הלמ"ס: השכר הממוצע בחודש ינואר עומד על כ-10,200 שקל

עפ"י הלמ"ס, בחודשים נובמבר עד ינואר עלה השכר הממוצע למשרה מלאה של שכיר במשק בקצב שנתי של 2.4% במחירים שוטפים או 1.7% במחירים קבועים • העובדים בענפי השירותים הפיננסיים הכוללים את עובדי הבנקים וחברות הביטוח נהנו מעליית השכר החדה ביותר

שכר / צילום: Shutterstock
שכר / צילום: Shutterstock

השכר הממוצע למשרה מלאה של שכיר בישראל עמד בחודש ינואר על 10,208 שקל ברוטו במחירים שוטפים - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתוני השכר והמשרות שמפרסמת היום הלמ"ס (המתייחסים למשרות מלאות ולא לשכירים) מצביעים על המשך המגמה החיובית בשוק העבודה במשק. 

על-פי הלמ"ס, בחודשים נובמבר עד ינואר עלה השכר הממוצע למשרה מלאה של שכיר במשק בקצב שנתי של 2.4% במחירים שוטפים או 1.7% במחירים קבועים (מחירים קבועים הם בנטרול השפעת עליות או ירידות המחירים במשק). בחודש ינואר לבדו נוספו למשק כ-24 אלף משרות שכיר, גידול של כ-0.6%.

העובדים בענפי השירותים הפיננסיים הכוללים את עובדי הבנקים וחברות הביטוח נהנו מעליית השכר החדה ביותר - 7.5% בחישוב שנתי בחודשים נובמבר ינואר שבאה בהמשך לעליית שכר של 10.1% בחודשים אוגוסט אוקטובר. העלייה מוסברת בהעלאת שכר המינימום בקרב מרבית חברות הביטוח ועל העלאת השכר האוטומטית לעובדי הבנקים. השכר הממוצע בסקטור החברות הפיננסיות עומד נכון לחודש ינואר על 19,527 שקלים ברוטו והוא מקדים את השכר הממוצע בחברות הממשלתיות העומד על 17,638 שקל. השכר הממוצע במגזר הממשלתי בו מועסקים כ-19% מהשכירים בישראל עמד בסוף ינואר על 10,160 שקלים ובמגזר הפרטי, ללא החברות הפיננסיות על 10,889 שקל לחודש ברוטו.

גם במספר המשרות במשק נרשמה בחודש ינואר עלייה והוא הגיע ל-3.8 מיליון. מאחורי הנתון עומד גידול של 22,500 משרות של עובדים ישראלים וגידול של 2,000 משרות של עובדים זרים.