טורקיש איירליינס משיקה בנתב"ג צ'ק-אין בשירות עצמי

השירות החינמי החדש מאפשר לנוסעי החברה שעשו צ'ק-אין מראש למסור את כבודתם באמצעות עמדות בשירות עצמי ולחסוך זמן יקר

עמדות צ'ק אין של חברת טורקיש איירליינס / צילום: Sorbis, שאטרסטוק
עמדות צ'ק אין של חברת טורקיש איירליינס / צילום: Sorbis, שאטרסטוק

טורקיש איירליינס מייעלת את השירות לנוסעים באמצעות שירות צ'ק-אין ייחודי שיופעל לראשונה בנתב"ג ויאפשר לנוסעים שעשו צ'ק-אין מראש למסור את כבודתם באמצעות עמדות עצמאיות - דרך הליך מהיר ויעיל בנתב"ג.

מדובר במיזם Fast Bag-Drop Off Service, שהוא פרי שיתוף-פעולה של החברה הטורקית עם רשות שדות התעופה, והוא יקצר את ההמתנה ואת הליך טרום הטיסה לנוסעי החברה הטורקית.

מטרת השירות הוא גם לעודד את הנוסעים הישראליים לבצע את הליך הצ'ק-אין בבית עוד בטרם הגיעם לנמל התעופה - הליך שכדאי לבצע מראש בכל טיסה עם כל חברה.

החידוש הוא שעד כה, רק נוסעים עם כבודת יד יכלו לקצר את הליך הצ'ק-אין ולדלג על שלב ההמתנה בדלפקי הבידוק לשם מסירת המזוודות. מעתה, גם נוסעים שטסים עם כבודה הנשלחת לבטן המטוס (checked luggage), יוכלו ליהנות מחוויית צ'ק-אין יעילה ומהירה יותר.

השירות הוא חינמי וניתן במתחם צ'ק-אין של טורקיש אירליינס שממוקם בכניסה לטרמינל 3 בשער 03. במתחם יש עמדות ממוחשבות, שבאמצעותן מונפקים כרטיסי העלייה למטוס יחד עם תג לכבודה - עמדות כאלה מצויות בנמלי תעופה רבים מסביב לעולם ומייתרות את ההמתנה בתורים.

המסלול המהיר לבידוק ביטחוני מיועד לנוסעי טורקיש אירליינס בלבד. מה שנדרש מהנוסעים הוא לבצע כאמור צ'ק-אין מראש דרך אתר החברה או באמצעות אפליקציית טורקיש אירליינס עוד לפני הגיעם לנמל התעופה. 

את שנת 2017 סיימה טורקיש איירליינס כחברת התעופה הזרה החזקה בישראל הודות לתנועת נוסעים של יותר ממיליון איש. החברה מפעילה 9 טיסות יומיות מתל-אביב לאיסטנבול, כשיותר מ-85% מהנוסעים הישראלים שטסים עמה ממשיכים בטיסות מאיסטנבול ליעדים שונים בעולם, בין היתר לארצות-הברית או למדינות המזרח הרחוק.

כיום מונה טורקיש איירליינס צי של כ-330 מטוסים הטסים ליותר מ-300 יעדים ב-121 מדינות. החברה נמצאת בהליך הצטיידות רחב-היקף לשנים הקרובות במטרה להגיע לצי של 500 מטוסים. בקרוב תעבור טורקיש איירליינס לפעול מנמל התעופה החדש שייפתח באיסטנבול, נמל תעופה שיוגדר כגדול ביותר בעולם, וזאת במטרה להגדיל את תנועת המטוסים והנוסעים למדינה - במיזם של הממשלה הטורקית שמייחסת חשיבות רבה להיבט התיירות והתעופה. ממשלת טורקיה מחזיקה בכמחצית מהבעלות על טורקיש איירליינס. חברות תעופה טורקיות נוספות שפועלות מישראל הן פגסוס ואטלס. חברות תעופה ישראליות לא טסות לטורקיה.

לדברי מהמט אילקר בשראן, מנכ"ל טורקיש אירליינס ישראל, "אנו שמחים להביא בשורה חדשה לנוסעי טורקיש אירליינס בישראל, העומדת בכל כללי המצוינות בשירות של החברה. מעתה, נוסעי טורקיש אירליינס יוכלו ליהנות מהליך צ'ק-אין ובדיקה ביטחונית יעיל יותר. שירות זה מוצע לקהל לקוחותינו מתוך ראייה הוליסטית של חוויית הנסיעה, והוא משלים את חווית השירות בזמן השהות במטוס".