההתפתחות של מחלות רבות, בעיקר מחלות מטבוליות כמו סוכרת ומחלות לב, אך גם מחלות עיכול, מחלות דלקתיות ובמידה פחותה אך עדיין משמעותית כנראה גם דמנציות שונות, סרטן וכדומה. תזונה מותאמת אישית צריכה לקחת בחשבון הן את המחלות או המצבים הבריאותיים שאיתם המטופל מתמודד, והן מאפיינים שונים במטופל כגון - מין, גנטיקה, משקל, דפוסי צריכת המזון, דפוסי פעילות פיזית, הרכב חיידקי מעי, סביבת עבודה, חשיפה למזהמים, רמות עקה נפשית ועוד מאפיינים רבים.

החברה המוכרת בארץ בתחום זה היא DayTwo , אשר מבססת המלצות למטופלים על בסיס הרכב חיידקי המעי שלהם, ספציפית לשם הפחתת רמות הסוכר בדם. נוטרינו מעוניינת למעשה 'לדלג' על שלב אבחון המנגנון שבאמצעותו המזון משפיע על בריאות המטופל, ולהגיע על בסיס ניתוח מידע רב, לקשר בין מזון מסויים לבין תוצאה קלינית מסויימת אצל אנשים בעלי פרופיל בריאותי מסויים.

נוטרינו - תעודת זהות

שנת הקמה: 2011

תחום פעילות: התאמה אישית של המלצות תזונה על בסיס ביג דאטה

מייסדים: יונתן ליפקין וד"ר ירון חדד

מנכ"ל: יעל גלסמן

משקיעים: New York Angels Group , פרג וונצ'רס, נילסן, גנדיר, Caixa Capital , לומינוקס, שמואל סומך, קרן BIRD