כבר לא "בועה": סורוס מתכוון להשקיע במטבעות דיגיטליים

בתחילת השנה אמר המיליארדר כי המטבעות הדיגיטליים אינם יכולים להשתוות לנכסים מוחשיים, בשל אי היציבות המאפיינת אותם • כעת הוא הורה לקרן הגידור בשווי 26 מיליארד הדולר שלו להתחיל להשקיע בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים

ג'רוג' סורוס / צילום ארכיון: Luke MacGregor, רויטרס
ג'רוג' סורוס / צילום ארכיון: Luke MacGregor, רויטרס

ג'ורג' סורוס, המיליארדר היהודי-אמריקאי בן ה-87 ומייסד חברת ההשקעות סורוס פאנד מנג'מנט,  כינה את שוק המטבעות הקריפטוגרפיים "בועה" רק בחודש ינואר האחרון. כעת, הורה לקרן הגידור בשווי 26 מיליארד הדולר שלו להתחיל להשקיע בתחום אותו השמיץ לא מזמן.

אדם פישר, האחראי על השקעות המאקרו בקרן ההשקעות הניו-יורקית של סורוס, קיבל אישור להתחיל במסחר במטבעות דיגיטליים במהלך החודשים האחרונים, למרות שעדיין לא בוצעה פעולה ממשית, זאת לפי הערכות. דובר הקרן סירב להגיב.

סורוס אמר בנאומו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כי המטבעות הדיגיטליים אינם יכולים להשתוות לנכסים מוחשיים, בשל אי היציבות המאפיינת אותם. אבל הוא לא חזה את המפולת שהתרחשה בתחום בחודשים האחרונים.

"כל זמן שקיימות דיקטטורות בעלייה, יהיה לכך סוף אחר, כיוון שהשליטים באותן מדינות יהפכו את הביטקוין לחיסכון בחו"ל", אמר סורוס בחודש ינואר.

במהלך שהותו בדאבוס תקף סורוס גם את טראמפ במילים קשות ביותר. בנאום במסגרת הפורום הכלכלי העולמי אמר סורוס, כי ממשל טראמפ הוא "סכנה לעולם כולו". לדבריו, מנסה טראמפ להפוך את ארה"ב ל"מדינת מאפיה" אך הדבר אינו עולה בידו בגלל עוצמתם של מוסדות השלטון. "אני רואה בטראמפ תופעה זמנית חלוטין שתיעלם כליל ב-2020 ואולי אפילו קודם לכן", אמר המיליארדר.

מאז שהמיליארדר התבטא בנושא, שווי הביטקוין צנח ב-41%, מה שגרם למשקיעים רבים להתחיל לפקפק בערך ההשקעה בתחום המטבעות הדיגיטליים. מייק נובוגראץ, מנהל קרן גידור לשעבר, שינה את תכניותיו מחודש שצמבר 2017 להשקיע בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, והקים בנק שהתמחותו היא התמקדות במטבעות קריפטוגרפיים מבוזרים והשקעות הקשורות לתחום הטכנולוגיים.

המיליארדר אלן הווארד ביצע השקעות גדולות למדי, בנפרד מהפירמה שלו, במטבעות קריפטוגרפיים בשנה שעברה ומתכנן לבצע השקעות נוספות בנכסים דיגיטליים ובטכנולוגיית הבלוקצ'יין העומדת מאחוריהם.

רק לפני חודשיים פורסם כי סורוס תרם מאות אלפי ליש"ט לקמפיין פרו-אירופי בבריטניה, במטרה לעצור את תהליך ה"ברקזיט".

לפי פרסומים של "הגרדיאן" ו"הטלגרף", קרן "Open Society" של סורוס העבירה כ-400 אלף ליש"ט לקמפיין "Best for Britain" - כך לפי ציטוטים מפיו של יו"ר הקמפיין, הלורד מאלוך-בראון. מקורות אנונימיים אותם מצטט הגרדיאן טוענים כי תרומות סורוס לקמפיין החלו מיד לאחר הבחירות הכלליות שנערכו ביוני 2017.