נייקי רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית אינברטקס

סכום העסקה טרם פורסם • אינברטקס פועלת בתחום הראייה הממוחשבת ומציעה כלים להתאמת בגדים לגוף באמצעות טכנולוגיית תלת-ממד

המערכת של אינברטקס / צילום: אינברטקס
המערכת של אינברטקס / צילום: אינברטקס

ענקית ההנעלה ובגדי הספורט נייקי הודיעה כי היא רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אינברטקס (Invertex) בסכום שטרם פורסם.

אינברטקס נוסדה ב-2014 על ידי דיוויד בלייכר, המהכן כמנכ"ל, דניאל וייס ותמיר לוסקי. החברה פועלת בתחום הראייה הממוחשבת ומציעה כלים להתאמת בגדים לגוף באמצעות טכנולוגיית תלת ממד. החברה מתמקדת בשוק ההנעלה ומאפשרת מדידה מדויקת של כפות הרגליים באמצעות מכשיר המיועד לשימוש בחנויות פיזיות או באמצעות אפליקציית מובייל יעודית.

אדם סוזמן, ראש המחלקה הדיגיטלית של נייקי מסר בהודעת החברה כי הם מקווים ש"הרכישה תרחיב את היכולות הדיגיטליות של נייקי ואת יכולות הראייה הממוחשבת והאינטליגנציה המלאכותית של החברה, כאשר אנחנו יוצרים את חווית הלקוח הטובה ביותר בכל נקודה". נייקי משקיעה בטכנולוגיות שיהפכו את חוויית הקנייה לדיגיטלית, כאשר בחודש שעבר החברה רכשה את Zodiac, חברת ניתוח דאטה מניו-יורק.

מנכ"ל אינברטקס מסר כי "הקשר של נייקי ללקוחותיהם וההבנה שלהם את הלקוחות היא ללא תחרות. אנחנו מצפים להצטרף אל הצוות שלהם ולעזור להוביל את הפעילות מול הלקוחות".

תישאר בארץ

אפליקציית המובייל של אינברטקס מאפשרת למשתמשים לסרוק את כפות רגליהם באמצעות צילום במצלמת הטלפון החכם, ולקבל את המידות המדויקות של הנעליים שיתאימו להם ביותר, בתוך כמה שניות. כך הם יכולים לבצע רכישת נעליים באינטרנט, ללא מדידה. הטכנולוגיה של אינברטקס מתאימה למדידה של חלקי גוף שונים ויכולה להיות מיושמת על מגוון של פריטי אופנה, אך החברה מתמקדת בנעליים, משום שהן אחד המוצרים שקשה במיוחד לרכוש באינטרנט. לעומת פרטי לבוש אחרים, ההתאמה המדויקת של נעל חשובה במיוחד. עם זאת, הפער בין זוגות נעליים במידה זהה מדגמים שונים יכול להיות גדול במיוחד.

אינברטקס גייסה השקעה של 2 מיליון דולר באפריל 2017. את ההשקעה הובילה קרן First של OurCrowd, עם למעלה ממחצית מסכום ההשקעה, והשתתפה בו חברת קמעונאות האופנה Permoda הבינלאומית לצד איינג׳לים.

ג'ון מדבד, מנכ"ל OurCrowd אמר ל"גלובס" כי "זו חברת פורטפוליו של ארקראוד פירסט, קרן הסיד שלנו. הקמנו אותה ב-2015 כדי להגביר את ההשקעות שלנו בחברות סיד. אינברטקס היא דוגמה למה שקיווינו לעשות: הטכנולוגיה שלה פורצת דרך ומהווה גיים צ'יינג'ר רציני לכל התחום של ההנעלה, ונייקי קפצה על זה". מדבד אף מסר כי החברה צפויה להשאיר בארץ.

■ ת.ז: אינברטקס

הקמה: 2014

השקעות: 2 מיליון דולר

משקיעות בולטות: OurCrowd ו- Permoda

מייסדים: דיוויד בלייכר, המהכן כמנכ"ל, דניאל וייס ותמיר לוסקי

מיקום: תל אביב