נעילה ירוקה בת"א; חברות התקשורת והטכנולוגיה עלו ב-2%

בניו יורק מתנהלת מגמה חיובית • אופקו הודיעה על מחיקתה מהמסחר בת"א

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אמש בניו-יורק. מדד ת"א 35 עולה בכ-1%, כמו גם מדד 125. מניות התקשורת והטכנולוגיה ננעלו בעליות שערים משמעותיות.

 

מעיבה על המסחר היום בבורסה התקיפה בסוריה שמיוחסת לישראל ועלולה להכביד על מערכת היחסים הסבוכה בלאו הכי במזרח התיכון בין שני הגורמים הדומיננטיים - ישראל ורוסיה, שהופכת להיות המעצמה היחידה בפועלת באזור. הלילה פורסמו בכלי התקשורת האמריקאים ידיעות על ניסיונות אמריקאים לגייס סוג של קואליציה עם המערב לתקיפה בסוריה, שאם אכן תתבצע, עשויה להחזיר את ארה"ב והמערב לסוג של השפעה במזרח התיכון, נתון שלא יזיק למעמדה של ישראל.

חברת הביומד הרב-תחומית אופקו , בראשותו של יו"ר טבע לשעבר ד"ר פיליפ פרוסט, הודיעה אתמול בלילה עם כוונתה להימחק ממסחר דואלי ולעבור להיסחר בנאסד"ק בלבד [להרחבה].

בתל-אביב המשיכה לרכז עניין מניית שיכון ובינוי  שיצאה בשבוע האחרון לראלי של 16% לאחר שנחתכה בעקבות החקירה שמתנהלת נגד החברה וחלק מבכירה על פעילות לא כשרה באפריקה. אתמול היה זה בית ההשקעות אקסלנס שהעלה המלצה למניה וקבע כי מדובר בהזדמנות קניה.

סלקום , שפתחה הבוקר בפער חיובי, ריכשה עניין לאחר פרסום כי אדוארדו אלשטיין מעוניין להגדיל את החזקותיו בחברה. בין אם הפרסום נכון ובין אם לאו, לא ברור מה אלשטיין רוצה - אם לקנות את בזק, להגדיל החזקות בסלקום או סתם לקבל את מנת הכותרות היומית שלו. כך או אחרת, המחירים בשוק הסלולר מתייצבים, ואם החברה החדשה של חזי בצלאל לא תטלטל את השוק (בסבירות נמוכה שתעשה כן), הרי שמנוע הצמיחה של סלקום בשוק הטלוויזיה יכול ליצור מצב מעניין במניה.

מניית טבע  פתחה בפער חיובי. אתמול פרסמה החברה כי החליטה לסגור את המפעל באשדוד ולפטר מחצית מעובדיו. בשוק ההון מקבלים את ההודעה באופן חיובי, מאחר שנראה שקאר שולץ מתכוון באמת ליישם את תוכנית ההתייעלות שאמורה להוציא את החברה מהבוץ.

יבואנית ויצרנית מוצרי החשמל תדיראן  הנמצאת בשליטת משה ממרוד (70%), חוזרת לפעילות בינלאומית אחרי 8 שנים, ותחל לייצא מזגנים מחוץ לישראל, כולל לארה"ב [לידיעה המלאה].

פוקס  וחברה לישראל  רשמו עליות משמעותיות.